Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jaki samochód do 4tys zł.


Adek4100

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, aktualnie jeżdżę samochodem taty Megane II 1.9 DCi)

Chciałbym nabyć coś swojego, kwota jaką dysponuję to 4tys zł, jest to dośc mało tym bardziej że z tych pieniędzy muszę jeszcze zapłacić opłatę skarbowa i ubezpieczenie.

Zastanawiałem się na Renault Megane Coupe, samochodzik jest bardzo ładny i w cenie 3-4 tys zł tylko nie wiem jak za taka kase może byc samochód utrzymany technicznie, również myślalem nad Fiate Bravo :)

 

Doradzi mi ktoś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z 4 tysiącami nie szukaj coupe. Kupić kupisz, ale 2 tysie włożysz w naprawy na dzień dobry, więc prosta kalkulacja 4+2=6 :) Jeszcze jak naprawy będziesz robił sam to pół biedy, gorzej jak zaciągniesz do mechaników, bo będą Cie kasować za każdą pierdołę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z naprawami nie ma najmniejszego problemu, wszystkie zrobie sam ale nie mam niestety na to czasu aktualnie wiec nie chce ładowac się w marnowanie czasu na samochod.

 

w takim razie co będzie w moim przypadku najlepszym rozwiazaniem aby kupić jakis fajny młodzieżowy samochód.

Sam jeszcze konkretnie nie wiem czy Fiata Bravo czy zupełnie co innego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam miałem okazję posiadać fiata bravo 1.9 TD 100 KM, fiata bravę 1.6 16v i marea 1.6 16v 103 KM. Teraz mam megane 1.9 diesla i moje spostrzeżenia są takie że:

1. Fiat bbm (bravo, brava, marea) 1.4 to porażka, silnik pali tyle co 1.6 a nawet więcej, nie jedzie i do tego zacierają się w nim wałki. Trzeba często zmieniać olej żeby tego uniknąć. Generalnie nikomu bym nie polecił, chociaż niektórzy mają i sobie chwalą. Jak popatrzysz na allegro to auta z silnikami 1.4 14v są najtańsze.

2. Przy silniku 2.0 HGT do wymiany rozrządu trzeba go opuszczać, moc w zależności od wersji 147 albo 155 KM. Auto tylko dla pasjonata - często coś go boli i trzeba mieć do niego serce.

Można kupić za 4 tys. ale będzie to szrot. Dobra HGT'a kosztuje koło 7 tys.

3. Silnik 1.2 bardzo fajny, mało pali, stosunkowo bezawaryjny, jednak za 4 tys. nie kupisz.

4. Silnik 1.8 - ciągnie jak 1.6, pali jak HGT a każda część jest droższa i mniej dostępna niż do 1.6.

5. Silnik 1.6 16v 90 lub 103 KM - różnią się tylko ilością KM, moment obrotowy jest taki sam. Wynika to z różnych podatków od mocy silnika w DE itd. Silnik bardzo popularny, części tanie. Po mieście ok 10 benzyny, 12 gazu. Dosyć zrywny, koszty serwisu małe. Chyba najlepszy wybór w tej kasie, za 4 tys. jak dobrze poszukasz to coś znajdziesz.

6. Silniki diesla: 1.9 TD spali wszystko, serwis jak to w dieslu droższy (sprzęgło komlet ok. 500 zł, tej samej firmy komplet do 1.6 kosztuje ok. 230 zł). Spalanie jakie osiągałem przy spokojnej jeździe to ok. 5 litrów po tarsie, do 7 w mieście. Przy bucie w mieście max. 8,5 - byłem pierwszy na każdych światłach (100 KM i bardzo ładnie ciągnie).

Co do JTD to z taką kasą nawet na nie nie patrz..

 

Podsumowując w tej kasie jeśli fiat to silnik 1.6 będzie najlepszym wyborem. Można kupić z gazem, nie musi być sekwencja i będzie latał ładnie. Wiadomo - sprawdzić trzeba zawias, progi i hamulce - to słabe strony bbm. Generalnie naprawy tanie i wszystko w 1 osobę zrobisz, nawet bez problemu można samemu wyjąć silnik - sprawdzałem :)

pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!