Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Buczenie mojej megany


Rekomendowane odpowiedzi

Wiem o jakich zamiennikach piszesz. Nawet na ich stronie piszą że robią takie tanie "konkurencyjne" zamienniki. Tylko że u mnie jest orginał Bosala. Jest nabity napis i numer strumienicy a te ich zamienniki nie mają nic nabitego i to są wtedy te gorsze. Mój ostatni mechanik powiedział żebym się przyzwyczaił bo ta strumienica mi jeszcze sporo czasu posłuży. Niestety w najbliższym czasie nie będę miał zbyt dużo gotówki żeby sobie pozwolić na wymianę na orginał Renault więc sie trzeba będzie trochę pomęczyć :-x

 

Po wizytach u 8 mechaników każdy mówi co innego. Kilka dni temu wycieli mi katalizator i wstawili rurkę ale to nic nie pomogło (ps. jak kiedyś ktoś z was będzie wyrzucał katalizator to można jeszcze za niego parę groszy dostać. Ja dostałem 80 zł.). Ostatni mechanik stwierdził że układ wydechowy jest zbyt sztywny. Spróbuje jakiś większy łącznik elastyczny wstawić lub coś takiego. Jak to nie wydech to już sam nie wiem. Jeden z mechaników stwierdził że to coś ze sprzęgłem (uszkodzona tarcza czy cóś) ale inny stwierdził że od września to by mi się już do końca rozleciała. Jak coś wymyślą i uda mi się usunąć problem to napisze.

 

Na dzień dzisiejszy mam nowy środkowy tłumik i końcowy. Zamiast kata mam rurę i buczy dalej. Ręce opadają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Witam !!! mam pytanie podczas jazdy dochodzi do dziwnego buczenia dochodzi ono z prawej strony kola od pasazera ale lozysko od kola jest O.K. wiec slyszalem ze moze to byc lozysko pod skrzynia biegow i ono moze powodowac takie dziwne buczenie. Za odp. dziekuje

K.D. [email protected]

 

Dostajesz paseczek za złamanie regulaminu. Napisałeś 5 takich samych postów w różnych miejscach na forum. Zapoznaj się z regulaminem. - lepper_pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich dołączę się do pytania z tym buczeniem.

Miesiąc temu zmieniłem megi z 96 1.6 8v na 01 1.6 16v i od paru dni zaczęło coś buczeć w momencie przyśpieszania, a jak osiągnie 3,5 tyś obrotów to odczuwalny jest spadek mocy, duży sadek aż strach wyprzedzać. Trudno go rozpędzić powyżej 4,5 tyś obrotów

Co zauważyłem:

- hałas z katalizatora jakby oberwany (już po tygodniu jak go kupiłem zaczął hałasować ale buczenia i spadku mocy nie było)

- przerwana rura doprowadzająca powietrze do filtra ale przed filtrem

- przy ruszaniu czasami coś jęknie jakby się ruszało z ręcznego ale raczej to nie ręczny bo się toczy bez problemów. Tak sobie myślałem czy czasami to nie sprzęgło jest przyczyną braku mocy przy wysokich obrotach, rusza się dobrze bez zastrzeżeń.

- falowanie wolnych obrotów.

Co to może być ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Buczy podczas jazdy gdy osiągnie predkość już tak 30 km/h i tak już cały czas im szybciej tym głośniej a łożysko od koła to nie jest a dowiedziałem się ,że to łożysko pod skrzynią najprawdopodobniej daje taki efekt ale nie jestem pewny ??? :-|

 

No to raczej wina skrzyni. No to autko do dobrego mechaniora i niech dobierze sie do niej. Ewentualnie jakąś używaną kup i wymień. U mnie nie jest tak różowo. Już chyba ok. 10 "speców" badało moją Meg i nic. Tylko kasę za fatygę wyciągneli i skończyli tekstem "Ten typ tak ma".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chcesz sprawdzić skrzynie to prosta zasada,rozpędź samochód do prędkości w jakiej słyszysz buczenie i wciśnij sprzęgło jeżeli ustanie słyszalne buczenie to skrzynia jest na wykończeniu jeżeli nie to nie jest to wina skrzyni .Obstawiam łożysko tylnego koła mam podobny przypadek i na 95% stawiam na tylne łożyska z tym że nie mam czasu się zabrać za to. Taka jest moja diagnoza ale mogę się mylić .Pozdrawiam

 

 

Ja nie dopisałem że to do postu dla Damianooosa do sprawdzenie czy to skrzynia czy nie wiec nie zrozumieliśmy się .A co do twojego problemu jeżeli zależne jest to od obrotów silnika to jak piszesz coś masz z wydechem lub silnikiem aczkolwiek diagnoza każdej usterki jest ciężka do sprawdzenie ,ustalamy to przypadkiem lub jak już całkiem sie rozpito li coś( bynajmniej nie życzę tego nikomu) .

