Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czy zakładać instalację LPG?


Pawulon

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Zakupiłem Megane Coupe 1996 rok z silnikiem 2.0 8v. Auto ma 234 tys. przebiegu i zastanawiam się nad założeniem instalacji gazowej. Proszę o porady czy jest sens zakładania gazu do auta o takim przebiegu i jaką instalacje ewentualnie założyć?

 

Z góry dziękuję za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiedz sobie na nastepujace pytania twierdzaco i zakladaj:

1. Jezdze b. duzo?

2. Stac mnie na dobra instalacje (bo na autko z malym przebiegiem mnie nie stac), i wiem gdzie dobrze zaloza mi gaz?

3. Bede jezdzil autem przez nastepne X lat, i co roku bede robil Y km, nie stac mnie na lanie benzyny skoro pali mi jedyne 15l/100km?

4. Lubie czesto odwiedzac forum megane.com.pl i dzial LPG? :>

5. Lubie majsterkowac?

6. Wiem, ze 30% LPG w Polsce nie spelnia norm? :D (czytalem na onecie o tym - przyp. SWave)

7. Mam w piwnicy miejsce na kolo zapasowe?

 

Moze troche humorystycznie ale to chyba wszystko nad czym ja sie zastanawialem myslac o zalozeniu gazu - ostatecznie nie zalozylem a jezdze ponad 1500 km miesiecznie :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już się zastanawiałem nad tym wszystkim o czym napisałeś, i tak różnie bywa z odpowiedziami na te pytania :D. Wychodzę z założenia, że gaz nadaje się do zapalniczek ale jednak wiadomo ceny paliwa itd... Jednak chyba pozostanę przy benzynce bo gaz zwróciłby mi się po ok 2 latach więc nie ma to raczej sensu :D Dzięki za pomoc i pozdrawiam :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jednak w moim przypadku to nie ma sensu, a szczerze mówiąc nie znam nikogo kto nie miałby żadnych problemów z instalacją LPG. Za LPG przemawia cena gazu (obecna cena), przeciw zaś koszt instalacji, częste wizyty w serwisach i kłopoty z instalacją (fachowców z prawdziwego zdarzenia w tej dziedzinie jest jak na lekarstwo) no i ... nasi politycy, którzy próbują dobrać się do ceny tego paliwa... (możliwe, że założona instalacja zwróci sie po xx xxx km, gdyż po miesiącu od założenia cena gazu może wzrosnąć o kilkanaście procent)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie moge zlego slowa powiedziec o instalacji lpg.

Zwrocila misie po ok.12tys km (duzo nizsza cena pb w uk niz lpg) zero problemow, jazda rownie dynamiczna jak na pb.. Fakt , moze mam szczęscie, ale jesli ktos ma troche wolnej gotowki to mysle ze nie bedzie to zla lokata kasy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest sporo za jak i przeciw. Sam musisz zdecydować co jest lepsze dla Ciebie jak i dla Meggi.

Zasadniczym elementem jest niestety pieniądz. Jeśli stać Cię na auto to stać Cię powinno na paliwo. Tym bardziej na dużo tańsze. jesli mniej wydasz na paliwo to będziesz mógł kupić coś innego : lepszy olej, autoalarm, pojechać na wczasy na jeden dzień dłużej , lepsze piwo itd ...

Co do zapalniczki to benzynowe są również. :-> . Fora pełne są niezadowolonych z określonych instalacji np LPG bowiem zadowoleni nie potrzebują poszukiwać pomocy. Zapytaj jak się sprawują instalacje tych którzy tankują LPG na stacji paliw. Zobacz ilu tankuje mimo że jest sporo (?) niezadowolonych !. Moja Meggi ma od dzisiaj instalkę z STAG-iem 300. I jest to czwarta instalacja (pierwsza w Polonezie 1500 ;) ). Dziwne że mało kto ma obiekcje do gotowania na gazie (ziemnym lub propanie) w odniesieniu do pradu elektrycznego. I to tyle ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pawulon, przy twoim przebiegu nie wiem czy bym sie zdecydował na gaz bo tak jak napisał Lewy silnik może juz nie chcieć przywyczajać sie do innego typu paliwa.

W moim przypadku instalacja gazowa to inwestycja jak każda inna - wkładam pieniądze i po 14 miesiącach zaczynam na tym zarabiać i nawet jeżeli zarobie na tym 1000zł rocznie nic nie robiąc to czemu tego nie zrobić i jak napisał jeden z naszych kolegów mozna te pieniązki wydać na inne przyjemnośći ;). Oczywiście licze sie z tym że bedą sie pojawiac jakieś problemy ale to jest konsekwencja jeżdżenia autem, jeździłem już diselkiem, benzyna bez gazu i zawsze trzeba było auta doglądać.

Co do koła zapasowego w piwnicy to oczywiście można tak zrobić, ja na początku woziłem je w bagażniku a teraz mam je za siedzeniem kierowcy i jeszcze mi tam nie przeszkadza ;)

To tak z moich spostrzeżeń ;)

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!