Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z obrotami na biegu jałowym


Rekomendowane odpowiedzi

Naczytałem się na forach i nie znalazłem odpowiedzi na mój problem. Może i u nie których są podobne obiawy ale jak już ktoś naprawił to wpisy się urywają. Nie mogę utrzymać wolnych obrotów na benzynie, na gazie chodzi idealnie. Odpalam go i pochodzi parę sekund trzyma obroty na 1 tyś i gaśnie potrafi mieszać obrotami tak jak by na jeden gar nie palił przydusza go i gaśnie. Muszę wciskać pedał żeby nie zgasł, a jak go puszczę to pofaluje go i za dusza. Sprawdzany był czujnik temp w termostacie i jest ok. Nie łapie lewego powietrza wszystko uszczelnione, krokowy wymieniony na nowy, wtryskiwacz podmieniony na inny tak jak i regulator ciśnienia, czujnik położenia wału przeczyszczony, czujnik zasysanego powietrza też wymieniony, czujnik położenia przepustnicy też wymieniłem. Zawory ustawione, świece nowe, przewody też ok, pompa miała przypchany filtr to ją przeczyściłem tak jak i bak, bo miałem troche wody w nim. Filtr powietrza wymieniony, filtr paliwa też nie dawno. elektrozawór i filtr par paliwa też zmieniony. Czy ktoś może podpowiedzieć o co mu chodzi. Mam w okolicy paru mechaników ale z ich pośpiechem to ja nie mam czasu, auto na on stop w obiegu. Teraz jak były mrozy poniżej 5C to odpala bez problemu ale popyrpa i go zadusza. Odpala ponownie znowu to samo jak by mu czegoś brakowało.

Edytowane przez drinkmaster
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Cewke podmieniłem i dalej to samo, świece nowe ngk, przewody nie mają przebić. Czujnik ciśnienia paliwa? A gdzie on jest. Dodam że to 1.6 na osprzęcie 1.4 i to jednopunkt. Poprzedni silnik stukał na panewkach i wymieniłem na mocniejszy. Ale na 1.4 tak samo zawsze było jak przychodziła zima to masakra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to 1.6 na osprzęcie 1.4

Czyli grzebanie w rozrządzie,zaworach,uszczelce pod gł. itp. możesz sobie darować. Szukaj przyczyny w którymś czujniku skoro po rozgrzaniu jest ok.Nie taka mieszanka na zimnym.

 

Dodano: 02 sty 2013 - 10:06

na 1.4 tak samo zawsze było

No własnie..jw.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z czujnikami już chyba wszystkimi się bawiłem. Auto stało 2 dni nie odpalane i pali z pierwszego kręcenia i popyrpa z 10s i zadusza go zaczyna falować i gaśnie. Jak pochodzi z 2 min i go potrzymam gazem to unormuję się i trzyma jak jest ciepły. Rozrząd i zawory ok. Na gazie chodzi bez zastrzezeń. Krokowiec zmieniłem na nowy nie orginał, bo drogo chodzą ale z poloneza jest identyczny. Ale nie odczułem różnicy między starym a nowym może troszke mniej falował. Czujnik temp. zmieniałem 3 razy i miernikiem sprawdzałem to według książki wartości dobrze wskazuję przy odpowiedniej temp. Podmieniłem też wtryskiwacz też z 3 razy bez zmnian. Elektrozawór par paliwa też z 3 razy i to samo. Czujnik położenia wału czyszczę co pare mies... Czujnik zasysanego powietrza tez z 3 sztuki mam i nic. Regulator ciśnienia paliwa do wtrysku też wymieniłem. Przepustnicę plus czujnik położenia też. Uszczelnione wszystko i dla mnie to już robi się czarna magia. Byłem u mechanika i kazał mi w przepustnicy śrubę wykręcić taż żeby przepustnica się nie domykała. Zrobiłem tak ale też go zadusza. Też myślę że to coś z dawką. Bo jak jest już nagrzany i w trakcie jazdy przerzucam go na benzyne to jechać jedzie ale zamulony jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też myślę że to coś z dawką

