Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Kilka pytan dotyczących Meganki


typical

Rekomendowane odpowiedzi

Tytułem wstępu. Jeszcze Meganki nie mam - jestem w trakcie rozglądania się za nią. Będzie to autko dla żony. Dlaczego Meganka, a nie powiedzmy Golf? Po pierwsze za te same pieniądze dostaję sporo nowszy wóz, lepiej wyposażony. No i dla kobiety idealny (żona pokochała te krągłości z Mk1 i w taką celujemy (lata 99 - 01). Po drugie - myślę, że po drugie dopisze życie. Rozmawiałem z wieloma użytkownikami Megane i każdy sobie je chwali za niezawodność. Jak to będzie - wyjdzie w praniu. Póki co szalenie podoba mi się linia nadwozia jedynki - modna do dziś mimo upływu czasu.

 

Chciałbym się dowiedzieć paru rzeczy o Megankach. Miałem kiedyś Renault 5 - i powiem szczerze, że tak wygodnego autka nie miałem nigdy więcej (a miałem ich naprawdę dużo).

 

Zatem użytkownicy tych fajnych aut. Bierzemy jako punkt odniesienie Golfa IV. Czy Megane jest bardziej komfortowe? Ma miękki zawias, czy twardy? Siedzenia mięciutkie? Autko będzie wykorzystywane jako mieszczuch, więc komfort się liczy przede wszystkim. Jak z plastikami? Trzeszczą, czy jest cicho? Po prostu napiszcie jakie wrażenia macie z użytkowania Megane... Bo się tłuczemy Passatem, a ja miasto to za duży samochód. Zwłaszcza w kombi...

Zmieniłem tytuł tematu, gdyż poprzedni wprowadzał zamieszanie, udając miejsce na powitania nowych użytkowników.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogę porównać swoją Megi 1 PH 1 do koleżanki Golfa IV 1,9 TDI.

Na wolnych obrotach Meganka oczywiście cichsza, ale powyżej 100 km/h wychodzi słabe wyciszenie i Golf jest cichszy.

Meganka zdecydowanie wygodniejsza, zawieszenie nie powoduje zgrzytania zębami jak w VW, zakręty trzeba pokonywać trochę wolniej bo jednak się wychyla na zakrętach.

Słabym punktem zawieszenia są gumy stabilizatora, które wytrzymują 20 tyś km i nadają się do wymiany (koszt 4 gum 20-40 zł, tyle samo wymiana).

Fotele są bardzo porównywalne, w Megance są bardziej miękkie i chyba są dłuższe siedziska, długie trasy nie są straszne.

Miejsca z tyłu w Megane więcej, bagażniki są porównywalne z lekką przewagą dla Megi.

Plastikom zdarza się skrzypnąć jak jest zimno, ale po ogrzaniu przechodzi.

Edytowane przez Pawel
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na wolnych obrotach Meganka oczywiście cichsza, ale powyżej 100 km/h wychodzi słabe wyciszenie i Golf jest cichszy.

Dlatego Reńka będzie jeździć w mieście - 50 km/h zgodnie z przepisami - w traskę okazjonalnie.

Słabym punktem zawieszenia są gumy stabilizatora, które wytrzymują 20 tyś km i nadają się do wymiany (koszt 4 gum 20-40 zł, tyle samo wymiana).

Da się przeżyć przy kosztach zawieszenia w Passacie (aluminiowe wielowahaczowe) - oby były tylko takie problemy to będę mega zadowolony.

Dziękuję za opinie - coraz bardziej jestem na tak :applause:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

golf jak każdy szmelcwagen jest siekierą ciosany :) i to tym tępym końcem ;p

a co do megane to nawet kilkunastogodzinna trasa nie jest straszna

mam megane trochę ponad trzy miesiące (zrobione w tym czasie prawie 15 kkm) i ostatnio mialem przyjemność spędzić za kierownicą ponad 14 godzin jednym ciągiem po naszych idealnych krajowych drogach i byłem naprawdę mile zaskoczony odczuciami - wygoda, wygoda i jeszcze raz wygoda

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie megane będzie znacznie wygodniej miałem przyjemność siedzieć ponad 500km w trasie i jedynie co bolało to lewa nowa od nic nie robienia :)

Pamiętajmy też, że silniki renault można gazować bez obaw o awarie. A kupić zadbaną VI zaznaczę nie bitą i przejechana z 500 tyś trzeba naprawę się napracować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie megane będzie znacznie wygodniej miałem przyjemność siedzieć ponad 500km w trasie i jedynie co bolało to lewa nowa od nic nie robienia

a co do megane to nawet kilkunastogodzinna trasa nie jest straszna

Do śmigania na trasy mamy toto:

http://img442.imageshack.us/img442/5280/006yf.jpg

Już stoi wyżej na seryjnym zawiasie, więc nie ma tragedii...

 

Jeżeli auto ma być użytkowane tylko w mieście, to warto się zastanowić nad silnikiem, 1,4 16V.

Raczej odpada - automat musi być, bo przybędą na nim takie dziwne urządzenia:

http://img100.imageshack.us/img100/651/021i.jpg

Szkoda, że MK1 nie miało xenonów - bo to mega wygoda, ale coś się zaradzi i w tym temacie - się wtyknie spryski i soczewę Helli w specjalistycznym warsztacie i bi xenon będzie :)

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.9 -Prezes

Edytowane przez typical
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli ma być automat, to w grę wchodzi praktycznie tylko 1,6 16V.

Przed kupnem Megi z automatem najlepiej będzie ją od razu zweryfikować w warsztacie, który się zna na takich skrzyniach.

Jeśli to ma być auto do miasta, to seryjne światła z MI PHII są naprawdę całkiem OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CYTOWANIE

Ma 206 000 Zadzwoniłem do Renault - w styczniu miał ostatni wpis 196 000 więc raczej wielce prawdopodobne, że tyle ma... Wszystkie Diesle z przebiegiem 135000 i żółtymi ze zmęczenia światłami mijałem szerokim łukiem. To jest zmęczone akuratnie na taki przebieg...

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.13 -Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochód był przyprowadzony z uszkodzoną skrzynią (kupiony okazyjnie - po prostu właściciel wtyknął N podczas jazdy i się skrzynia rozleciała (nie wolno tak robić, sprzęgło hydrokinetyczne dostaje po czterech literach). Skrzynia jest już zrobiona (są faktury na 2400 zł za części i robociznę), wymieniony rozrząd i pompa wodna i jakiś tam napinacz, który ponoć zawsze piszczy. Na to także jest faktura. Więc póki co nie będę się dotykał do skrzynki :). W sumie jeżdżę automatem już 6 lat i raczej wiem, jak skrzynię sprawdzić. A co do samej skrzyni - ciekawe jak szybka jest :P. Za punkt wyjścia dam mojego tiptrona, która to skrzynia swego czasu była najszybszą skrzynią na świecie... A ilu biegowa skrzynia jest w Megance? 4 czy 5?

 

Edit - Prezes przepraszam za to cytowanie - uczę się regulaminu forum - na Passacie każą cytować i ciężko się nawyków pozbyć - już nie będę :P

Edytowane przez typical
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Właśnie zauważyliśmy, że 4 biegowa. Fakt w porównaniu do Tiptronika jest wolna (żonie starcza). Niemniej tiptron mógłby się uczyć kultury pracy od tej skrzyni. Ogólnie z Reńki jesteśmy zadowoleni. Temat o Reńce - http://megane.com.pl/topic/33157-typical-megane-i-phii-19-dti-2000/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 20 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!