Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Silnik nie zaskakuje


Egonik

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Do tej pory nie miałem okazji korzystać z forum bo Megi nie zawodziła...

Oto jaki mam problem.

Jest to Megi z 97 roku 8V 75 KM, oczywiście 1.6, aktualny przebieg to 230 000 km.

Zaczęło się od problemu z odpaleniem, szarpania podczas jazdy oraz zgaśnięciu na wolnych obrotach. Kolejna jazda pogłębiła problem, auto gasło przy wciskaniu sprzęgła podczas jazdy i szarpało jeszcze bardziej. Aktualnie praktycznie nie da się odpalić.

Ostatni przejazd do znajomego mechanika: na wysokich obrotach i silnik pracował jak w "harleyu" - klekotał niemiłosiernie.

Sprawdziliśmy świece - ISKRZĄ,

Sprawdziliśmy przewody - OK bo świece ISKRZĄ,

Sprawdziliśmy przewód doprowadzający paliwo - DOPROWADZA I TO Z DUŻĄ MOCĄ.

Reasumując, jest ISKA, jest PALIWO - a nie chce zaskoczyć.

Jeśli już chwilowo załapie to ma wówczas bardzo niskie obroty na biegu jałowym (skazówka od obrotomierza leży) i klekocze klekocze i po paru chwilach sobie odpuszcza.

To są fakty po pierwszej próbie reanimacji i po sprawdzeniu tego co oczywiste.

Poproszę o jakieś propozycje.

Jeśli potrzebne są jakieś dodatkowe informację to proszę pytać, napiszę, sprawdzę, itd.

Z góry dziękuję! Pozdrawiam!

 

PS. Mam ją trzy lata i do tej pory paliła od klepnięcia w tyłek:)

Dodatkowa informacja, jakieś 3 m-ce temu wymieniłem pompkę paliwa oraz filtr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dzięki!Sprawdzam wszystkie propozycję...:)

 

Historii ciąg dalszy:)

Problemem ukazało się zbyt niskie ciśnienie na przewodzie doprowadzającym paliwo do silnika. Pompka sama w sobie nie padła bo cały czas przy próbie odpalenia dawała normalny znak, że jest i działa. Dodatkowo przewody zapłonowe były trochę niewłaściwie popodpinane

 

Trzeba było pomajstrować trochę przy przewodach i znów pali od pierwszego ale...

 

...ale teraz pojawił się problem z nierówną pracą na biegu jałowym co czasem doprowadza do gaśnięcia.

 

Dziś wymienię świece bo tam też jest mix i trochę pogrzebię. Zobaczymy jaki będzie efekt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Walka trwa...

 

Co kilka dni pada ciśnienie i nie idzie paliwko do silnika. Przyczyną jest przewód podłączony bezpośrednio do pompki. W związku z tym, że pompka jest nieoryginalna "cycek" na który nachodzi przewód jest gładki (a nie z wypustkami jak w oryginale) i prawdopodobnie w pewnym momencie zasysa powietrze i kicha... wszystko siada.

 

Tak jak dziś. Kolejne holowanie:(

 

Ostatnia próba uratowania pompki i popracowanie nad "cyckiem" i dorobienie mu wypustek. Jak i to zawiedzie to kupię nową pompkę. Zamiennik znaczy bo oryginał to 900 PLN.

 

Tak więc jak ktoś ma pomysł na miejsce gdzie mogę kupić dobrą pompkę to proszę o pomoc.

 

Powrócę jeszcze to wątku falowania obrotów. Po wymianie świec silnik generalnie pracuje równo ale obroty spadają w czasie jazdy gdy zostaje wciśnięte sprzęgło, np. dojeżdżając do krzyżówki, ronda, itp. Wówczas obroty falują z dwa, trzy razy i wszystko wraca do normy lub tez w najgorszym wypadku auto gaśnie.

 

Jakieś sugestie?

 

To tyle na dziś. Jutro auto ma być gotowe z zregenerowaną pompką. Zobaczymy ile pobuja:)

 

Dodano: 01 Aug 2011 - 23:18

Postanowiłem ostatecznie zamknąć wątek:)

 

Problemem w aucie była pompka a dokładniej przyłącza. Po ich lekkim "tuningu" pompka działa jak należy.

 

Dodatkowo po pewnym czasie silnik przestał "falować" i autko chodzi jak żyleta.

 

AKTUALNIE BRAK JAKICHKOLWIEK PROBLEMÓW (mam nadzieję, że tym zdaniem nie wywołam wilka z lasu).

 

DZIĘKUJĘ WSZYSTKIM ZA ZAANGAŻOWANIE I POMOC!

 

PS. Dzięki za oferty cenowe na pompy paliwa. Na razie temat przycichł - pompa działa więc zawieszam ewentualny zakup. Pozwoliłem sobie zachować dane kontaktowe w razie w. Jeszcze raz dzięki.

 

THE END

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 17 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!