Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

żeby załączył się wentylator chłodnicy, przynajmniej w moim przypadku, muszę postać trochę przy pracującym silniku, ogólnie włącza się rzadko, co do uszczelki, może ktoś wymienił płyn i nie przeczyścił układu, stąd zabrudzenia, najlepiej wymienić i obserwować jego stan

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeden jest na chłodnicy, a drugi na wężu dochodzącym do termostatu.

Układ powinien odpowietrzyć się sam.

Jednak jeżeli spuszczasz cały płyn, to odpowietrzniki mogą się przydać.

Odpalasz silnik z odkręconym korkiem zbiorniczka płynu i czekasz na włączenie się wentylatora.

Jak płyn zejdzie poniżej minimum, to dolewasz tyle ile trzeba na zimnym silniku (nigdy na ciepłym).

Edytowane przez Pawel
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby się pojawiła maź w płynie oleju nie musi być dużo.

Wypłukałeś układ, czy tylko wymieniłeś płyn ?

Można jeszcze sprawdzić, czy są spaliny w płynie chłodniczym, ale to nie zawsze jest miarodajne (mechanicy mają testery).

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wariat1478!

Miałem podobny problem z olejem dostającym się do układu chłodzenia. Wszyscy też obstawiali uszkodzoną uszczelkę pod głowicą,mimo że nic innego na to nie wskazywało.

Problem okazał się banalny!

Należy sprawdzić połączenie obudowy termostatu z głowicą, tam oprócz wody jest też otworek prowadzący do klawiatury zaworów i właśnie tym otworkiem olej dostaje się do płynu!!!

W sklepach pytałem o uszczelkę na to połączenie lecz nikt nie wiedział o takiej.

Odkręciłem więc obudowę od głowicy(3 śrubki torx) oczyściłem z pozostałości starego uszczelnienia,odtłuściłem, pokryłem powierzchnię pastą uszczelniająca, taką do 300stopni C i skręciłem ponownie( z wyczuciem bo to aluminium!)

Problem znikł! Sprawdź najpierw tam, dopiero później ewentualnie uszczelka pod głowicą!

Aha, trzeba dobrze wypłukać układ z pozostałości oleju ( u mnie zalegał olej w wężach)

 

Odgłos przelewającej się wody po uruchomieniu to może być złe odpowietrzenie układu chłodzenia!

Też to miałem po odpowietrzeniu i po ok kilkudziesięciu kilometrach bulgotanie znikło!

 

Powodzenia!

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!