Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Przywitanie tochę przydługawe


Rafaltp

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

Od niedawna jesteśmy posiadaczami Reni 1,6 16 V Classik RT klima, koniec 2000r.

Na wstępie pragnę wszystkich pozdrowić i przywitać sie na forum:

Autko od dziadka z małym przebiegiem wygląda ok! Gościu niewiele robił, ale autko wyglądało na bardzo miało używane( ładne, zadbane, nie rozklekotane-pięknie się prowadzi).

Podobno nie bite. Miernik grubości lakieru nic nie wykazał (nic nie znalazłem).

Po kupnie zawiozłem autko do serwisu.

Full diagnostyka,

Jakiś błąd sady lambda.

Facet wykasował poruszał kabelkami i podobno jest ok!

Mam pytanko, ile powinno być sond lambda w modelu z tego roku?

U mnie jest podobno jedna, przed katalizatorem, komp pokazuje dwie, ale facet tłumaczył że to jest tylko emulacja i nie można brać tego pod uwagę.

Natomiast ja wyczytałem, że jeśli jest jedna to powinna być ale za katalizatorem, cały warsztat się na mnie rzucił, że się nie znam :evil: i żebym lepiej czytał bo coś tam od którejś wersji??? itd.

W Reni jest oryginalny akumulator, który wylał i z tego powodu trochę pordzewiały blachy w przedziale akumulatora.

Jak to zabezpieczyć we własnym zakresie.

 

Studiując różne grupy dyskusyjne doszedłem do wniosku iż należy:

-dokładnie oczyścić, usunąć wylany elektrolit stosując wodę z mydłem.

-usunąć rdzę

-zastosować jakiś podkład reaktywny np: corr-active

-podkład

-lakier

Cz to jest prawidłowe??

 

Dokładna diagnostyka komputerowa wykazała też w pamięci sygnał wstrząsu (był ktoś go wykasował). W serwisie nie wiedzieli z czego się wziął? Coś było grzebane, ale nie wiadomo co!: sugerowali, że może ktoś delikatnie puknął i zadziałał np: napinacz pasów :mrgreen: Proszę o Opinię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Na forum!

 

Jako, że przy okazji powitania poruszyłeś kilka problemów, nie przesunę tego posta do wątku poswięconego powitaniu nowych.

 

Do rzeczy.

W silnikach 16V z tego co się orientuję są dwie sondy lambda. Jedna sonda była w 8V (i wtedy była przed katalizatorem).

W układach z dwiema sondami, pierwsza reguluje skład mieszanki a druga sprawdza działanie katalizatora.

 

 

Jesli chodzi o rdzę.

Skoro to jest wnęka akumularora to miejsce jest mało widoczne. Oczywiście umyj, wysusz i szczotką drucianą lub papierem ściernym wyczyść do gołej blachy. Po wymyciu benzyną ekstrakcyjną zamaluj te miejsca Hammeritem. Dla pewności ze dwie warstwy. Może nawet trafisz jakiś w podobnym kolorze jak lakier samochodu.

Wersja naprawy przytoczona przez Ciebie, też jest bardzo dobra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W silnikach 16V z tego co się orientuję są dwie sondy lambda. Jedna sonda była w 8V (i wtedy była przed katalizatorem).

W układach z dwiema sondami, pierwsza reguluje skład mieszanki a druga sprawdza działanie katalizatora.

 

W moim jest jedna przed katalizatorem (czteroprzewodowa), raczej grzebane nie było bo katalizator jeszcze oryginalny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielki dzięki.

Męczy mnie jednak w dalszym ciągu lambda.

W silnikach 16V z tego co się orientuję są dwie sondy lambda. Jedna sonda była w 8V (i wtedy była przed katalizatorem).

W układach z dwiema sondami, pierwsza reguluje skład mieszanki a druga sprawdza działanie katalizatora.

Ja też tak uważam.

Jednak na kanale ja ani mechese nie byli jej w stanie zlokalizować (za katalizatorem nic nie było, a wydech wydaje się być jeszcze oryginalny (nikt tam nie grzebał od nowości?).

Komp pokazuje dwie, pierwsza pracuje bardzo ładnie natomiast druga zachowuje się sztywno (nap ok. 0,4 v i tyle).

