Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zakup Megane II 1.9 DCi


Maciek.

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

W związku z faktem powiększenia się mojej rodziny, postanowiłem sprzedać moje ukochane Clio i zakupić większe auto (umieszczenie dziecka z fotelikiem na tylnej kanapie 2 drzwiowego Clio to niezapominane przeżycie) i tu siłą przyzwyczajenia do marki zacząłem oglądać Megane II. Znalazłem takie dwa egzemplarze i proszę o opinie ludzi którzy wiedzą co i jak powinno w tych autach wyglądać. Wiem że z samych zdjęć wiele się nie wywnioskuje, ale może ktoś zobaczy coś czego ja nie widzę.

Auto nr 1:

Brak książki przeglądów <piwko>, i niestety tylko jedna karta :notacrook:. Sprzedający zgadza się podjechać do serwisu na sprawdzenie auta.

Gdyby ktoś miał możliwość sprawdzenia numeru VIN w bazie Renault:VF1BMOGO627727454, przy zakupie Clio uratowało mnie to od zakupu przerobionego na osobówkę Van-a z polakierowanym całym nadwoziem, ale niestety forum krc.cn.pl już nie działa i nie mam namiarów na kolegę który to dla mnie sprawdzał.

http://moto.allegro.pl/1-9-dci-120-km-klimatronik-6-biegow-warto-i1675120325.html

Auto nr 2:

http://otomoto.pl/renault-megane-1-9dci-120ps-klimatronik-kseno-C17479433.html

Tu jeszcze nie dzwoniłem więc wiem tyle co jest napisane w ogłoszeniu.

Proszę o ewentualne rady na co zwrócić szczególną uwagę.

Z góry dziękuję i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1/ Zdjęcia słabe, nic wyraźnego z nich nie mogę wyłuskać. Może i nie był bity, ale klapka wlewu paliwa coś dziwnie spasowana. Szkoda mu było porobić zdjęć silnika, centralnie przodu i tyłu oraz zegarów.

2/ Droższa o 2400zł od nr 1 i jeszcze chce dopłaty 1700zł za opłaty (dolicz jeszcze 500zł recykling i 270zł na rejestrację z książką wozu). Jakieś kropki białe na zakolach przedniego zderzaka po obu stronach (czyżby wkręty?). Gdzie zaślepki alufelg? Nie widzę tego tempomatu (guziki na kierownicy), widzę za to bardzo zjechane dywaniki (ale to rzecz nabyta), Navi pewnie się wysuwa zza wyświetlacza radia. Ten także boi się bagażnika i silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Dziękuje za odpowiedzi, niestety nie miałem czasu odpisać za co najmocniej przepraszam <piwko>. A stare krc to faktycznie obecne krc.prv.pl lub http://forum.klubclio.pl

Wracając do sprawy, auto nr 1 oglądałem dzisiaj osobiście zrobiłem troszkę zdjęć, i mam parę pytań

Czy trzęsący/skaczący silnik na wolnych obrotach to poduszki/a silnika ?

Czy normalne że auto dymi trochę przy przyspieszaniu, bo jak właściciel odjeżdżał to zauważyłem, że po zmianie na dwójkę i dodaniu gazu auto troszkę (nawet troszkę mocno) zakopciło na czarno/szaro

Czy możecie mi powiedzieć czy szpara na łączeniu maski z pasem przednim powinna być tak duża (zdjęcia poniżej)

Ogólnie auto ładne, nie licząc kilku rys na karoseria.

Niestety przednie hamulce do wymiany rant na dobre 1/2 do 3/4 centymetra tarcza cieniutka a klocki ciągną już resztkami sił.

Rozrząd nie wymieniony jak uczciwie przyznał sprzedający, więc do wymiany.

Klima do napełnienia.

Jedna przednia opona huczy niemiłosiernie, a tylne max na jeden sezon, więc zakup kompletu opon i tu pytanie czy rozmiar 225/45 to oryginalny rozmiar w tym aucie ?

