Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

[Informacja] DK44 Oświęcim - Zator


P_r_z_e_m_o

Rekomendowane odpowiedzi

Sprawa regionalna, ale być może ktoś przejeżdżał odcinkiem DK44 pomiędzy Oświęcimiem, a Zatorem i zastanawia się skąd się mu wzięły czarne kropki na karoserii?

Tak ciekawostka, być może komuś się przyda.

OŚWIĘCIM

Samochody brudne od emulsji po remoncie na Fabrycznej - kierowcy mogą otrzymać odszkodowanie

25.11.2011 12:34

 

 

W czwartek w godzinach popołudniowych na remontowanym odcinku ulicy Fabrycznej w Oświęcimiu położono specjalną warstwę emulsji asfaltowej. Substancja nie odparowała na czas, a remontowanym odcinkiem drogi puszczono ruch samochodowy. Rozjeżdżona emulsja znalazła się na karoseriach wielu samochodów. Problem w tym, że substancji nie da się niczym wyczyścić. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podkreśla, że kierowcy, których samochody zostały zniszczone przez emulsję mogą ubiegać się o odszkodowania.

 

Ekipy remontowe wznowiły pracę na ulicy Fabrycznej w Oświęcimiu. W czwartek na długości 600 metrów pojawiła się specjalna siatka. Następnie na nawierzchni położono emulsję asfaltową. Na czas prac, ruch odbywał się wahadłowo. Później na remontowanym pasie ruchu wznowiono ruch samochodowy. Jednym z kierowców, który poruszał się po „nowej” nawierzchni był Damian Płonka. Mężczyzna jechał od Oświęcimia w stronę Zatora.

 

– Wracałem do domu z pracy drogą nr 44 w Oświęcimiu na ul Fabrycznej, gdzie jest remont drogi i była zakładana siatka na drodze i polana lepikiem lub czymś innym, chyba jeszcze gorszym, bo nie da się usunąć tego z samochodu na pewno tysiące osób które jechały tą drogą koło godz 16 mają taki sam problem – napisał na adres [email protected] Damian Płonka. Kierowca, gdy zorientował się w jakim stanie jest jego samochód, skontaktował się z policją. – Policja umywa ręce i wysyła do ubezpieczalni, proszę o jakąś pomoc. Droga była nie zabezpieczona i samochody pływały po jezdni stwarzając zagrożenie, bo mowy o nagłym hamowaniu nie było. Przesyłam zdjęcia uszkodzonego samochodu w załączniku – kończy Damian Płonka.

 

W tej sprawie skontaktowaliśmy się z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad w Krakowie. Zdjęcia pojazdu pokazaliśmy Iwonie Mikrut, rzecznikowi prasowemu GDDKiA. Dowiedzieliśmy się, że położona na drodze emulsja asfaltowa nie odparowała na czas, gdyż w trakcie jej kładzenia gwałtownie zmieniły się warunki pogodowe.

 

– Pojawiła się mgła i zabrakło niewiele czasu do odparowania emulsji. Wykonawca był na drodze dopóki emulsja asfaltowa nie odparowała. Było oznakowanie ograniczające prędkość do 50 km/godz – podkreśla Iwona Mikrut z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Krakowie.

 

Na szczęście zarządca drogi nie umywa rąk i zaznacza, że kierowcy, na pojazdach których znalazła się emulsja asfaltowa mogą ubiegać się o odszkodowanie.

 

– Jeżeli kierowcy zgłaszali się na policję i mają potwierdzenia prosimy o ich dołączenie. W sprawie odszkodowania można się zgłaszać telefonicznie do Rejonu GDDKiA w Wadowicach, nr tel. 33, 873-73-28 lub mailowo ; [email protected]. Zgłoszenie kierowców będą przekazane ubezpieczycielowi – kończy Iwona Mikrut.

 

Więcej

http://www.oswiecimskie24.pl/6920,O%C5%9AWI%C4%98CIM.-Samochody-brudne-od-emulsji-po-remoncie-na-Fabrycznej---kierowcy-mog%C4%85-otrzyma%C4%87-odszkodowanie.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!