Autko jest dynamiczne nic się nie dzieje oprócz gubienia wolnych obrotów (wiadomo oryginalne cewki :evil: - gość nie pofatygował się do ASO by mu je wymienili za darmo :mrgreen:

O co tu chodzi?

Mechanik tłumaczył (nie byłem w ASO), że owszem silniki 1.6 16V posiadają dwie lambdy ale fizycznie montowane od pewnego okresu.

Wcześniejsze wersje maja tylko jedną i umiejscowioną własnie przed katalizatorem.

Natomiast to, że komp pokazuje drugą nie ma żadnego znaczenia bo to tylko emulacja i odczyty z niej nie sa brane pod uwagę. Nie wiem co o tym sądzić :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hammerite to największy syf...

 

Jakieś złe doświadczenia?

JA tylko tego używam i nigdy nie było problemu. Oczywiście nigdy nie maluję prosto na rdzę jak to mówią w reklamie.

 

Co do sond.

Napisz dokładny symbol silnika.

Samo to, że na drugiej komp widzi 0,4V świadczy, że takowa sonda jest nie podpięta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o dane silnika:

Mam przed sobą WKŁ Renault Megane Modele 1999-2002.

Trudno mi jest jednoznacznie zidentyfikować auto wdł. podawanych tam danych.

Natomiast na oryginalnej fakturze jest napisane:

 

TYP: MEGANE CLASSIC RT16S OSOBOWY Z KATALIZATOREM.

NR Silnika: K4MA700 xxxxxxx domyślam się ze to typ silnika

VIN:XXX LA04B5 xxxxxxxx a to typ pojazdu.

Mogę się jednak mylić.

Nie wiem czy to wystarczy? :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hammerite to największy syf...

 

Jakieś złe doświadczenia?

JA tylko tego używam i nigdy nie było problemu. Oczywiście nigdy nie maluję prosto na rdzę jak to mówią w reklamie.

 

to przereklamowany produkt który jest mizernej jakości... - same złe doswiadczenia !!

 

pozatym dosyć drogi...

 

lepiej zrobić tak jak pisałem

 

wyczyścić potem Brunox Epoxy, podkład, malowanko - efekt na wiele wiele lat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No cóż. Na jednego ze złymi doświadczeniami przypada jeden z dobrymi. Ale to nieważne.

 

Co do ilości sond lambda w K4M, to pytanie zadałem na liście dyskusyjnej.

Wygląda na to, że zależy czy silnik z systemem OBD (OBDII). No i liczy się też rok produkcji. Teoretycznie powinieneś mieć dwie, ale to różnie bywa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki.

 

Co do ilości sond lambda w K4M, to pytanie zadałem na liście dyskusyjnej.

Wygląda na to, że zależy czy silnik z systemem OBD (OBDII

 

Teraz kojżę, że mechanik też mówił mi o jakichś systemach, nie wiedzaiłem jednak o co mu chodzi.

Pewnie to jest to.

 

Co do zabezpieczenia:

Jak wytachałem aku myślałem ze załażę narty, tyle było wylanego elektrolitu.

Zastosowałem to co mogłem dostać w mojej metropolii.

Były już pod śniegiem pokaźne wżery wiec.

Dokładnie wyczyściłem, przemyłem wodą z mydłem, odtłuściłem.

Zastosowałem cortanin (tylko to mogłem tu dostać), przemyłem wodą w miejscach gdzie blacha była zdrowa i nie widac było rdzy (tak zalecają). Znowu odtłuściłem potem podkład i lakier.

Zobaczymy może nie będzie źle.

Jeśli chodzi o Hammerite

 

Hammerite to największy syf...

 

To wcale nie jest syf tylko, to raczej raczej nie jest najlepszy na blachę. Kiedyś póbowałem zabezpieczyć nim skorodowaną blachę obudowy kosiarki, strasznie odłaził.

Ale co do innych zastosowań jest całkiem ok i często z niego korzystam..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

szanowni koledzy bardzo proszę o informację mam już ponad rok renault megane scenic rok 97 -pierwsza rejestracja rok 98 ten model to rt pojemność 1.6 .i pytam się was jaki mam silnik 8 czy 16 zaworów ???. silnik pełna szpryca aluminiowa pokrywa zaworów dwie podwójne cewki na niej. bez klimatyzacji ale pełna elektryka . podaje swoje GG 3638773 oraz mail [email protected] bardzo proszę o odpowiedż.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 16 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!