Na pewno skoro na LPG jest idealnie,uchylenie przepustnicy jest na wolnych takie samo dla Pb i LPG,zmień mechanika skoro kazał Ci ją uchylać.Przeanalizuj spokojnie wszystkie rzeczy,które są wspólne dla pracy na Pb i LPG i będzie pewność,że są dobre.Zostanie tylko to wadliwe związane tylko z Pb. Pierwszą rzeczą jest wtryskiwacz Pb, to monowtrysk więc możesz podejrzeć jego pracę.Wstaw potencjometr 10kOhm zamiast czujnika temp.,kręć i obserwuj czy zmienia się wielkość wtryskiwanego paliwa...albo masz źle ustawiony LPG i ,,rozjechał'' Ci mapę Pb. Nie piszesz ile spala LPG tylko,że chodzi dobrze. Edytowane przez tom2125
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gazu mało pali w lecie ok. 7,5 do 8L. Teraz ok 9L. Czyli mam wstawić jakiś zwykły potencjometr w gniazdo z czujnika temp? A bo to taki mechanik zawalony robotą i bez czasu. U niego podpinałem pod kompa i nie wykazało błedów ale to było na wiosnę. I z tego co mi gadał to wywnioskowałem, że facet się nie zna na renówkach, kase zgarnął a nic nie zrobił. Jeszcze pytanko czy po wymianie samego czujnika położenia przepustnicy w podstawie monowtrysku trzeba komputerowo ustawiać pochylenie przepustnicy czy auto samo ustawi. Musiałem wymienić ten czujnik, bo poprzedni właściciel pchał tam pazuy.

I jak jest najlepsza metoda na reset żeby powrócił do ust fabrycznych?

Edytowane przez drinkmaster
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do resetu to chyba tak jak inne,odłączyć klemy i procedura ta sama.Jaka masz temp. przełączania na gaz,szybko się przełącza? Jeżeli tak,to znaczy że przepustnica jest raczej dobrze uchylona skoro jeszcze w miarę zimny silnik dobrze chodzi na gazie.Nie jestem pewny czy do 1.6 nie powinien być większy monowtrysk czy jest to tylko kwestia czasu wtrysku ustalanego przez sterownik. Sterownik masz od 1.4?. Potencjometr obojetnie jaki ok.10kOhm z przylutowanym w szereg rezystorem 200-400 Ohm podpiety do wtyczki zamiast czujnika temp. Albo kup rezystor 5-8 kOhm i 470Ohm po 10gr. Wepnij najpierw we wtyczkę ten wiekszy a potem dołączaj ten mniejszy,powinieneś gołym okiem zauwazyć zmniejszenie dawki paliwa no i zaobserwujesz prace silnika. Z potencjometrem miałbys możliwość płynnej obserwacji. Czy u Ciebie przypadkiem krokowy nie steruje uchyleniem przepustnicy na wolnych?

Edytowane przez tom2125
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nic nie pomaga. Robiłem mu już ten reset ale 0 reakcji. Jak pochodzi silnik i trochę się nagrzeje to trzyma obroty. Najgorsze jak go odpalam na zimnym.

W swojej starej Megance miałem tak samo. Jeździłem po "specach", wymieniałem podzespoły, nic nie pomagało....po 2 lata się przyzwyczaiłem i olałem. Po 3-ech sprzedałęm auto :!: teraz mi nie skacze :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak jest już nagrzany i w trakcie jazdy przerzucam go na benzyne to jechać jedzie ale zamulony jest

Tak jakbyś dawniej wstawił gaźnik z malucha do 125. Pojeździj na benzynie i sprawdź świece,pewnie będą aż białe od ubogiej mieszanki.Pytałem o sterownik dlatego,że masz teraz silnik 1.6 a piszesz że elektronika została z 1.4 a tam raczej inne mapy wtrysku,inny moment obrotoy itp.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak sterownik pozostał z 1.4 ale calutki osprzęt wraz z monowtryskiem jest ten sam co był tylko goły silnik jest wstawiony z 1.6. W lecie jak jest ciepło odpala bez problemu i trzyma równo obroty. Nie odczułem różnicy między silnikami co do zasilania benzyna. Może faktycznie wina leży oprogramowania sterownika. Na dniach podjade do gościa co zajmuję się renówkami i ma orginalny program to może uda magikowi się coś z tym zrobić. Tylko mam spory kawałek do niego. Ale może to będzie naj rozsądniejsze. Świece raczej są czarne jak pochodzi do nagrzania silnika i je wykręce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj. Mi się coś podobnego przytrafiło wczoraj. Otóż zatrzymując się na parkingu poczułem, że coś trzęsie w środku i gałka od biegów w rytm całego auta. Po zakupach wracając do domu zapaliła mi się lampka pod obrotomierzem ( w necie znalazłem, że to oczyszczanie spalin) i moje porsche jakby miało ze 100 koni mniej:) Na biegu jałowym po odpaleniu obroty falują, ale po chwili wracają do normy. Spalanie chwilowe też kilka litrów podskoczyło( przynajmniej na wyświetlaczu tak wskazuje). W internecie poszperalem i wszyscy piszą, że albo świece, albo cewka. Dzisiaj kupiłem i wymieniłem świece i nic to nie dalo. Autem nadal trzęsie, chociaż jakby trochę więcej mocy miał( kontrolka się nadal zapala). Jedna świeca była czarna, jakby zakopcona. Chyba to ta cewka będzie walnięta( koszt takiej cewki u mie w sklepie to ok. 130zł).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!