Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

zapytanie o rozrząd


utusiek

Rekomendowane odpowiedzi

Szanowni koledzy,

od kilku dni jestem szczęśliwym posiadaczem meganki i ph2 1.9dti 80km z 2002r. Chciałbym się zapytać co myślicie o takiej konfiguracji rozrządu:

pasek DA 94943, napinacz SN GT355.35, rolka SN GE355.40?

Wyczytałem też że producent zaleca wymianę jakiegoś koła zębatego? może ktoś z Was posiada taki sam samochód, wymieniał rozrząd i powie mi czy coś prócz tych elementów trzeba by wymienić?

Pozdrawiam serdecznie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuję żebyś udał się do ASO mają teraz promocję 25% na rozrząd. Będziesz miał oryginał z ASO z gwarancją w cenie jak od kolegi mechanika. Promocja trwa do 15 lipca. Ja już się wstępnie umówiłem.

Co do koła zębatego (koło pasowe na wałku rozrządu) o którym mówisz to faktycznie można to rozważyć. To jest najdroższy element rozrządu. Jego koszt to powyżej 300-400zł. Jego najsłabszym elementem jest mały klin/wypust. Ja byłem zmuszony do wymiany bo to maleństwo się oberwało. Teraz się zastanawiam czy istnieje taka potrzeba. Wcześniej potwierdzę sobie to w ASO.

Pamiętaj o wymianie paska akcesoriów (wielorowkowego)no i możesz się zastanowić nad pompą wody.

Prawda jest taka, że czasami lepiej wymienić jakiś element wydając na niego nawet 400zł niż potem robić silnik za 2000PLN. Jak będą Ci wymieniać rozrząd to sprawdź stan uszczelniaczy i jeśli zaczną popuszczać to lepiej wymień je od razu bo po co za chwilę jeszcze raz rozbierać rozrząd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rail nie do końca się z tobą zgodzę. W większości przypadków ASO jest droższe jednakże są okazje z których warto skorzystać. Ja zawsze porónuję cenę w ASO i u kolegi (były pracownik ASO). Akurat w przypadku rozrządu sam zasugerował żebym zrobił to w ASO bo u niego wyjdzie drożej. Zachęcam do zrobienia porównania to nic nie kosztuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według oficjalnego cennika w ASO wymiana rozrządu z pompą wody 1760-2600 zł, bez pompy 1120-1960 zł.

Niestety nie wiem czy są to ceny z rabatem, czy bez.

Zakładając, że bez rabatu, to 1320-1950 zł za wymianę rozrządu z pompą wody jest dość wygórowaną ceną (nie wiadomo którą stawkę policzą).

Rozrząd z paskiem Dayco i rolkami SKF 450 zł + pompa wody Aisin 150 zł = 600 zł za takie części jak w ASO.

Robocizna teraz w zależności od mechanika 300-600 zł, co razem daje 900-1200 zł.

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie po co domysły i dewagacje ile to może kosztować? Wystarczy wziąć telefon albo się przejechać do ASO i uzyskać konkretną informację. Istotną sprawą jest też to, że każde ASO będzie miało inną cenę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Nie wierzę by pomiędzy różnymi ASO były jakieś duże różnice w cenach bo z dwóch dostałem bardzo podobne oferty.

Posiadam Megane II 1,6 16V z 2003 roku i z 190000 na liczniku. W dniu dzisiejszy kontaktowałem się z ASO w Wa-wie i ... szok ... cena za wymianę uszczelniaczy wałków, paska rozrządu, paska akcesoriów, rolek, pompy wodnej i koła zmiennych faz rozrządu ... astronomiczne ... 2800 PLN. Znajomy mechanik określił czas pracy na maks 1 dzień i całkowity koszt operacji nie więcej niż 1600-1700 PLN. Mam teraz problem na co się decydować.

Z czym ASO jest według Was lepsze od mechaników niezrzeszonych?

 

Pozrawiam

Rafał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Inne ASO tj Pasikowski w Płocku zszedł z ceną o blisko 40% w stosunku do Warszawy. Jakaś paranoja ... te same części, oni mają takie same koszty, a różnice w obrębie jednej promocji wręcz oszałamiające. Umówiłem się na wymianę kompletnego rozrządu (pasek, dwie rolki, pompa wodna, kzfr) za 1650 PLN co już nie jest jakąś koszmarną kwotą która by strasznie odbiegała od małych warsztatów (pod warunkiem, że wymienią mi także pasek akcesoriów o co nie spytałem).

 

Pozdrawiam.

Rafał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!