Reasumując auto ładne i cały czas się zastanawiam (tu czekam na opinie kolegów z forum) czy dalej ciągnąć temat i negocjować ze sprzedającym, bo za obecną cenę auto totalnie nie opłacalne. Koszt wyżej wymienionych rzeczy do zrobienia na dzień dobry podnosi koszt auta jak wyliczyłem mniej więcej do około 20.000 zł (jak się mylę, proszę mnie poprawić) + rejestracja i opłaty :notacrook:, a za taką kasę to mam już dużo młodsze auto.

img4821a.th.jpgimg4820n.th.jpgimg4819s.th.jpgimg4818u.th.jpgimg4817q.th.jpgimg4815r.th.jpgimg4814j.th.jpgimg4812n.th.jpgimg4811w.th.jpgimg4810b.th.jpgimg4809w.th.jpgimg4808y.th.jpgimg4807d.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanów się tak na logikę teraz , ile musiał zapłacić za te auto handlarz, które było sprowadzone zza granicy i na którym jeszcze musi zarobić ? 15900 za Megana II w dieslu to dla mnie cena po prostu za niska, tym bardziej jeszcze za auto sprowadzone przez kogoś dla zarobku.

Telepanie silnika na wolnych obrotach to w 85% zasługa kulejących wtryskiwaczy. Do tego dymienie na czarno przy zmianie biegów i przyspieszaniu. Średnio dobre to są wiadomości.

Odnośnie szczeliny miedzy maska, to jest ona za duża. Musiała być jakaś przygoda ze zderzakiem. Widac wyraźnie, że jest opadnięty. Mam to samo u siebie, z tym że mój był zaryty w zaspę śniegu, urwał się plastik nadkola i poodpadały spinki z pasa przedniego i jest identycznie opadnięty jak na tych zdj <piwko>

Porównaj sobie nawet z tym czarnym Meganem szczeliny.

Ja bym odpuścił tego i prędzej zainteresował się tym z komisu.

A nie myślałeś nad 1.5 DCI 82 km ? Co prawda będzie wolniejszy, ale pamiętaj, że w 1.9 jest kosztowne koło dwu masowe, turbina Garreta GT1749V o zmiennej geometrii, do której oficjalnie firmy regenerujące nie mają oryginalnych zestawów naprawczych i robią to na jakichś zamiennikach, ogólnie mówiąc to Garretów o zmiennej geometrii nie da się poprawnie zregenerować. No i wtryskiwacze Siemens/Bosh, kosztowna regeneracja. W 1.5 są Delphi, naprawiać je można samemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Srebrnego sobie odpuściłem, czarny jest ładny ale niestety przebieg na 99% cofnięty pytanie o ile, do tego aut nie może jeździć bo niema rejestracji i tablic więc wizyta w ASO tylko na lawecie a to tylko dodatkowe koszta w i tak nie tanim aucie bo 20.000 to chyba dość dużo za 2003 rok, który dodatkowo stoi już od 2010 roku.

Odpowiadając na twoje pytanie o 1.5 to jak najbardziej zastanawiałem się, ale niestety żadnego sensownego egzemplarza w okolicach nie znalazłem <piwko>, najczęściej mają masakrycznie zaniżone przebiegi a jak już mi się jakiś spodobał to właściciel w żadnym wypadku nie zgadzał się na wizytę w ASO.

Obecnie znalazłem w okolicy ładnego 1.9 i jutro jadę obejrzeć, rocznik 2003 w kraju pół roku, serwisowany do końca za granicą, przebieg po sprawdzeniu wydaje się wiarygodny 122.000 pod koniec 2009 roku i niecałe 170.000 obecnie. Właściciel niema żadnych przeciwwskazań przed wizytą w ASO, dziwi mnie tylko że sprzedaje po pół roku no ale w sumie są różne sytuacje. Jedyny mankament to malowany tylny błotnik i niedziałający central w jednych tylnych drzwiach.

A i na marginesie przepraszam najmocniej, że nie odpisuje na wasze posty w miarę szybko i wygląda jakbym szukał rady, a jak już dostane to olewam i nawet dziękuje nie napisze, ale to nie tak po prostu moja 1,5 miesięczna królewna nie daje mi szansy na zbyt częste przebywanie przy komputerze dłużej niż parę minut :notacrook: stąd problem z napisaniem czegokolwiek.

 

PS.

No i oczywiście dziękuje serdecznie za pomoc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!