Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jak dokladnie odpowietrzyc uklad w scenicu DT


Rekomendowane odpowiedzi

otoz mam slabiutkie ogrzewanie w sceniku. Wskazowla temp jest w polowie i tak trzyma caly czas, jak przekrece pokretlo ogrzewania na max i wlacze dmuchawe to poleci przez chwile dosc mocno cieple powietrze(ale tez nie gorace) a za chwile leci letnie. Jak znowu wylacze dmuchawe i troche odczekam i znowu wlacze to tak samo jak przedtem na poczatku cieple pozniej letnie. Mysle ze termostat jest OK bo szybko lapie temp robocza jak jezdze i trzyma caly czas polowe skali. czytalem o zapowietrzeniu nagrzewnicy ale czy w silniku 1,9dTi 98km sa jakies odpowietrzniki do ukladu?? Bo patrzylem dzis i nic takiego nie widzialem.

Prosze o inf jak w tym silniku dobrze odpowietrzyc uklad. I inne inf jak naprawic ogrzewanie.

 

[ Dodano: 2007-09-18, 21:39 ]

No panowie nikt nie pomorze??

rzynajmniej napiszcie jak odpowietrzyc nagrzwnice w scenicu dti.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NA nierozgrzanym silniku (zamknięty termostat) odkreć korek pojemnika wyrównawczego i przygazuj silnikiem. Nagrzewnica powinna sie odpowietrzyć, bo wtedy cały płyn przelewa sie tylko małym obiegiem. Ja jednak myslę, że to nie zapowietrzenie a zamulenie nagrzewnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tez myslalem o zamuleniu nagrzewnicy ale zamulenie w wiekszosci przypadkow powstaje albo przez lanie wody zamiast plynu albo przez wsypanie/wlanie jakiego srodka do uszczelniani wyciekow.

moje auto bylo zawsze serwisowane wiec watpie zeby ktos stosowal w/w specyfiki plyn jest czysciutki jak nowy.

Juz tak robilem ze gazowalem przy otwartym korku, nic nie dalo.

czy w DTI niema odpowietrznikow nigdzie?? Bo ja nic takiego nie widze.

W jaki sposob jeszcze mozna odpowietrzyc nagrzewnice?? Moze popuscic gornego weza wchodzacego do nagrzewnicy???

Chodzi mi tylko o DTI bo w bezynach jest caliem inaczej.

 

[ Dodano: 2007-09-21, 14:20 ]

otoz sprawa rozwiazana. Dzis wyjalem nagrzewnice, zciagnalem jeden plastikowy bok i wyczyscilem z calego syfu jaki pozatykal kanaly w nagrzewnicy i to bylo powodem braku ogrzewania. Do tego jeszcze sa w tych kanalach takie spiralki metalowe ktore powyciagalem do czyszczenia. na koniec wszystko zalalem na 10min goracym octem z rozpuszconym kwaskiem cytrynowym wyplukalem pod cisnieniem a potem jeszcze sprezarka wydmuchalem.

Plastikowy boczek zalozylem spowrotem na silikon wysokotemperaturowy zastepujacy uszczelki.

zalozylem poskrecalem odpalilem odpowierzylem uklad(mysle ze dobrze) i teraz w autku nie leci letnie powietrze ale tez nie gorace......ono teraz Parzy!!;););)

nie da sie przez dluzsza chwile utrzymac reki na kratce wylotowej:);)

Jesli beda fundusze i czas to mam zamiar jeszcze spuscic caly plyn zalac go rozrobionym srodkiem do czyszczenia ukladow chlodzenia i wtedy dopiero zalac nowy plyn.

Wyciagniecie nagrzewnicy w scenicu Iph I to 15min. i nic nie trzeba demontowac jak to gdzies widzialem w zwyklej megance chyba. Kolo pedalu gazu jedna srubka trzymajaca plastik i dwie srubki od nagrzewnicy i jedna od polaczenia rurek i gotowe wysuwamy nagrzewnice w bok i jest nasza.

Polecam kazdemu kto ma slabe ogrzewanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Columb

Jeśli Twoja metoda się sprawdzi w moim scenicu to na forum stawiam pomnik Columba .

Bo od jakiegoś czasu szlag mnie trafia z ogrzewaniem .

Mam tylko jedno pytanko czy układ chłodzenia Ci się zapowietrzał ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem ale chyba sie nie zapowietrzal bo odpowietrzanie nic nie dalo dalej nie grzal jak powinien.

jak bedziesz rozbieral nagrzewnice to najpierw przejzyj ten temat http://www.lagunazone.fora.pl/viewtopic.php?t=782

ja tez wywalilem te spirale ze srodka nagrzewnicy(sa dosc gleboko schowane ze nie widac ich.

nie wiem jak w twoim scenicu czy nagrzewnica jest w tym samym miejscu.

Powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!