Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Benzyniak klekocze jak diesel


rafal_80

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Niestety nie jestem częstym bywalcem forum, ale przyznam, że sytuacja zmusiła mnie do poszukiwania informacji poza serwisami.

Mianowicie. Niedawno nabyłem Scenica II z benzynowym silnikiem 2.0 16V. Ze względu na odległość, na zakup nie wybrałem się z mechanikiem tylko umówiłem się na przegląd przed zakupowy w ASO w Kielcach. Wpierw sam zasiadłem za kierownice, po odpaleniu i paru metrach zauważyłem że auto drży (aż cała deska trzeszczy) przy pracy na niskich obrotach. Po wkręceniu go powyżej 2500 obr wibrowanie ustaje. Fachowcem nie jestem więc za kierownicę usiadł doradca techniczny ASO. Po przejechaniu ok 5km (raz szybciej raz wolniej) stwierdził "na 99% zerwana jest któraś poduszka silnika". Po wjechaniu na hale auto w obroty wziął serwisowy mechanik. Przetrzepał zawieszenie, sprawdził skrzynie biegów, elektronike. Poza drobiazgami typu (minimalne luzy na wachaczu, łączniku stabilizatora, łożysku macpersona) to nic więcej nie znalazł. Po powrocie do domu na ciepło pojechałem do swojego mechanika, który prowadził mi poprzednie auto, na wymianę w/w łapy silnika. Po oględzinach i obsłuchaniu stwierdził że coś jest nie tak i raczej to nie łapa. Silnik chodzi dość głośno ciut jak diesel. Mechanik stwierdził że może dupnięte jest koło zmiennych faz rozrządu. W rozmowie telefonicznej z poprzednim właścicielem chłop się zarzekał że rozrząd był robiony 10000 km temu i wymienione też było KZFR. Wiem że zabawy z rozrządem są dość kosztowne a ja dopiero co spłukałem się zakupem. Koledzy, może macie jakiś pomysł co to może być?

 

Zapomniałem dodać a może to istotne. Zanim silnik się wkręci powyżej 2000 obrotów, auto jest dość mułowate.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drżenie silnika, to raczej łapa, lub ich cały komplet, są chyba 3 bo i skrzyni biegów. Jeśli chodzi o dieslowatość, też tak mam w swoim. Kiedyś czytałem na tym forum, że to KZFR i jeden z forumowiczów napisał, że można z tym jeździć aż do śmierci (cokolwiek to znaczy). Ja nic nie ruszałem i jeżdżę tak dalej, być może ryzykuję, ale dużo nie jeżdżę. Jeżdżę nim od września 2010 i zrobiłem dopiero coś koło 11 000 km. A jeśli chodzi o mułowatość to nie wiem co Ci doradzić, mój zbiera się ładnie mimo wagi prawie 2 tony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki koledzy za podpowiedzi. Zastanawia mnie tylko czy faktycznie niesprawne KZFR nie narobi więcej szkód, poza brzydkim dźwiękiem pracy silnika. Boję się żeby nie uszkodziło rozrządu, a co się z tym wiąże chyba nie trzeba pisać. Może ktoś wie jak to jest?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A cewki jakie ? Sagem ?

Jeśli nadal są orginalne, to nie Sagem. W 2,0 16V ich nie montowali.

Może nie doczytałem, ale czy auto było podpinane pod CLIPa w serwisie?

Edytowane przez Lewy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy wizycie w ASO podpinali go pod komputer diagnostyczny i sprawdzali błędy, ale czy to był Clip to nie wiem, jak wcześniej pisałem fachowiec ze mnie żaden. Co do cewek to nie wiem jaki jest producent, ale mechanik też coś wspomniał że ta mułowatość może być od zapłnu. Natomiast zmieniły się objawy choroby związanej z drganiem. Po wymianie łapy dolnej kierownica nie wibruje natomiast czuć wibracje na pedale gazu.

 

Dzisiaj z mechanikiem przeprowadziłem par prób i udało nam się ustalić:

1. Cewki oryginalne z napisem Renault producent Bru.... jakoś tak - wszystkie sprawne

2. Świece były Champion dość wypalone z przerwą 1,2 - wymieniłem na NGK

3. Filtr powietrza od nowości nieruszany, zapierniczony że strach - z powodu późnej pory (zamknięte sklepy) chwilowo wyczyszczony sprężonym powietrzem.

4. Przepustnica jak filtr dość brudna - przeznaczona do mycia.

5. Urwana dolna łapa (guma w kształcie ósemki) - Wymieniona na oryginał

 

Efekty pracy:

1. Odzyskanie mocy

2. Równiejsza praca

3. Kierownica już nie drży

 

Pozostaje:

1. Odczuwalne drżenie na pedale gazu, podłodze oraz desce.

 

jakieś pomysły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po zasyfiałym filtrze będziesz musiał odmulić furę, nie będę pisał jak <piwko>

Drgania przenoszone na poszczególne elementy to najprawdopodobniej poduszki silnika. Jak ósemka była oberwana, to reszta poduszek pewnie też już dostała za swoje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejny dzień w warsztacie i kolejne wersje obalone.

Podejrzenie było że jest urwany tudzież wybity uchwyt rury wydechowej przy 1000-1500 obrotów rura wpadałaby w drgania ala rezonans i przenosiłaby drgania na podłogę i pedał gazu. Okazywało się że uchwyt jest ok. Przy okazji zostały przedmuchane czujniki na kolektorze.

Dalej nie wiadomo:(

Mechanik ma jeszcze podejrzenie co do rozrządu. Mianowicie facet od którego auto kupiłem, wymieniał rozrząd u przysłowiowego Pana Miecia. Jest przypuszczenie że może Pan Mietek nie posiadał blokad i pomimo szczerych chęci nie poskładał tego jak potrzeba. Zalecenie mechanika jest aby jechać przed rozgrzebaniem do ASO i zasięgnąć opinii mechaników serwisowych. Mój mechanik szacuje koszt poprawy (sama robocizna bez części) na ok 350zł. Co o tym sądzicie?

 

Bardzo prosiłbym jedna o informację na temat tego odmulania:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!