Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

SCENIC II - spadające szyby


Rekomendowane odpowiedzi

Jakiś czas temu dopadła mnie kolejna typowa usterka naszych francuskich samochodów - a więc pękające plastkiowe mocowania szyby do linki mechanizmu podnoszenia.

Objaw - szyba nagle spada na dół i tam juz pozostaje.

Moje rada: nie należy wtedy próbować domykać szyb, gdyż linka jest już luźna i tylko możemy ją uszkodzić: poskręca się, będzie miała załamania, rozejdzie się itp.

NAPRAWA: Należy ściagnąć tapicerkę i wymienić tzw. spinkę (wg. nazewnictwa Renault), na allegro nazywają to ślizgiem.

Jaki jest cel mojego postu?

A mianowicie taki, że często odruchowo po takie części "idziemy" na allegro. A na allegro są te elementy, po 35-40zł z wysyłką. A w ASO po 10,50 (21,00zł na kompler dwóch sztuk lewa i prawa). NIE WARTO NA ALLEGRO!.

Po drugie te na allegro to jakieś chyba chińskie badziewie - sam plastik. A te z ASO zostały już przez Renault zmodyfikowane [widac zauważyli problem]: są grubsze, ale najważniejsze cały element jest wzmocniony wewnątrz metalem oraz śrubką mocująca szybę. Kupując te z allegro - wiemy, że za chwilę znów czeka nas ta sama robta w zależności od szczęścia/pecha.

Wniosek: na allegro jest drożej i gorzej, jeżeli chodzi o te spinki/ślizgi.

Dodam jeszcze, że te spinki mają dwa kolory:

- zielony do szyb przednich

- białe do szyb tylnich.

Mi padła lewa tylnia. Rozebrałem też prawą tylnią aby porównać jak to tam wszystko jest skonstruowane, bo mechanizm szyby trochę się "rozpadł" jak linka spadła. Zaraz też profilaktycznie więc wymieniłem drugą stronę. Wymontowana spinka/ślizg miała juz pęknięcie na 2/3 swej długości. Dlatego dzisiaj będę wymieniał (profilaktycznie) przód - bo częściej używany niz tył - więc lada dzień padnie. Nie chcę dopuścić, aby spotkało mnie to na wyjeździe np. do Chorwacji - te wychodzenie z auta, żeby zapłacić za autostradę.

Mi już od strony kierowcy trzeszczy przy domknięciu - więc wolę mieć to już za sobą. Tymbardziej, że to tylko 10,50 za szybę i do 45min roboty na drzwi.

I na koniec dodam, że ta szyba, która mi opadła - zdarzyło się to własnie w trasie mojej żonie, daleko od domu. Co się musiałem nasłuchać przez telefon na te francuskie auto. Tymczasowo kazałem jej patykami zaklinować szybę w pozycji górnej i jakoś doejchała do domu z badylami w szybie ;-)

Trochę mnie też zdziwiło, że szyby te sie programuję (górne i dolne położenie), a na moje oko są one wyłaczane na zasadzie przeciążenia silnika. I znów nepotrzebne co chwilę obciżąnie plastikowych elementów, które potem pękają z czasem.

Edytowane przez Optima
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety do Megane II ph I wersji 3d nie udało mi się nigdzie znaleźć tych zmodyfikowanych ślizgów o blaszkę i śrubkę. W ASO w Gliwicach spotkałem tylko do Scenica właśnie - twierdzili, że niczego takiego nie ma.

A racja, że to o wiele lepsze rozwiązanie. Czy ktoś w jakimś ASO znalazł zmodyfikowane ślizgi do pozostałych Megane II?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam - mam prośbę, pan wymieniał ślizg w mechaniźmie szyby w Meganie II i to w 45 minut :applause: - podziwiam i gratuluję - czy jest taka możliwość, prosząc pana o pomoc, dostać jakieś konkretniejsze wskazówki jak wymienić ten nieszczęsny ślizg. Z góry dziękuję - moje uszanowanie - pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

robkan - co Ty w świecie netu, nie wspominając o forumowym poletku - wyskakujesz z jakimś "Panem"? ^^

Ja wymieniłem w Scenicu, nie w Megane - ale prawdopodobnie będzie tak samo.

Trudno mi Ci coś doardzić, bo nie wiem jak sobie radzisz z "robotą przy samochodzie". Na jakim jesteś etapie.

Zacznij od ściągnięcia z naszej strony dialogsys'a - czyli takiej wewnętrznej instrukcji Renault - gdzie krok po kroku masz opisane jak co zrobić, gdzie jest jaki wkręt mocujący itp. Jak np. jak ściagnąć tapicerkę z drzwi.

Moje luźne uwagi "z pamięci": np. tylne drzwi: musisz poodkręcać wkręty: jeden tam gdzie klamka do otwierania drzwi (potem ją podważasz i demontujesz), drugi tam gdzie uchwyt do zamykania drzwi i jeden na dole. Wyciągasz i odłączasz sterowanie podnoszeniem szyb. Podważasz z jednej strony, bo z drugiej jest większy zaczep i nie dasz rady. Możesz też wymonotwać głośnik oraz lampkę do podświtlania podłogi. Choć niekoniecznie - można odchlić potem tapicerkę. Ale jak miałbyś uszkodzić głośnik - lepiej go wymontuj. Górna część tapicerki jest na wcisk, musisz podważać i wyjdzie. Po ściągnieciu znajdziesz jeszcze jeden wkręt widoczny już przez otwór po sterowaniu szybami. Teraz możesz ściągnąć całą plastikową połać tapicerki drzwi ciągnąć do góry. Uważaj, aby nie wypadły ci roletki do zasłania szyb, bo się rozwinie sprężyna. Wtedy musisz ją naciągnąc spowrotem. Nic skomplikowanego. Sprężyna jest tylko na jednym z końców. Ale lepiej sobie oszczędzić roboty i starać się tak, aby roletki nie wypadły ze swoich :siedzeń". Potem zdejmujesz z wewnętrznej strony płatu kable i już. Na tyle aby odchylić na bok.

Odłączasz i wymontonujesz mechanizm elektryczny szyb (3 śruby). Teraz najtrudniejsze, zanim ja na to wpadłem hohoh, choć dla innych może być proste. Demontaż-montaż linki. Linka wydaje się jakby była za króka ^^ Co ja się namęczyłem zanim na to wpadłem. Ehhh

W tym celu musisz wykorzystać nacięcia w górnym kółku. Aby ją włożyć "zahaczasz" tam linkę maksymalnie naciągniętą i po podłączeniu do sterowania zamykając lub otwierając szybę przekręcasz cały mechanizm i linka wskakuje na swoje miejsce - tak jak na rysunku.

UWAŻAJ NA SWOJE PALCE ŻEBY CI ICH GDZIEŚ LINKA NIE PRZYCIEŁA - MOŻE BYĆ BOLESNE - nawet mogę sobie wyobrazić, jak ta stalowa linka amputuje nieuważnemu paluszki.

Ściągnięcie linki - jest łatwiejsze. Lekko ją podważasz w trakcie pracy mechanizmu, żeby zeskoczyła z kółka.

Dla ułatwienia - bo dolna część ma sprężynę napinającą linkę - można ją zablokować np. bitem w pozycji max, aby nam nie utrudniała ciągnąc linkę..

post-7796-0-65073800-1312460225_thumb.jpg

Edytowane przez Optima
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!