Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

[megane I phII ] raz zapala, a raz nie


Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie.

Mam taki problem. Zakupiłem megane kombi 1,6 16V z LPG

Auto zapala 10 raza, a 11 ni..uja. :) Kręci aż miło ale nie zapala.

Sprawdziłem wszystkie czujniki tzn. rozpiąłem, WD40 i spiąłem. Auto jeździ bez problemu ( jak jeździ ).

Zauważyłem, że chyba lepiej mu idzie jak LPG odłączam.

Sprawdzałem auto pod komputerem na biegu jałowym i pokazał dwa nieskasowane błędy ( czujnik wału i chyba temp. ) - oba wykasowane.

W aucie zmieniłem wszystkie filtry, lada moment zmienię filtr paliwa i świece.

W aucie są oryginalne Denso - wszystkie cztery :)

 

Może ma ktoś jakiś pomysł, bo aż się boję pojechać autem w trasę.

Zauważyłem jedną rzecz - mianowicie w trakcie gdy nie zapala komputer pokazuje czasami stan oleju o jedno kółko mniej.

Próbuje wtedy odpalać na biegu, odpalać z gazem i wszystkie inne. Nie ma metody albo zapali albo nie i trzeba próbować.

Edytowane przez Jagger_lodz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałem auto pod komputerem na biegu jałowym i pokazał dwa nieskasowane błędy ( czujnik wału i chyba temp. ) - oba wykasowane.

Na początek wyczyść czujnik położenia wału.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik poziomu oleju nie ma tu wg mnie żadnego związku. Może mu po prostu nie ściekł cały do miski olejowej, spróbuj zaraz po zgaszeniu silnika sprawdzić stan oleju w ten sposób, na pewno będzie niższy. A skoro pojawił się błąd czujnika, to jestem niemal na 100% pewien, że to ten czujnik wału korbowego, miałem te same objawy + czasem gasł podczas jazdy, jak nic nie da czyszczenie, to ja za 60zł kupiłem zamiennik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobną sytuację, która niestety pojawia się w okresie letnim (kiedy są ciepłe lub bardzo ciepłe dni), w zimie bez problemu zapala i nie gaśnie podczas jazdy.

Z uwagi, że teraz jest ta ciepła pora roku problem powrócił jak bumerang. Przed zgaśnięciem podczas jazdy wskazówka temperatury przekracza połowę, zaczyna go dławić i bęc - samochód zgasł. Przy tak ciepłym silniku o ponownym zapaleniu można pomarzyć. Pierwsze co to maska w górę i chłodzenie silnika. Problem ustępuje po schłodzeniu.

Co pech to pech, pojechałem się umówić do mechanika - wsiadam w samochód i nie zapala (kręcić kręci ale nie łapie). Dobrze, że mechanik usłyszał, wyszedł i przy okazji sprawdził świece na których nie była podawana iskra - zawsze to jakaś podpowiedź.

Zaproponuję mu sprawdzenie (wymiana konieczna ?) czujnika położenia wału korbowego, a może między czasie jakieś inne rozwiązanie Wam wpadło ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początek pokaż jaki masz silnik i o jakie auto chodzi. Profil jest nie po to żeby się chwalić co się ma , tylko po to, żeby wiadomo było o jakim aucie się mówi.

 

Przeczyszczenie i sprawdzenie cz. położenia wału może być dobrym pomysłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I JUŻ WSZYSTKO WIADOMO :)

Okazało się, że wszystkie czujniki są OK.

Okazało się także, że jeden ząb na jakimś kole jest wyłamany - mechanik twierdził, że poprzedni mechanik musiał go ułamać ponieważ sam z siebie się nie urwał B) - i jak czujnik trafi właśnie na ten moment, to auto nie zapala.

Przy okazji wymieniłem poduchę skrzyni, łapę, końcówki, gumy itd :)

Drążek zmiany biegów teraz jest stabilny jak Dąb Bartek :), w autku jest cichutko, ładnie się trzyma drogi i co najważniejsze, a nie związane z wątkiem:

Na 40 L PLG przejechałem 600 km w cyklu mieszanym z czego około 350-370 poza miastem. Prędkość około 120-130 km/h z klimą, a w mieście różnie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Po przeczyszczeniu wału problem nadal występuje. Kiedy trochę przejadę, silnik uzyska odpowiednią temperaturę, zgaszę silnik, a później zapalić już nie mogę.

Na dzień dzisiejszy jedyne mam rozwiązanie - maska do góry na 10 min, trochę przestygnie i zapala ponownie bez problemu

Edytowane przez sils
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!