Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jaki wybrać rozrząd 1.6


SzaŁaS89

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Posiadam Megane 1.6 8V 75KM 96r. Zbliżam się do planowanej wymiany kompletnego rozrządu ( pompa wody (20 zębów), rolka, pasek (96 zębów i 17cm szerokości chyba))

I stąd moje pytanie : czy wybrać np Pasek Contitech, pompe wody Ruville i rolkę ( nie wiem jakiej firmy ) czy pełen zestaw

firmy SKF ( rolka, pasek, pompa ). Macie jakieś zdanie na ten temat?

 

PS. W gre nie wchodzą chińskie podróbki, bądź zamienniki np firma Dayco.

Edytowane przez SzaŁaS89
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat paski Dayco są wkładane na pierwszy montaż, więc tu nie trafiłeś :)

Pasek Dayco, Gates, Contitech, Mitsuboshi, rolki INA, SKF, NTN, pompa wody Dolz, Hepu, SKF.

Wszystkie te części znajdziesz w pobliskich hurtowniach.

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SKF w tej cenie to bardzo dobry zestaw :)

Osobiście dosyć nie dawno wymieniałem, mechanior założył Contitech, pompę Ruville i rolkę (nie pamiętam firmy)- za to zapłaciłem 260zł :)

Edytowane przez pcz_07
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam rolki/napinacz SKF, pasek GATES'a, a pompa to nie pamiętam ale coś polskiego chyba, kosztowała 115zł. Wszystko śmiga ładnie i składnie. Na tych akcesoriach jeżdżę już ponad rok i zrobiłem przebieg rzędu 12000km. Ogólnie słyszałem, że SKF to dobra firma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

To ja się podłączę, powiem, że zgłupiałem i nie wiem co wybrać.

1) http://moto.allegro.pl/rozrzad-renault-clio-megane-laguna-1-4-1-6v-kxmk-i1702349268.html

najtańszy ale jak dla mnie poza nazwą paska reszta to wielka niewiadoma, przynajmniej dla mnie

 

2) http://moto.allegro.pl/rozrzad-renault-clio-megane-laguna-1-4-1-6-16-v-i1723691190.html

J.W.

Zastanawia mnie dlaczego na pompie nie ma tego bolca do założenia rolki prowadzącej?

 

3) http://moto.allegro.pl/rozrzad-renault-megane-modus-scenic-1-4-1-6-16v-i1685996196.html

tu już trochu lepiej ale nadal nie wiadomo co to poza paskiem

 

4) http://moto.allegro.pl/rozrzad-renault-clio-ii-kangoo-megane-1-4-1-6-16v-i1692724461.html

Tu już pełna jasność ale różnica w cenach to przeszło 100 zł.

Nie chciał bym wydawać nie wiadomo ile, ale też nie chcę kubić jakiegoś badziewia.

Jeżeli ktoś miał doświadczenia z powyższymi to proszę o opinię.

Sprawa dość pilna bo auto stoi, a jest potrzebne.

Silnik K4M A 700 takie jest oznaczenie na tabliczce ale ja zawsze kupuję podając bez tego A

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chcesz mieć pewność, że wszystko będzie OK, to zestaw nr 4.

Jeśli ktoś nie podaje nazwy tego, co sprzedaje, to lepiej sobie odpuścić.

Poszukaj jeszcze zestawów bez pompy wody, powinien być większy wybór, a pompę dokupisz osobno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

W efekcie kupiłem rolkę i napinacz INA, pasek Gates, pompa wody nie wiem :applause:, nie doczytałem się na pudełku.

Wszystko wygląda OK.

Acha, nie wiem, po co ale dodali mi taki metalowy chromowany kapturek, średnicy 12, wys. ok 20 mm

Wie ktoś do czego to ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Witam czeka mnie wymiana kompletnego rozrządu plus kzfr i znalazłem coś takiego. Chciałem sie doradzić czy warto bo cena jest atrakcyjna.

 

http://allegro.pl/rozrzad-kolo-faz-pompa-wody-megane-ii-1-6-16v-org-i5146064360.html albo

http://allegro.pl/kolo-zmiennych-faz-rozrzadu-renault-1-6-16v-i5258708312.html

Prosze o porade

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kup cały zestaw części, oprócz pompy to wszystko oryginał więc nic lepszego nie będzie. Ja kupowałem już u tej firmy kompletne hamulce na przód. Pod moim listem przewozowym było pół innego listu zapewne od ich dostawcy "Renault Polska.. Warszawa" :)

Edytowane przez nesti
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam, odepnę się do tematu.

chciałem zapytać co myślicie o tym zestawie rozrządu

http://allegro.pl/rozrzad-kolo-pompa-megane-megane-ii-1-6-16v-oryg-i6138869511.html

lub

http://allegro.pl/rozrzad-kolo-faz-pompa-megane-ii-1-6-16v-oryginal-i5161495511.html

to i to niby części oryginalne - miał ktoś doświadczenie czy to się nada czy jest to jakaś podróbka ??

potrzebuję też elektrozawór

http://allegro.pl/czujnik-zawor-faz-rozrzadu-1-6-16v-megane-ii-oryg-i5211456143.html

cena w serwisie 430 zł brutto

bardzo proszę o pomoc gdyż muszę to w miarę szybko zakupić a nie chce kupić jakiegoś badziewia. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!