Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Renaut Megane II 1.5 dci - test 12 kompaktów, Motor


Mad

Rekomendowane odpowiedzi

Fragment tekstu o teście 12 kompaktów przeprowadzonym przez Tygodnik Motor, wszystkich z silnikami diesela, dotyczący Renaut Megane II 1.5 dci.

 

Ten samochód nawet po 5 latach od debiutu wciąż wzbudza kontrowersje swoim wyglądem. Zwolennicy takiego stylu wezmą samochód w ciemno, choć np. jego 330-litrowy bagażnik potrafi odstraszyć wielu klientów. Jeśli chodzi o ilość miejsca we wnętrzu, to zarówno z przodu, jak i z tyłu jest ona akceptowalna. Niepodważalnymi zaletami Megane są wysoki poziom bezpieczeństwa, bardzo dobra jakość materiałów użytych we wnętrzu oraz ich spasowanie. Wprawdzie czasy kołyszących się limuzyn z Billancourt dawno już minęły, ale Megane stara się pokazać, że jabłko nie padło daleko od jabłoni. Zawieszenie bez jęku skargi wybiera każdego rodzaju nierówności. Dużym plusem jest wzrost komfortu tłumienia wraz ze wzrostem obciążenia samochodu. Miękka wykładzina tapicerska na siedzeniach dodatkowo potęguje wrażenie wygody. Worek z pochwałami zamyka się, gdy dobieramy się do silnika. Jego umiarkowane możliwości lokują auto dopiero na 10. miejscu. Mimo pewnych niedostatków 106-konny silnik pracuje kulturalnie, ale - wbrew danym producenta - konsumuje sporo paliwa. Średnia 6,3 1/100 km nie stanowi powodu do dumy. Sporo punktów traci Megane z powodu zastraszająco słabych hamulców. Droga hamowania 42 m jest we współczesnych autach nie do zaakceptowania.

 

 

Zwyciężyła dalekowschodnia traida: Kia, Toyota i coś tam jeszcze. Producenci europejscy polegli, Megane na 10 miejscu klasyfikacji. Ze zdziwieniem przeczytałem o kiepskich hamulcach, z tego co pamiętam to droga hamowania wynosi ok. 37 metrów (może dotyczy to wersji benzynowej, lżejszej niż diesel?).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Porażka, kto napisał że Megane II ma słabe hamulce, z tej całej puli testowanych aut to ma chyba najlepsze. Potwierdzam według danych producenta hamowanie ze 100 km/h wynosi 36 metrów dla porównanie Porsche 911 Carrera z tej samej prędkości zatrzymuje się na 33 metrach. Różnica nie wielka ale Megane to autko za 70 tys. zł a nie za 300 tys. jak Porsche dla mnie hamulce są aż za mocne. Peugeot 307 ma 39 metrów – według producenta. Nie wiem skąd oni wzięli te dane, chyba z palca.

 

Druga sprawa to spalanie, skąd do licha oni mają takie dane. Według ADAC - silnik 1,5 DCI to najoszczędniejszy diesel w swoje klasie – stan na luty 2007 . Wątpię aby od tego czasu coś się zmieniło. Co najlepsze ADAC to jeden z największych ośrodków opiniotwórczych dotyczących samochodów i to Niemcy tak napisali. Skąd ta średnia 6,3 litra ja nigdy na Klimie włączonej na mieście 6 litrów nie przekroczyłem.

 

Sory ale dla mnie testy przeprowadzane przez Polskie czasopisma motoryzacyjne są w większości nie wiarygodne i tendencyjne. Zastanawiam się nad tym, czy przypadkiem jakiejś kasy niedostają za takie sponsorowane artykuły, które na pozór tylko mają być niezależne. Dobra rada na koniec na wszystko trzeba nanieść duuuuuużą poprawkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja po miescie nie przekroczylem jeszcze 6.1 z klima w korkach :D

 

To faktycznie nieźle, mnie się zachciało "automatu" :-/ i średnie spalanie w mieście w moim autku obecnie utrzymuje się na poziomie 7,8-8,2 l :-P. W trasie 5,3-5,4.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poza tym zastanawia mnie te 106 KM z 1.5 dCi, chyba powinno być 82 KM

Zgadzam się mój silnik ma 82 km, ale takie spalanie jakie tam podano to może mieć co najwyżej 1,9 dci. A odnośnie spalania i danych ADAC 1,5 w każdej wersji - bije konkurentów na głowę pod względem ekonomii. Pokaż m toyote diesel d4d 1,4 która pali 3,5 litra - żadna tyle nie wyciągnie, ani TDi ani HDi

 

[ Dodano: 2007-08-28, 23:17 ]

Mad, otóż skoro już tak dociekasz spalania i mocy w silnikach 1,5 DCI odsyłam ciebie do auto katalogu Auto Motor Sport 2006 gdzie silniki o mocy 86 km i 106 km mają identyczne średnie spalanie na poziomie 4,6 litra. Różnica polega tylko na przyśpieszeniu 106 – 11 sek, 86 – 12,5 sek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na hamowaniu sie tam za bardzo nie znam, jak dla mnie hamuje super, droga na pewno nie jest taka dluga jak podaja. A co do spalania to jakas kompletna bzdura, moja meganka pali z klima zdecydowanie ponizej 6, jezdzac po zakorkowanym Trojmiescie. Tak oszczednego samochodu jeszcze nie widzialam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

auris dostaje tyle samo punktow za wykonczenie co meganka?Zart.Bravo najmniej przestronne?Pozycja za kierownica najlepsza w focusie i aurisie?wyciszenie wnetrza takie samo we wszystkich autach?Coraz rzadziej czytam te wypociny spod znaku motoru.Niesprawiedliwe oceny i smieszne komentarze.Załość...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na hamowaniu sie tam za bardzo nie znam, jak dla mnie hamuje super, droga na pewno nie jest taka dluga jak podaja. A co do spalania to jakas kompletna bzdura, moja meganka pali z klima zdecydowanie ponizej 6, jezdzac po zakorkowanym Trojmiescie. Tak oszczednego samochodu jeszcze nie widzialam.

 

Megi. Byłem w 3 miescie. I Wy naprawdę nie wiecie co to są korki. Takich luźnych przelotówek to ja w Krakowe nigdzie nie widziałem. 0 korków. Dobra widziałem jakiś korek obok parku chyba Oliwskiego.

 

To samo ślązacy poruszają się DK i A4. Gdzie tam miasto?? Miasto i korki to dla mnie aleje...

 

No więc poniżej 6 litrów z klimą w 3 miescie, wierzę...

 

A tutaj zamieszczam trochę kamer z krakowa...

 

kam0241_0_0.jpg

kam024F_0_0.jpg

kam024F_1_0.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 20 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!