Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z silnikiem


Xardas919

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

jestem nowy ale sporo poczytałem na tym forum o podobnych problemach jak mój

 

otóż silnik tak na gazie jak i na benzynie (choć w mniejszym stopniu) traci obroty na wysprzęglaniu do dohamowania

przy obciążeniu prądu zaczynają spadać i wkońcu jak już nie daje rady gaśnie

na benzynie jakoś sie trzyma ale na gazie nie daje rady. Gdy na luzie podtrzymam mu obroty aż sie lekko nagrzeje wtedy już trzyma ale niskie pracuje ładnie i równo na benzynie i gazie nie dławi sie

byłem u mechanika żeby sprawdził napięcie aku i alterka ale ma dobre

najgorzej jest kiedy na postoju włącze światła i zaczynam kręcić kierownicą wtedy już zwalnia tak że wkońcu gaśnie

 

co można z tym zrobić jakie są zabiegi które mogą mnie uratować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najgorzej jest kiedy na postoju włącze światła i zaczynam kręcić kierownicą wtedy już zwalnia tak że wkońcu gaśnie

Do sprawdzenia czujnik wspomagania oraz silniczek krokowy.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

instalke wyregulowałem na stacji kontroli i mimo że obroty falowały bardzo nisko przez co trzęsło budą ale mimo kręcenia kierownicą podczas hamowania oraz włączonych innych odbiorników prądu NIE ZGASŁ

 

po jakimś czasie padł mi aku no i musiałem odączyc i naładować

potem pojechałem na stacje gazu załadować i potem zaczął mi parskać przy przyśpieszaniu i odczułem spory spadek mocy

 

wymieniłem świece i przewody - rezultat? - silnik nie parska przy przyśpieszaniu ale brak mocy nadal uciążliwy

na czwórce ledwo 80 przekraczał

no i teraz jeżdżę w takim stanie non stop

 

słyszałem że zalecane jest przeczyszczenie przepustnicy, krokowca no ale ja nie jestem mechanikiem i mimo że wiem gdzie co jest boję się to rozebrać

a najgorsze jest to że pracuje i nie mam czasu zostawić auta u mechanika.

 

ostatnie pytanie - czy warto zdejmować pokrywe silnika i regulować zawory bo na innym forum koledzy z megankami gdy mieli podobny problem z mocą jeden "GURU" meganek poradził ową regulację

no w dwuch na dwa przypadki obaj sądzili że skoro pracuje prawie poprawnie to nie warto ale gdy doszli do zaworów okazało się że szczeliny były makabryczne albo wręcz niektóre nie miały luzów

 

dodam że myślałem o tym 2 tygodnie wcześniej i podjechałem do znajomego mechanika by się doradzić czy warto regulować czy nie a on powiedział że nic nie słyszy (głupio określiłem to jego stwierdzenie więc proszę to potraktować na luzie, poprostu może chciał mnie spłąwić bo koleś ma zajeb roboty xD)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak poznać że z kopułką coś nie tak?

 

dzisiaj wymieniłem filtr powietrza no i bardzo znikoma ale lekka poprawa

poprzedni był troche zasyfiony

 

przepustnice oglądałem i domyka się ale czy oczyścić ją?

chociaż nie jestem pewien czy jest brudna czy w nagarze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kopułka to ta część z tymi palcami?

ta część jest w środku nie spalona

 

za 3 dni dam auto do regulacji zaworów i zobaczymy jaki będzie efekt

wcześniej postaram się sprawdzić lambde

 

mam pytanie

 

2 godziny temu jak grzebałem w aucie (trochę ostygł silnik) jak odpaliłem to miał troszkę niestabilne obroty ale kiedy wskaźnik temperatury doszedł do drugiej kreski od dołu nagle sie ustabilizowały

czy czujnik temp ma jakiś wpływ na moc (pracę) silnika?

 

Dodano: 18 sie 2011 - 13:52

Dodam jeszcze że gdy na dwójce jadę ok 20 km/h i dam mu ostro gazu (nie koniecznie decha) to na chwile się zmuli ale potem stara się ciągnąć ale za słabo na 75 koni

astra ojca ma 60 i wyrywa na dwujce aż ziemię spod kół ciągnie (dojazd do domu droga gruntową xD)

A w megance po prostu jest wielka lipa

 

nie wierze że to może jeszcze być źle wyregulowana instalka bo byłem u czterech i tylko czwarty załątwił problem nie gaśnięcia na dojeżdzaniu do skrzyżowania.

obroty i tak są słabe ale bynajmniej nie gaśnie

 

przepustnicę i krokowca wyczyszczę w najbliższych dniach no i jeszcze lambde no jeszcze regulacja zaworów ( MIssion Imposible, gdyż pracuje w delegacji a weekendy pracuje, zleciłbym to ojcu ale on jest taki że najlepiej by wogule z tym nic nie robił i weź tu coś zaradź ;/)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak kopułka i palec mają duży przebieg, to je wymień (koszt około 40 zł).

Czujnik temperatury jak najbardziej ma wpływ na pracę silnika.

Przy tym silniku są dwa czujniki, jeden podaje sygnał do komputera, a drugi do wskaźnika.

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam jeszcze jeden problem

 

gdy odpalam zimnego odpali z pierwszym ale oczywiście moc jest chyba z 10 razy mniejsza i nawet jak prubuje russzyć to musze full gaz i pół sprzęgła( a nie chcę sprzęgła katować)no i w końcu nie daje rady i gaśnie. I tutaj gdy chcę odpalić ponownie to kręce i słychać tak jakby się ślizgał i tak co chwile podczas kręcenia próbuje zaskakiwać no i wkońcu zapala.

katastrofa

 

sprzedam to auto jak tylko mu sie polepszy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!