Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z silnikiem


Xardas919

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

jestem nowy ale sporo poczytałem na tym forum o podobnych problemach jak mój

 

otóż silnik tak na gazie jak i na benzynie (choć w mniejszym stopniu) traci obroty na wysprzęglaniu do dohamowania

przy obciążeniu prądu zaczynają spadać i wkońcu jak już nie daje rady gaśnie

na benzynie jakoś sie trzyma ale na gazie nie daje rady. Gdy na luzie podtrzymam mu obroty aż sie lekko nagrzeje wtedy już trzyma ale niskie pracuje ładnie i równo na benzynie i gazie nie dławi sie

byłem u mechanika żeby sprawdził napięcie aku i alterka ale ma dobre

najgorzej jest kiedy na postoju włącze światła i zaczynam kręcić kierownicą wtedy już zwalnia tak że wkońcu gaśnie

 

co można z tym zrobić jakie są zabiegi które mogą mnie uratować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najgorzej jest kiedy na postoju włącze światła i zaczynam kręcić kierownicą wtedy już zwalnia tak że wkońcu gaśnie

Do sprawdzenia czujnik wspomagania oraz silniczek krokowy.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

instalke wyregulowałem na stacji kontroli i mimo że obroty falowały bardzo nisko przez co trzęsło budą ale mimo kręcenia kierownicą podczas hamowania oraz włączonych innych odbiorników prądu NIE ZGASŁ

 

po jakimś czasie padł mi aku no i musiałem odączyc i naładować

potem pojechałem na stacje gazu załadować i potem zaczął mi parskać przy przyśpieszaniu i odczułem spory spadek mocy

 

wymieniłem świece i przewody - rezultat? - silnik nie parska przy przyśpieszaniu ale brak mocy nadal uciążliwy

na czwórce ledwo 80 przekraczał

no i teraz jeżdżę w takim stanie non stop

 

słyszałem że zalecane jest przeczyszczenie przepustnicy, krokowca no ale ja nie jestem mechanikiem i mimo że wiem gdzie co jest boję się to rozebrać

a najgorsze jest to że pracuje i nie mam czasu zostawić auta u mechanika.

 

ostatnie pytanie - czy warto zdejmować pokrywe silnika i regulować zawory bo na innym forum koledzy z megankami gdy mieli podobny problem z mocą jeden "GURU" meganek poradził ową regulację

no w dwuch na dwa przypadki obaj sądzili że skoro pracuje prawie poprawnie to nie warto ale gdy doszli do zaworów okazało się że szczeliny były makabryczne albo wręcz niektóre nie miały luzów

 

dodam że myślałem o tym 2 tygodnie wcześniej i podjechałem do znajomego mechanika by się doradzić czy warto regulować czy nie a on powiedział że nic nie słyszy (głupio określiłem to jego stwierdzenie więc proszę to potraktować na luzie, poprostu może chciał mnie spłąwić bo koleś ma zajeb roboty xD)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak poznać że z kopułką coś nie tak?

 

dzisiaj wymieniłem filtr powietrza no i bardzo znikoma ale lekka poprawa

poprzedni był troche zasyfiony

 

przepustnice oglądałem i domyka się ale czy oczyścić ją?

chociaż nie jestem pewien czy jest brudna czy w nagarze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kopułka to ta część z tymi palcami?

ta część jest w środku nie spalona

 

za 3 dni dam auto do regulacji zaworów i zobaczymy jaki będzie efekt

wcześniej postaram się sprawdzić lambde

 

mam pytanie

 

2 godziny temu jak grzebałem w aucie (trochę ostygł silnik) jak odpaliłem to miał troszkę niestabilne obroty ale kiedy wskaźnik temperatury doszedł do drugiej kreski od dołu nagle sie ustabilizowały

czy czujnik temp ma jakiś wpływ na moc (pracę) silnika?

 

Dodano: 18 sie 2011 - 13:52

Dodam jeszcze że gdy na dwójce jadę ok 20 km/h i dam mu ostro gazu (nie koniecznie decha) to na chwile się zmuli ale potem stara się ciągnąć ale za słabo na 75 koni

astra ojca ma 60 i wyrywa na dwujce aż ziemię spod kół ciągnie (dojazd do domu droga gruntową xD)

A w megance po prostu jest wielka lipa

 

nie wierze że to może jeszcze być źle wyregulowana instalka bo byłem u czterech i tylko czwarty załątwił problem nie gaśnięcia na dojeżdzaniu do skrzyżowania.

obroty i tak są słabe ale bynajmniej nie gaśnie

 

przepustnicę i krokowca wyczyszczę w najbliższych dniach no i jeszcze lambde no jeszcze regulacja zaworów ( MIssion Imposible, gdyż pracuje w delegacji a weekendy pracuje, zleciłbym to ojcu ale on jest taki że najlepiej by wogule z tym nic nie robił i weź tu coś zaradź ;/)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak kopułka i palec mają duży przebieg, to je wymień (koszt około 40 zł).

Czujnik temperatury jak najbardziej ma wpływ na pracę silnika.

Przy tym silniku są dwa czujniki, jeden podaje sygnał do komputera, a drugi do wskaźnika.

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam jeszcze jeden problem

 

gdy odpalam zimnego odpali z pierwszym ale oczywiście moc jest chyba z 10 razy mniejsza i nawet jak prubuje russzyć to musze full gaz i pół sprzęgła( a nie chcę sprzęgła katować)no i w końcu nie daje rady i gaśnie. I tutaj gdy chcę odpalić ponownie to kręce i słychać tak jakby się ślizgał i tak co chwile podczas kręcenia próbuje zaskakiwać no i wkońcu zapala.

katastrofa

 

sprzedam to auto jak tylko mu sie polepszy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!