Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Pompa paliwa


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Renault Megane Coupe 1996r 1,6 8v 90KM, gaz: autronic al-700 z reduktorem levato

Temat założony w celu pomocy ludziom, którzy mają problemy z pompą paliwową. Ja oszczędziłem kilka stów na mechaniku to napiszę

Moja meganka miała problemy przy odpalaniu, dłużej trzeba było kręcić, czasem odpalać kilka razy, obroty kiepsko się trzymały. Pewnego dnia rano samochód nie chciał odpalić, po sprawdzeniu wszystkiego padły podejrzenia na pompę.

Tak więc zdjęciu kanapy, odsłonięciu pompy najpierw sprawdzanie czy wyczuwamy że kręci przy odpalaniu, jeżeli nie to sprawdzamy czy jest sygnał we styczce. Miernik w sprawdzamy we wtyczce czy w dwóch najgrubszych kablach jest 12v po przekręceniu zapłonu. Jeśli nie ma to w pierwszej chwili sprawdzamy bezpieczniki po maską, później masę (koło silnika), a jeśli wszystko ok to po kolei przetworniki. Jeśli jest sygnał to mamy większy problem, ale nie radzę od razu jechać do mechanika! W moim przypadku miałem ok. 20l paliwa więc go nie zpuszczałem

Odpinamy po kolei wężyki paliwowe. Czerwony (trzeba wcisnąć czerwony zaczep i ściągać) wracający z silnika i zielony od układu paliwowego(mocno ścisnąć zielone przyciski i trzeba się trochę pomordować), radziłbym podłożyć szmatę bo zawsze trochę poleci. Potem odkręcamy czarną nakrętkę przytrzymującą pompę i od razu zdejmujemy czarna uszczelkę bo inaczej pewnie wpadnie i trzeba będzie ją łowić. Potem delikatnie wyciągamy pompę uważając na pływak (choć aż tak delikatny nie jest). Jak już wyjmiemy to do domu/warsztatu, tylko wcześniej lepiej wylać paliwo ze zbiornika pompy (trzeba przechylić na stronę).

Na spokojnie później tylko wszystko delikatnie!!

U mnie był lekko pęknięty przewód paliwowy to było pierwsze. Na początku na dole pompy jest pojemnik na paliwo po bokach są 2 zatrzaski, które nie trzymają mocno. Wkładany pod nie płaski śrubokręt i zdejmujemy. Potem odczepiamy przewody zasilające (zwykłe damskie końcówki). U mnie były przyczyną nie działania! Połączenia były lekko skorodowane, ale okazało się że kable nie przewodzą (z nieznanych przyczyn). Później trzeba niestety odciąć przewód od zielonego przewodu paliwowego bo fabryczny jest twardy i chyba nie da się go zdjąć bez uszkadzania plastikowej przyłączki w pompie. Potem podważamy śrubokrętem zaczepy dookoła silnika i wymontowujemy.

Teraz chwila prawdy, bierzemy prostownik, zasilacz, albo ładowarkę od czegokolwiek co ma napięcie 7-12v i stały prąd. Podłączany źródło prądu do silnika po oczyszczeniu styków. Jeżeli silnik kręci to prawdopodobnie wymiana jest niepotrzebna. Jeżeli mamy możliwość to wkładamy pompę do pojemnika z benzyną i mierzymy ciśnienie które daje pompa. Ale nie jest to konieczne. Składamy wszystko w odwrotnej kolejności, ale radziłbym wymienić przewód wychodzący z pompy, na nowy paliwowy (gumowy, nie plastikowy). Dla ułatwienia kupujemy ok 25cm węża o średnicy 8mm i po lekkim siłowaniu się wejdzie. Ja zapobiegawczo założyłem 2 cybanty na wąż, żeby na pewno nie spadł i wymieniłem wszystkie przewody na nowe (zagniatałem kable od razu w sklepie, bo nie ma sensu kupować zaciskarki na 2 kable), na to po założeniu folia termokurczliwa i nie powinno rdzewieć. Pompa działa idealnie, bez niepotrzebnej wymiany.

Miłego dłubania w renówkach

Pozdrawiam ^^

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!