Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megan III Grandtour/jaki silnik


marius13

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Prośba o pomoc w wyborze silnika do Grandtoura - zastanawiam się nad 1.4 16V TCe 130 lub 1.5 dCi 110 FAP. Czy spalanie benzyny po mieście jest realne z tym co piszą 8,4 czy to tylko pobożne życzenia. Czy warto dopłacać do diesla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poczytaj tematy w tym dziale o 1.4 16V TCe jest temat z 160 postami i drugi z 30 postami więc na pewno coś ciekawego się dowiesz, a na pytanie czy PB czy Diesel musisz sobie sam odpowiedzieć( ile kilometrów robisz rocznie?jaki procent to miasto jaki trasa? porównaj koszty zakupu tych dwóch modeli, roczne przebiegi i zobaczysz co jest bardziej opłacalne :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.4 Tce to mały smok łasy na paliwo. W trasie spalanie około 7.5 (przy spokojnej jeździe) w mieście pewnie coś około 10 (jakoś nie miałem okazji sprawdzić :) ). Generalnie to co piszą w broszurach to brednie.

Silniczek jest za to super dynamiczny i elastyczny. Nie zamieniłbym go na diesla. No chyba że musiałbym zostać królem jazdy o kropelce.

Nie wiem jak zachowuje się 1.5 dci ale mam w drugiej "reni" 2.0 dci i moim zdaniem kultura pracy benzyniaka powala a silnik ma dużo większy zakres użytecznych obrotów niż diesel. Mi taka charakterystyka bardziej odpowiada.

No i koszty serwisowania diesla w przyszłości będą duuuuuuużo wyższe. Ewentualne naprawy układu paliwowego idą w tysiące, wymiana FAP też kilka tyś. W dieslu turbina ma zmienną geometrię więc ewentualna wymiana/naprawa też będzie droższa niż wymiana turbo w benzynie.

Przy dzisiejszych cenach diesla i ewentualnych kosztach jego serwisu, żeby zakup się opłacił trzeba robić potężne przebiegi roczne.

 

Cytat z basha:

<sieja> samochody sa na benzyne. na olej napedowy jezdza traktory i ciezarowki, a na gazie gotuje sie obiad. tyle w tym temacie.

 

Popieram to w 100% :)

Edytowane przez bkoza
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

ja przy mIII zastanaiwalem sie czy 1.4 tce czy 1.5 dci - w zwiazku z tym ze malo jezdze (15k/rok) i 90-95% to miasto wybralem benzyne. Fakt jest taki ze na miescie (Łódź/tylko centrum) z klimą - 10l/100 to norma - niestety... w trasie przy spokojne jezdzie schodze do 6,5 - jazda po autostradzie z klimą to 7,4l

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie same spalanie mam starą jedynką z 1.6 16v i to kombi <piwko> W ten weekend 300km spokojna trasa, 6.5 litra/100. Wcześniej dwa tygodnie 100% miasto z klimą przez 450km, spalanie 10.9 (i z komputera, i z dystrybutora). Jak mi się bardziej spieszy, to w trasie dochodzę do 7, moooże 7.5.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam 1.6 w wersji Dynamique. W mieście bez problemu 10l (Poznań). Dynamika? W pojedynkę ujdzie. Jeśli z kompletem pasażerów, zamienia się w woła. Bierz 1.4. Za minimalnie większe spalanie otrzymasz lepszą dynamikę. Gdybym teraz miał wybierać... A, za długa historia <piwko>

 

Cytat z basha przemilczę :notacrook:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam 1.6 w wersji Dynamique. W mieście bez problemu 10l (Poznań). Dynamika? W pojedynkę ujdzie. Jeśli z kompletem pasażerów, zamienia się w woła. Bierz 1.4. Za minimalnie większe spalanie otrzymasz lepszą dynamikę. Gdybym teraz miał wybierać... A, za długa historia <piwko>

 

