Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Kontrolka świec 1.9 dci


koyote

Rekomendowane odpowiedzi

Jako że jest to mój pierwszy post witam wszystkich.

 

Problem kontrolki świec i usterki elektroniki był już dużo razy poruszany ale nie znalazłem tu mojego problemu.

Objaw jest taki, iż w trakcie jazdy na autostradzie prędkość około 130-140 obroty w okolicach 2900 często zapala mi się kontrolka świec i usterki elektroniki, zazwyczaj ten objaw pojawia się przy gwałtowniejszym dodaniu gazu lub jazdy pod wzniesienie, ale wystarczy, że wcisnę sprzęgło aby obroty spadły do około 1000 i po 2sek kontrolki gasną i nie zapala się znowu do czasu aż gwałtowniej dodam gazu lub jadę pod wzniesienie. Zaznaczam iż dolegliwość ta pojawia się tylko przy predkościach powyżej 130 km i obrotach w okolicy 2900. Śmigając po mieście nic takiego nigdy się nie stało. Demontowałem zawór recylkulacji spalin, nie był usyfiony ale pro forma go wyczyściłem, sprężynka odbija prawidłowo, talerzyk przylega równo.

 

Dodano: 29 paź 2011 - 15:29

up

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Panowie odgrzany temat, ale słów kilka.

W moim przypadku nie było tego problemu aż do czasu gdy auto zaczeło częściej stać niż jeździć. Jeździłem w tym czasie innym autem. Konkretnie chodzi o to że jak przestaje śmigać w trasy to czasem pojawia sie ta kontrolka.Auto działa normalnie, zero oznak większego zużycia paliwa(przynajmniej jak patrzę na kompie to nic nie rośnie w tym momencie no i ogólnie w normie w zbiorniku) czy też braku mocy. Nawet ostatnio widzę spadek spalania bo wiadomo cieplej czyli powracamy do normy.

Sprawdziłem co i jak. Wszystko wyglada OK. Czyste, brak oznak zużycia EGR czy przepływki, zero nalotu na EGR, przepływka też zmierzona i nie wykazuje oznak uszkodzenia, świece nowe. Znajomy w serwisie powiedział mi, że tak bywa gdy auto zamuli się jeźdżeniem wkoło komina. Inny mechanik powiedział to samo oraz dodatkowo zasugerował sprawdzenie czy wszystkie kable są na swoim miejscu, nie ma przetarć, latających itd. I coś w tym jest. Jak auto zrobi konkretne trasy to przez długi czas nie ma śladu po kontrolce. Nie wiem czy na tym forum, ale czytałem że zapalająca się kontrolka świec to możliwość załączania się podgrzewania silnika, gdy jest niedogrzany. Nie wiem czy to jest możliwe w renault, ale tak było napisane.

Oczywiście sprawdzić przepływomierz i EGR. To podstawa. Może ktoś znajdzie inna przyczynę. Chętnie przeczytam coś nowego bo przejrzałem tematy na forum, ale każdy pisze EGR, przepływomierz.

Edytowane przez fredi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odświeżam.

 

Scenic I ph II 1,9 dci problem objawia sie tak.

 

Silnik zimny auto jedzie, silnik ciepły zaczyna sie zamulanie. do 2800RPM auto w ogóle nie jedzie (niezależnie czy kontrolka świec świeci czy nie). Powyżej 2800RPM dostaje takiego kopa, że na śniegu przyczepność zrywa. Podpieliśmy pod komputer pokazuje zawór EGR, więc wykręciłem wyczyściłem podjazd na komputer kasowanie błędów i nadal to samo.. EGR na bank sprawny. Może ktoś podpowiedzieć co robić? Aha dodam, że jeden z 2 katalizatorów był zapchany (ten pierwszy) został wycięty i wrzucony przelot, ale komputer nie pokazuje błędów z katem związanych. Pomóżcie bo się jeździć nie da :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepływomierz i czujnik temperatury powietrza dolotowego który sie w nim znajduje. Przepływke masz za obudową filtra powietrza, odepnij ją i wtedy silnik powinien iść mułowato tak do 2000 tyś a powyżej powinien rwać do przodu jak głupi.

Jeśli Twoje opisywane objawy ustąpią a moje sie pojawią to masz ją do wymiany :mrgreen:

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomik dziękuje jutro sprawdze. :mrgreen:

 

Jak myślicie szkodliwa jest jazda z takim problemem ? Szczerze mówiąc auto zrobilo ze 3 tys km z tym problemem bo nie miało czasu na serwis. :mrgreen:

Edytowane przez beniamins
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jutro sprawdze.

I jak udało się sprawdzić?

Jak wspominałem wyżej u mnie pojawia się od czasu do czasu. Co ciekawe wczoraj cieplutko bo 8 stopni i nie było żadnych światełek itd. Jak sobie przypominam to sporadyczna kontrolka zaczęła się pojawiać jak przyszły chłody. Spalanie bez zmian czyli OK, przyspieszenie także.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

I jak udało się sprawdzić?

Jak wspominałem wyżej u mnie pojawia się od czasu do czasu. Co ciekawe wczoraj cieplutko bo 8 stopni i nie było żadnych światełek itd. Jak sobie przypominam to sporadyczna kontrolka zaczęła się pojawiać jak przyszły chłody. Spalanie bez zmian czyli OK, przyspieszenie także.

U mnie kolego padnięty przepływomierz:) Padnięty w dosłownym słowa znaczeniu bo nawet czyszczenie wiele nie dało... Więc jeżeli komputer Wam pokazuję błąd EGR to czyścimy EGR i sprawdzamy przepływomierz.

 

 

Pytanie jeszcze do Was. Jaki przepływomierz polecacie? Bo za Siemensa w hurtowni mi 700zł powiedział... Zdziwiłem sie z lekka. Do BMW 330d zapłaciłem 450zł za Boscha, a on do Scenica chcą 700!? Ktoś poleca coś konkretnego?

 

http://allegro.pl/przeplywomierz-renault-scenic-trafic-dci-dti-fv-i2163687348.html

 

Taką przepływke znalazłem na Allegro, co to warte?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam pojęcia. Jak nie jest extra promocja to raczej chińczyk. Wiem, cena ze sklepu potrafi zaszokować.

U siebie czyściłem EGR i przepływkę. Jeszcze przed nowym rokiem. Było czyściutko, wręcz sterylnie. Na oko jest OK. Ostatnio ostro jeździłem. Tzn robiłem trasy auto śmigało konkretne prędkości i zero problemów ale sporadycznie coś takiego powraca.

Czytałem na forum, że z chińczykami różnie bywa, ale oryginały jak widać są dość felerne. Może oryginalny Chińczyk jest lepszy niż ten robiony przez Chińczyka dla Niemca czy Francuza.Trudny wybór.

Beniamins, wiesz czy na oryginalnym przepływomierzu są jakieś napisy, nalepki? Nie pamietam czy coś takiego było na moim a nie chce mi się grzebać. Jest jakaś tabliczka przy silniku. O, to pamietam.

Edytowane przez fredi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fredi u mnie jest tak

 

Siemens 5WK 620

77 00 10 44 26

77 00 10 98 12

 

Znajomy znalazł takiego samego Siemensa za 450zł pewnie będę go brał. :lol: Nowy oczywiscie.

Edytowane przez beniamins
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!