Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dziwne obroty 1.4 E7J


cuma

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Kilka miesięcy temu kupiłem Megane 1.4 E7J B+Gaz i od tamtego czasu staram się ponaprawiać powymieniać to co jest do wymiany/naprawy. Ale nie mogę sobie poradzić z obrotami:( otóż, naczytałem się dużo postów dotyczących tego tematu, i wymieniłem chyba wszystkie wymienione elementy: tj; silniczek krokowy, czujniki temperatury, wyczyściłem czujnik położenia wału. A problem nie minął:)

 

Odpalam rano (oczywiście na benzynie) obroty wchodzą na 800 a po chwili rosną tak do 1250. No nic jadę do pracy, mam około 30 km także jest kawałek żeby rozgrzać auto. I to co zauważyłem to: auto rozgrzane wbijam luz obroty spadają do 1500 i tak się trzymają dopóki nie zatrzymam samochodu. Czytałem gdzieś w którymś poście że to nie jest normalne, ale nie mogę za nic w świecie znaleźć przyczyny.

Dziś próbując coś wymyślić zauważyłem że gdy pracuje na gazie i jak zastawie rurę od filtra powietrza (ta która leci nad kolektor wydechowy) to auto się zaczyna dusić a na benzynie nic nie reaguje na przystawianie...

 

Jeżeli możecie mi pomóc będe bardzo wdzięczny, ja już nie daje rady:(

 

Pozdrawiam cuma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ta druga jak zasłonie to nie ma żadnego efektu ani na benzynie ani na gazie. Jak zdjąłem ta drugą rurę to tam w środku jest taka klapka na sprężynie, i wydaje mi się że musiałoby być duże ciśnienie tego powietrza zeby ta klapa się otwarła i wpuściła powietrze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zastawiłem tą klapkę tak jak pisałeś ale nic się nie zmieniło:(

 

pomierzyłem miernikiem sonde:

gaz: (800 obr/min) pomiędzy czarnym i białym 13,78 skakała wartość

pomiedzy czarnym fioletowym 0,01 i skakała wartość na 0

pomiędzy buałym i fioletowym 14,35 skakała wartość

benzyna (1100 obr/ min nie chciało zejść niżej):

pomiędzy czarnym i białym 13,02 i skakała wartość

pomiędzy czarnym i fioletowym 0,82 i skakała wartość

pomiędzy białym i fioletowym 14,58 i wartość skakała

 

Zauważyłem również że zdejmując pokrywę filtra powietrza widać że przepustnica nie jest domknięta, próbowałem wykręcić ta śrubkę na której opiera się silniczek krokowy, ale po odpaleniu i zgaszeniu ponownie nie była domknięta mimo że śrubka wykręcona...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po zgaszeniu przepustnica może być uchylona.

Napisz jakie masz wartości na sondzie przy dodawaniu i zdejmowaniu nogi z gazu (powinny być w granicach 0-1V).

Pomiary sondy na wolnych obrotach mało co dają, najlepiej podpinać miernik pod masę auta i kabel sygnałowy.

Inny sposób, to udać się na analizator spalin i odczytać współczynnik lambda na benzynie.

Sprawdź, czy wężyk do miernika ciśnienia nie jest dziurawy.

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak staniesz na wprost auta, to popatrz na ścianę grodziową, od strony kierowcy jest na niej zainstalowany czujnik do którego dochodzi wężyk.

Najprościej jest go znaleźć szukając w okolicach cewki i zbiorniczka płynu hamulcowego, na pewno nie przeoczysz.

Teraz już nie pamiętam który to jest, ale to może być fioletowy.

Pamiętaj, żeby mierzyć do masy samochodu i na benzynie.

Popytaj, czy ktoś w okolicy nie ma CLIPa, albo walizki XR-25.

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a więc tak pomiar sondy lambda: (masa złapana na akumulatorze z fioletowym przewodem):

1000 obr/min wartość skacze od 0 do 0,03

ok 2500 obr/min wartość 0 bez reakcji

 

Jeżeli chodzi o czujnik Mapsensor to wyciągając z niego wężyk auto na wolnych obrotach nie miało żadnych reakcji przy dodawaniu również, przytykając palcem czuć że ciągnie.

 

Clip potrzebny jest do podłączenia się z komputerem?? to to gniazdo przy skrzynce bezpieczników??

Jeżeli o to chodzi to kiedyś będąc u mechanika on podłączył jakąś wtyczkę ale nie mógł się połączyć:) mówił że jakbym miał abs lub poduszkę powietrzną to może dało by się jakoś innaczej skomunikować z komputerem samochodu...

 

założyłem nowy wężyk i podmieniłem mapsensor od renault 19 1.7, bez zmian:(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pamiętam, czy fioletowy to na pewno kabel sygnałowy, u mnie są chyba biały, czarny i szary.

Pomierz też na innych, ale pamiętaj, że na benzynie.

Przy dodawaniu i ujmowaniu gazu (najlepiej około 3000-3500 obr/min) wskazania powinny się wahać w granicach 0-1V.

Sprawdź, czy wężyk idący do czujnika nie jest czasem dziurawy i nie zasysa lewego powietrza.

Możesz na próbę zrobić ze 2-3km z odłączonym czujnikiem i jak nie będzie różnicy w jeździe, to może wskazywać, że jest uszkodzony (jeśli wężyk jest OK).

Ten silnik nie da się zdiagnozować żadnym Euroscanem, ani kabelkami KKL i podobnymi.

Tak jak wcześniej pisałem, diagnozę można zrobić tylko CLIPem (komputer diagnostyczny Renault), XR-25, lub niektórymi komputerami Magneti Marelli.

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli na pierwszy ogień wychodzi, że sonda jest martwa.

Można by to potwierdzić u kogoś kto ma oscyloskop.

Jeżeli masz dostęp do innej sondy, to warto na próbę podmienić.

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z podmianą sondy będzie problem;/ i to był by powód mojego problemu??

 

jeżeli będę już miał kupić nową to jakiej firmy?

Edytowane przez cuma
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!