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Darek37 wszystko fajnie ale u mnie buczenie jest niezależne od prędkości pojazdu tylko od obrotów silnika. A więc łożyska kół zdecydowanie odpadają. W trakcie jazdy czy na postoju generalnie jest to samo. Bez zbytniej różnicy czy z wciśniętym sprzęgłem czy też nie.

 

Dzisiaj pojechałem do sprawdzonego speca od tłumików i wydałem 430 zł. Rzeczy jakie wykonał to:

- Zamiast wcześniej wstawionej rury w miejsce katalizatora wstawił mi jakąś strumienicę (2 lata gwarancji).

- Zamiast oryginalnej długości łącznika elastycznego wstawił ze 3x dłuższy (stwierdził że buczenie to jest spowodowane drganiami układu wydechowego)

- wyciągnął resztki urwanej szpilki od kolektora wydechowego + nowa uszczelka pod kolektor + nowa szpilka

- obrócił taką blachę pod jedną z poduszek silnika bo stwierdził że źle założona

 

I panowie uwaga....... BUCZY DALEJ :-x

 

Po prostu załamanie nerwowe mnie czeka. Już tyle kasy władowałem w próby usunięcia buczenia że szok. Facetowi gęba opadła, załamał ręce i stwierdził że nie wie co jest. Końcowy i środkowy tłumik mają po ok. 6 miesięcy więc to też nie ich wina. Z 3 poduszek silnika wymieniłem 2. Do sprawdzenia została jeszcze 1 ta za silnikiem ale wygląda na dobrą i na razie wycyckałem się z kasy na amen. A chciałem założyć nieduże akwarium morskie. Teraz to muszę sobie je odpuścić na jakiś czas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam takie pytanie do użytkowników classiców 1.9d. czy występuje u was tłumik środkowy? czy jest tylko końcowy? bo mnie trochę za głośno wali z rury a pod spodem mam tylko taką długą rure pospawaną w paru miejscach oczywiście bez katalizatora(wycięty chyba przez poprzednika)???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam. Miałem podobny problem z buczeniem w kabinie w scenicu 1,9 dci. przekonany byłem że to coś z tłumikami ponieważ silnik nawet na postoju po przegazowaniu w okolicach 2500 do ok 3500 tyś obr/min w kabinie wydawał sie głosniejszy.Po przemysleniach postanowiłem jednak wymienic na poczatku poduszki pod silnikiem i skrzynią.Aby było taniej kupiłem poduszkę pod skrzynię (zamiennik) była bardzo sztywna wiec myślałem że to dobrze.Od tego momentu było jeszcze gorzej.jeżdziłem tak trzy miesiące i to była męka bo w kabinie przy ok 130km/h nie dało sie rozmawiac taki był hałas.W końcu dzis nie wytrzymałem i kupiłem obie poduszki w serwisie w Belgi.Po zamontowaniu okazały sie duzo bardziej miękie niż te zamienniki,silnik po prostu pływa na nich gdy szarpię go ręką.Wiec szybko na autostradę i testuje... A tu zaskoczenie,w kabinie cichutko nawet przy 150km/h jedyne co słyszałem to szum wiatru i cichutkie mruczenie silnika.Mówię wam nie to auto. nawet na postoju po przegazowaniu w kabinie cicho.A ten chałas wczesniej to był po prostu rezonans przenoszony na kabine bo przy duzych obrotach po dotkneciu tapicerki wszystko drżało.Podsumowując to opowiadanie odradzam wszystkim kupowanie zamienników bo zaskocze was ale za oryginalne poduchy zapłaciłem niewiele więcej niz w sklepie za jakis badziew.Jak to mówią 'tanie mieso to psy jedzą' wiec czasami nie ma co załowac na częsci dobrej jakosci.Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!