Też mam 1.6 110KM, wyjazdy z rodziną i rowerami na dachu nie stanowią problemu. Oczywiście, że do 1.4 tce nie ma nawet porównania, ale IMHO wszystko zależy co komu pasuje. Ja do mojego auta w życiu nie dopłaciłbym tych dobrych kilku kPLN by mieć wersję tce, no ale ja dziwny ponoć jestem, bo nawet lakier mam "default" bez dopłaty ;-)

 

Co do spalania - Kraków, po mieście to ok 8.5-8.7 litra na 100km. Zawalidrogą nie jestem :notacrook:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja do mojego auta w życiu nie dopłaciłbym tych dobrych kilku kPLN by mieć wersję tce

 

Dokładnie 4 tysiące złotych, tyle wynosiła różnica pomiędzy 1.4 TCe i 1.6, gdy kupowałem swoje autko. TCe ma łańcuch zamiast paska rozrządu, policz sobie ile będzie kosztowała cię wymiana rozrządu, czasu w warsztacie nie liczę, świętego spokoju też nie. No i różnica w mocy ma przede wszystkim niebagatelne znaczenie + świetna elastyczność silnika. IMHO, każda złotówka z tych czterech tysi była wydana właściwie <piwko>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie 4 tysiące złotych, tyle wynosiła różnica pomiędzy 1.4 TCe i 1.6, gdy kupowałem swoje autko.

 

Wiesz, 4kPLN to pikuś, ale wg cennika różnica między moją wersją authentique a najtańszym tce to dokładnie 10kPLN. To ja już się wolę "męczyć" z moim 1.6 i paskiem rozrządu, zwłaszcza, że w niedalekiej perspektywie jest zakup autka dla żony ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Diesel czy benzyna do Grandtoura?! Kolega ma 1.6 i narzeka że mułowaty, zwłaszcza jak jeżdżą w 4 osoby. W mieście 8 - 8,5l łyka bez niczego. Mój 1.9 w dieslu pali średnio 6,7 - 6,9l. W samym mieście nie jeździłem ale myślę, że 8-8,5 weźmie. Ciekawą alternatywą jest diesel 1.5. Zdecydowanie mniej pali od tego 1.9, a wysoki moment obrotowy robi swoje i zdecydowanie lepiej jeździ niż ten 1.6. O 1.4 tce się nie wypowiadam, bo nie jechałem ale na pewno fajnie kręci. Swoją drogą to ciekawe skąd producent bierze katalogowe zużycie paliwa... chyba z sufitu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Podobny dylemat miałem jak kupowałem auto. 1,6 16V odpadł w przedbiegach - cena atrakcyjna, ale dynamika i spalanie bardzo słabe.

1,4 TCE - atrakcyjna cena w porównaniu do diesla. Osiągi też niezłe. SPalanie przy tym silniku to jednak przesada - mój przebieg to ok.40 tyś km rocznie. Jeżeli jeździsz max 15 tyś km rocznie to można brać. Jeżeli więcej to przy dieslu zostaje dużo więcej pieniędzy w portfelu

1,9 dci - tutaj jest czym pojechać ale pali zdecydowanie więcej niż 1,5

Staneło na 1,5 dci 106 KM - w 2010 miał tą przewagę, że dało się kupić jeszcze bez FAP'u a 1,9 niestety każdy miał FAP. Układ wtryskowy siemensa z piezoelektrycznymi wtryskami zapewnia bardzo wysoką kulturę pracy. Spalanie - trasa - A4 -z tempomatem 94 km/h i klimą 3,9 ON/100 km. Autostrada A4 Wrocław - Katowice, tempomat 180 km/h spalanie 7,1 ON/100 km. Rozrzut duży lae jak jeździsz normalnie to pali mało. To co pozytywnie mnie zaskoczyło, że w 5 osób i bagaż auto dalej ma niezłą dynamikę - 240 NM. W benzynie 1,6 tak załadowanym zostaje tylko prawy pas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!