Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

zapytanie o rozrząd


utusiek

Rekomendowane odpowiedzi

Szanowni koledzy,

od kilku dni jestem szczęśliwym posiadaczem meganki i ph2 1.9dti 80km z 2002r. Chciałbym się zapytać co myślicie o takiej konfiguracji rozrządu:

pasek DA 94943, napinacz SN GT355.35, rolka SN GE355.40?

Wyczytałem też że producent zaleca wymianę jakiegoś koła zębatego? może ktoś z Was posiada taki sam samochód, wymieniał rozrząd i powie mi czy coś prócz tych elementów trzeba by wymienić?

Pozdrawiam serdecznie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuję żebyś udał się do ASO mają teraz promocję 25% na rozrząd. Będziesz miał oryginał z ASO z gwarancją w cenie jak od kolegi mechanika. Promocja trwa do 15 lipca. Ja już się wstępnie umówiłem.

Co do koła zębatego (koło pasowe na wałku rozrządu) o którym mówisz to faktycznie można to rozważyć. To jest najdroższy element rozrządu. Jego koszt to powyżej 300-400zł. Jego najsłabszym elementem jest mały klin/wypust. Ja byłem zmuszony do wymiany bo to maleństwo się oberwało. Teraz się zastanawiam czy istnieje taka potrzeba. Wcześniej potwierdzę sobie to w ASO.

Pamiętaj o wymianie paska akcesoriów (wielorowkowego)no i możesz się zastanowić nad pompą wody.

Prawda jest taka, że czasami lepiej wymienić jakiś element wydając na niego nawet 400zł niż potem robić silnik za 2000PLN. Jak będą Ci wymieniać rozrząd to sprawdź stan uszczelniaczy i jeśli zaczną popuszczać to lepiej wymień je od razu bo po co za chwilę jeszcze raz rozbierać rozrząd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rail nie do końca się z tobą zgodzę. W większości przypadków ASO jest droższe jednakże są okazje z których warto skorzystać. Ja zawsze porónuję cenę w ASO i u kolegi (były pracownik ASO). Akurat w przypadku rozrządu sam zasugerował żebym zrobił to w ASO bo u niego wyjdzie drożej. Zachęcam do zrobienia porównania to nic nie kosztuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według oficjalnego cennika w ASO wymiana rozrządu z pompą wody 1760-2600 zł, bez pompy 1120-1960 zł.

Niestety nie wiem czy są to ceny z rabatem, czy bez.

Zakładając, że bez rabatu, to 1320-1950 zł za wymianę rozrządu z pompą wody jest dość wygórowaną ceną (nie wiadomo którą stawkę policzą).

Rozrząd z paskiem Dayco i rolkami SKF 450 zł + pompa wody Aisin 150 zł = 600 zł za takie części jak w ASO.

Robocizna teraz w zależności od mechanika 300-600 zł, co razem daje 900-1200 zł.

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie po co domysły i dewagacje ile to może kosztować? Wystarczy wziąć telefon albo się przejechać do ASO i uzyskać konkretną informację. Istotną sprawą jest też to, że każde ASO będzie miało inną cenę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Nie wierzę by pomiędzy różnymi ASO były jakieś duże różnice w cenach bo z dwóch dostałem bardzo podobne oferty.

Posiadam Megane II 1,6 16V z 2003 roku i z 190000 na liczniku. W dniu dzisiejszy kontaktowałem się z ASO w Wa-wie i ... szok ... cena za wymianę uszczelniaczy wałków, paska rozrządu, paska akcesoriów, rolek, pompy wodnej i koła zmiennych faz rozrządu ... astronomiczne ... 2800 PLN. Znajomy mechanik określił czas pracy na maks 1 dzień i całkowity koszt operacji nie więcej niż 1600-1700 PLN. Mam teraz problem na co się decydować.

Z czym ASO jest według Was lepsze od mechaników niezrzeszonych?

 

Pozrawiam

Rafał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Inne ASO tj Pasikowski w Płocku zszedł z ceną o blisko 40% w stosunku do Warszawy. Jakaś paranoja ... te same części, oni mają takie same koszty, a różnice w obrębie jednej promocji wręcz oszałamiające. Umówiłem się na wymianę kompletnego rozrządu (pasek, dwie rolki, pompa wodna, kzfr) za 1650 PLN co już nie jest jakąś koszmarną kwotą która by strasznie odbiegała od małych warsztatów (pod warunkiem, że wymienią mi także pasek akcesoriów o co nie spytałem).

 

Pozdrawiam.

Rafał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!