Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Silnik nie zaskakuje


Egonik

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Do tej pory nie miałem okazji korzystać z forum bo Megi nie zawodziła...

Oto jaki mam problem.

Jest to Megi z 97 roku 8V 75 KM, oczywiście 1.6, aktualny przebieg to 230 000 km.

Zaczęło się od problemu z odpaleniem, szarpania podczas jazdy oraz zgaśnięciu na wolnych obrotach. Kolejna jazda pogłębiła problem, auto gasło przy wciskaniu sprzęgła podczas jazdy i szarpało jeszcze bardziej. Aktualnie praktycznie nie da się odpalić.

Ostatni przejazd do znajomego mechanika: na wysokich obrotach i silnik pracował jak w "harleyu" - klekotał niemiłosiernie.

Sprawdziliśmy świece - ISKRZĄ,

Sprawdziliśmy przewody - OK bo świece ISKRZĄ,

Sprawdziliśmy przewód doprowadzający paliwo - DOPROWADZA I TO Z DUŻĄ MOCĄ.

Reasumując, jest ISKA, jest PALIWO - a nie chce zaskoczyć.

Jeśli już chwilowo załapie to ma wówczas bardzo niskie obroty na biegu jałowym (skazówka od obrotomierza leży) i klekocze klekocze i po paru chwilach sobie odpuszcza.

To są fakty po pierwszej próbie reanimacji i po sprawdzeniu tego co oczywiste.

Poproszę o jakieś propozycje.

Jeśli potrzebne są jakieś dodatkowe informację to proszę pytać, napiszę, sprawdzę, itd.

Z góry dziękuję! Pozdrawiam!

 

PS. Mam ją trzy lata i do tej pory paliła od klepnięcia w tyłek:)

Dodatkowa informacja, jakieś 3 m-ce temu wymieniłem pompkę paliwa oraz filtr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dzięki!Sprawdzam wszystkie propozycję...:)

 

Historii ciąg dalszy:)

Problemem ukazało się zbyt niskie ciśnienie na przewodzie doprowadzającym paliwo do silnika. Pompka sama w sobie nie padła bo cały czas przy próbie odpalenia dawała normalny znak, że jest i działa. Dodatkowo przewody zapłonowe były trochę niewłaściwie popodpinane

 

Trzeba było pomajstrować trochę przy przewodach i znów pali od pierwszego ale...

 

...ale teraz pojawił się problem z nierówną pracą na biegu jałowym co czasem doprowadza do gaśnięcia.

 

Dziś wymienię świece bo tam też jest mix i trochę pogrzebię. Zobaczymy jaki będzie efekt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Walka trwa...

 

Co kilka dni pada ciśnienie i nie idzie paliwko do silnika. Przyczyną jest przewód podłączony bezpośrednio do pompki. W związku z tym, że pompka jest nieoryginalna "cycek" na który nachodzi przewód jest gładki (a nie z wypustkami jak w oryginale) i prawdopodobnie w pewnym momencie zasysa powietrze i kicha... wszystko siada.

 

Tak jak dziś. Kolejne holowanie:(

 

Ostatnia próba uratowania pompki i popracowanie nad "cyckiem" i dorobienie mu wypustek. Jak i to zawiedzie to kupię nową pompkę. Zamiennik znaczy bo oryginał to 900 PLN.

 

Tak więc jak ktoś ma pomysł na miejsce gdzie mogę kupić dobrą pompkę to proszę o pomoc.

 

Powrócę jeszcze to wątku falowania obrotów. Po wymianie świec silnik generalnie pracuje równo ale obroty spadają w czasie jazdy gdy zostaje wciśnięte sprzęgło, np. dojeżdżając do krzyżówki, ronda, itp. Wówczas obroty falują z dwa, trzy razy i wszystko wraca do normy lub tez w najgorszym wypadku auto gaśnie.

 

Jakieś sugestie?

 

To tyle na dziś. Jutro auto ma być gotowe z zregenerowaną pompką. Zobaczymy ile pobuja:)

 

Dodano: 01 Aug 2011 - 23:18

Postanowiłem ostatecznie zamknąć wątek:)

 

Problemem w aucie była pompka a dokładniej przyłącza. Po ich lekkim "tuningu" pompka działa jak należy.

 

Dodatkowo po pewnym czasie silnik przestał "falować" i autko chodzi jak żyleta.

 

AKTUALNIE BRAK JAKICHKOLWIEK PROBLEMÓW (mam nadzieję, że tym zdaniem nie wywołam wilka z lasu).

 

DZIĘKUJĘ WSZYSTKIM ZA ZAANGAŻOWANIE I POMOC!

 

PS. Dzięki za oferty cenowe na pompy paliwa. Na razie temat przycichł - pompa działa więc zawieszam ewentualny zakup. Pozwoliłem sobie zachować dane kontaktowe w razie w. Jeszcze raz dzięki.

 

THE END

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!