Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Ciągle psujący się czujnik podciśnienia, falujące obroty


MMike

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Jestem w posiadaniu "Meganki" z 96 roku z silnikiem 1.6 8V, którą od ponad miesiąca męczy dziwny problem. A mianowicie: pewnego razu po odpaleniu samochodu obroty zaczęły falować. Zdiagnozowałem czujnik podciśnienia. Po wymianie niby jest wszystko ok, lecz obroty są troszeczkę za niskie (ok 700-750 r.p.m), ale nie to jest głównym problemem. Jest nim to, że sytuacja powtarza się co tydzień - dwa tygodnie. Po odłączeniu czujnika silnik wchodzi w tryb awaryjny, odpala z małym bólem, ale pięknie trzyma obroty (850-900 r.p.m, gdy zimny - ok. 1000 r.p.m). Co może być problemem? Z góry dziękuję za wszelką pomoc.

 

PS. Dodam, że czujnik wymieniałem 4 razy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chwila, bo wcześniej jakoś to przeoczyłem.

Jeżeli na ciepłym silniku jest ok. 750 obr/min, to wszystko jest OK i tak ma być.

Falujące obroty, to raczej sprawka silniczka krokowego.

W celu ich wyeliminowania sprawdź na początek czy jest szczelny układ dolotowy.

Jeśli dolot jest szczelny, to na początek wyczyść silniczek krokowy.

Świece i kable jaki mają przebieg ?

Cewki są sprawne, nie ma na nich pęknięć ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie Kolego, silniczek jest na pewno sprawny, sprawdzałem go w innej Megance. Póki co, wyczyściłem świece, wyregulowałem zawory (na dwóch wylotach było ponad 0,45 mm) i przeczyściłem styki od ECU oraz czujnika podciśnienia i na dwóch "zepsutych" czujnikach przestał falować, na zimnym trzyma 900-950 r.p.m, na ciepłym ok. 700-750 r.p.m. Więc to już jakiś sukces. :) Ale teraz pojawił się drugi problem. Podczas przyspieszania (od drugiego biegu wzwyż) powyżej 3k obrotów zaczyna się dusić. Odłączyłem sondę lambda, silnik nie wszedł w tryb awaryjny (nie świeci się kontrolka) i samochód ożył. No nic, postaram się załatwić drugą lambdę na podmianę, jeśli to nie pomoże, trzeba będzie poszukać chyba drugiego ECU na podmiankę.

 

A co do Twoich pytań: dolot wygląda na szczelny, silniczek czyszczony był przy pierwszym falowaniu, świece i przewody podobno były nowe, gdy ją kupiłem (201 tysięcy, teraz 208)

Edytowane przez MMike
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakoś bym nie wierzył w te podobno dobre kable i świece :)

Działanie sondy możesz sprawdzić multimetrem.

Jeżeli jego wskazania będą w zakresie 0-1V, to sonda powinna być sprawna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję wszystkim za pomoc, problem rozwiązany. Okazało się, że wystarczyło wyczyścić styki na sondzie, były zaśniedziałe. Prawdopodobnie jakaś pozostałość po ulewie narobiła problemów. :) Po wyczyszczeniu styków i poprzednich zabiegach samochód dostał nowe życie. Nie kuleje, pięknie trzyma obroty i jest dynamiczna. Do zamknięcia. Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!