Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Ciągle psujący się czujnik podciśnienia, falujące obroty


MMike

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Jestem w posiadaniu "Meganki" z 96 roku z silnikiem 1.6 8V, którą od ponad miesiąca męczy dziwny problem. A mianowicie: pewnego razu po odpaleniu samochodu obroty zaczęły falować. Zdiagnozowałem czujnik podciśnienia. Po wymianie niby jest wszystko ok, lecz obroty są troszeczkę za niskie (ok 700-750 r.p.m), ale nie to jest głównym problemem. Jest nim to, że sytuacja powtarza się co tydzień - dwa tygodnie. Po odłączeniu czujnika silnik wchodzi w tryb awaryjny, odpala z małym bólem, ale pięknie trzyma obroty (850-900 r.p.m, gdy zimny - ok. 1000 r.p.m). Co może być problemem? Z góry dziękuję za wszelką pomoc.

 

PS. Dodam, że czujnik wymieniałem 4 razy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chwila, bo wcześniej jakoś to przeoczyłem.

Jeżeli na ciepłym silniku jest ok. 750 obr/min, to wszystko jest OK i tak ma być.

Falujące obroty, to raczej sprawka silniczka krokowego.

W celu ich wyeliminowania sprawdź na początek czy jest szczelny układ dolotowy.

Jeśli dolot jest szczelny, to na początek wyczyść silniczek krokowy.

Świece i kable jaki mają przebieg ?

Cewki są sprawne, nie ma na nich pęknięć ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie Kolego, silniczek jest na pewno sprawny, sprawdzałem go w innej Megance. Póki co, wyczyściłem świece, wyregulowałem zawory (na dwóch wylotach było ponad 0,45 mm) i przeczyściłem styki od ECU oraz czujnika podciśnienia i na dwóch "zepsutych" czujnikach przestał falować, na zimnym trzyma 900-950 r.p.m, na ciepłym ok. 700-750 r.p.m. Więc to już jakiś sukces. :) Ale teraz pojawił się drugi problem. Podczas przyspieszania (od drugiego biegu wzwyż) powyżej 3k obrotów zaczyna się dusić. Odłączyłem sondę lambda, silnik nie wszedł w tryb awaryjny (nie świeci się kontrolka) i samochód ożył. No nic, postaram się załatwić drugą lambdę na podmianę, jeśli to nie pomoże, trzeba będzie poszukać chyba drugiego ECU na podmiankę.

 

A co do Twoich pytań: dolot wygląda na szczelny, silniczek czyszczony był przy pierwszym falowaniu, świece i przewody podobno były nowe, gdy ją kupiłem (201 tysięcy, teraz 208)

Edytowane przez MMike
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakoś bym nie wierzył w te podobno dobre kable i świece :)

Działanie sondy możesz sprawdzić multimetrem.

Jeżeli jego wskazania będą w zakresie 0-1V, to sonda powinna być sprawna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję wszystkim za pomoc, problem rozwiązany. Okazało się, że wystarczyło wyczyścić styki na sondzie, były zaśniedziałe. Prawdopodobnie jakaś pozostałość po ulewie narobiła problemów. :) Po wyczyszczeniu styków i poprzednich zabiegach samochód dostał nowe życie. Nie kuleje, pięknie trzyma obroty i jest dynamiczna. Do zamknięcia. Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!