Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Kilka pytan dotyczących Meganki


typical

Rekomendowane odpowiedzi

Tytułem wstępu. Jeszcze Meganki nie mam - jestem w trakcie rozglądania się za nią. Będzie to autko dla żony. Dlaczego Meganka, a nie powiedzmy Golf? Po pierwsze za te same pieniądze dostaję sporo nowszy wóz, lepiej wyposażony. No i dla kobiety idealny (żona pokochała te krągłości z Mk1 i w taką celujemy (lata 99 - 01). Po drugie - myślę, że po drugie dopisze życie. Rozmawiałem z wieloma użytkownikami Megane i każdy sobie je chwali za niezawodność. Jak to będzie - wyjdzie w praniu. Póki co szalenie podoba mi się linia nadwozia jedynki - modna do dziś mimo upływu czasu.

 

Chciałbym się dowiedzieć paru rzeczy o Megankach. Miałem kiedyś Renault 5 - i powiem szczerze, że tak wygodnego autka nie miałem nigdy więcej (a miałem ich naprawdę dużo).

 

Zatem użytkownicy tych fajnych aut. Bierzemy jako punkt odniesienie Golfa IV. Czy Megane jest bardziej komfortowe? Ma miękki zawias, czy twardy? Siedzenia mięciutkie? Autko będzie wykorzystywane jako mieszczuch, więc komfort się liczy przede wszystkim. Jak z plastikami? Trzeszczą, czy jest cicho? Po prostu napiszcie jakie wrażenia macie z użytkowania Megane... Bo się tłuczemy Passatem, a ja miasto to za duży samochód. Zwłaszcza w kombi...

Zmieniłem tytuł tematu, gdyż poprzedni wprowadzał zamieszanie, udając miejsce na powitania nowych użytkowników.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogę porównać swoją Megi 1 PH 1 do koleżanki Golfa IV 1,9 TDI.

Na wolnych obrotach Meganka oczywiście cichsza, ale powyżej 100 km/h wychodzi słabe wyciszenie i Golf jest cichszy.

Meganka zdecydowanie wygodniejsza, zawieszenie nie powoduje zgrzytania zębami jak w VW, zakręty trzeba pokonywać trochę wolniej bo jednak się wychyla na zakrętach.

Słabym punktem zawieszenia są gumy stabilizatora, które wytrzymują 20 tyś km i nadają się do wymiany (koszt 4 gum 20-40 zł, tyle samo wymiana).

Fotele są bardzo porównywalne, w Megance są bardziej miękkie i chyba są dłuższe siedziska, długie trasy nie są straszne.

Miejsca z tyłu w Megane więcej, bagażniki są porównywalne z lekką przewagą dla Megi.

Plastikom zdarza się skrzypnąć jak jest zimno, ale po ogrzaniu przechodzi.

Edytowane przez Pawel
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na wolnych obrotach Meganka oczywiście cichsza, ale powyżej 100 km/h wychodzi słabe wyciszenie i Golf jest cichszy.

Dlatego Reńka będzie jeździć w mieście - 50 km/h zgodnie z przepisami - w traskę okazjonalnie.

Słabym punktem zawieszenia są gumy stabilizatora, które wytrzymują 20 tyś km i nadają się do wymiany (koszt 4 gum 20-40 zł, tyle samo wymiana).

Da się przeżyć przy kosztach zawieszenia w Passacie (aluminiowe wielowahaczowe) - oby były tylko takie problemy to będę mega zadowolony.

Dziękuję za opinie - coraz bardziej jestem na tak :applause:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

golf jak każdy szmelcwagen jest siekierą ciosany :) i to tym tępym końcem ;p

a co do megane to nawet kilkunastogodzinna trasa nie jest straszna

mam megane trochę ponad trzy miesiące (zrobione w tym czasie prawie 15 kkm) i ostatnio mialem przyjemność spędzić za kierownicą ponad 14 godzin jednym ciągiem po naszych idealnych krajowych drogach i byłem naprawdę mile zaskoczony odczuciami - wygoda, wygoda i jeszcze raz wygoda

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie megane będzie znacznie wygodniej miałem przyjemność siedzieć ponad 500km w trasie i jedynie co bolało to lewa nowa od nic nie robienia :)

Pamiętajmy też, że silniki renault można gazować bez obaw o awarie. A kupić zadbaną VI zaznaczę nie bitą i przejechana z 500 tyś trzeba naprawę się napracować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie megane będzie znacznie wygodniej miałem przyjemność siedzieć ponad 500km w trasie i jedynie co bolało to lewa nowa od nic nie robienia

a co do megane to nawet kilkunastogodzinna trasa nie jest straszna

Do śmigania na trasy mamy toto:

http://img442.imageshack.us/img442/5280/006yf.jpg

Już stoi wyżej na seryjnym zawiasie, więc nie ma tragedii...

 

Jeżeli auto ma być użytkowane tylko w mieście, to warto się zastanowić nad silnikiem, 1,4 16V.

Raczej odpada - automat musi być, bo przybędą na nim takie dziwne urządzenia:

http://img100.imageshack.us/img100/651/021i.jpg

Szkoda, że MK1 nie miało xenonów - bo to mega wygoda, ale coś się zaradzi i w tym temacie - się wtyknie spryski i soczewę Helli w specjalistycznym warsztacie i bi xenon będzie :)

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.9 -Prezes

Edytowane przez typical
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli ma być automat, to w grę wchodzi praktycznie tylko 1,6 16V.

Przed kupnem Megi z automatem najlepiej będzie ją od razu zweryfikować w warsztacie, który się zna na takich skrzyniach.

Jeśli to ma być auto do miasta, to seryjne światła z MI PHII są naprawdę całkiem OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CYTOWANIE

Ma 206 000 Zadzwoniłem do Renault - w styczniu miał ostatni wpis 196 000 więc raczej wielce prawdopodobne, że tyle ma... Wszystkie Diesle z przebiegiem 135000 i żółtymi ze zmęczenia światłami mijałem szerokim łukiem. To jest zmęczone akuratnie na taki przebieg...

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.13 -Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochód był przyprowadzony z uszkodzoną skrzynią (kupiony okazyjnie - po prostu właściciel wtyknął N podczas jazdy i się skrzynia rozleciała (nie wolno tak robić, sprzęgło hydrokinetyczne dostaje po czterech literach). Skrzynia jest już zrobiona (są faktury na 2400 zł za części i robociznę), wymieniony rozrząd i pompa wodna i jakiś tam napinacz, który ponoć zawsze piszczy. Na to także jest faktura. Więc póki co nie będę się dotykał do skrzynki :). W sumie jeżdżę automatem już 6 lat i raczej wiem, jak skrzynię sprawdzić. A co do samej skrzyni - ciekawe jak szybka jest :P. Za punkt wyjścia dam mojego tiptrona, która to skrzynia swego czasu była najszybszą skrzynią na świecie... A ilu biegowa skrzynia jest w Megance? 4 czy 5?

 

Edit - Prezes przepraszam za to cytowanie - uczę się regulaminu forum - na Passacie każą cytować i ciężko się nawyków pozbyć - już nie będę :P

Edytowane przez typical
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Właśnie zauważyliśmy, że 4 biegowa. Fakt w porównaniu do Tiptronika jest wolna (żonie starcza). Niemniej tiptron mógłby się uczyć kultury pracy od tej skrzyni. Ogólnie z Reńki jesteśmy zadowoleni. Temat o Reńce - http://megane.com.pl/topic/33157-typical-megane-i-phii-19-dti-2000/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!