Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich

Mam pewien problem, a w szukajce nie znalazłem odpowiedzi, chociaż problemy zbliżone.

Chodzi o to, że mój Scenic ściąga na prawą stronę. Jaśniej - w czasie jazdy puszczam kierownicę i ona lekko skręca w wyniku czego wciąż muszę kontrować w lewo żeby utrzymać tor jazdy.

Pojechałem dzisiaj na ustawienie geometrii, a pan fachowiec (bywałem już u niego z innymi autami i usługa zawsze bez zastrzeżeń) powiedział, że nic na to nie poradzi bo to że auto ściąga uzależnione jest od kąta pochylenia, którego w Scenicu się nie reguluje i usłyszałem sugestię, że być może rama jest skrzywiona.

Jak mam to traktować?

Może ktoś miał podobny problem i mi podpowie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed zmianą było tak samo. Dodam, że niedawno go kupiłem ale nie zauważyłem tego przy samym zakupie.

Nie wygląda na bite, bo mój mechanik przy wymianie rozrządu je obejrzał i nic podejrzanego nie stwierdził.

Żeby było śmieszniej czasem wydaje mi się że jest OK, a po kilkuset metrach znów się tak dzieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic z tych rzeczy. To musi być coś innego. wczoraj zauważyłem, że ściąga na prawo po ostrym skręcie w prawo, natomiast po skręceniu na skrzyżowaniu w lewo dolegliwość ustępuje, a nawet zaczyna ściągać na lewo.

Już zupełnie zgłupiałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Dzięki, spróbuję tam zajrzeć chociaż nie mam pojęcia co może zmienić przełożenie śruby.

Zastanawiam się jeszcze nad tymi łożyskami amortyzatorów, bo objawy wypisz wymaluj jak u mnie.

Edytowane przez Elmio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

dołącze się do tematu a mianowicie wczoraj zaliczyłem krawężnik oczywiście fela do wymiany po założeniu zapasu zauwarzyłem ściąganie w prawo dziś obejrzałem zawieszenie dokładnie i stwierdziłem że jest wszystko ok a wiec moje pytanie czy mogła się przestawić zbieżność dodam że gdy jadę prosto muszę kontrować kierownice w lewą strone

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie to ja mam ciekawszy przypadek. Po wymianie końcówek drążków autko zaczęło uciekać na lewo. Kilkakrotna regulacja zbieżności i zamiana kół nic nie dała. Zbieżność wg przyrządu na stacji kontroli jest na "0". Dodatkowo wymienione zostały tulejki na wahaczu. Auto jak uciekało tak ucieka. Na odcinku 100 m potrafi zmienić pas. Może ktoś ma jakiś rozsądny pomysł? jutro jeszcze zmieniam koła przód-tył. Przed wymianą końcówek autko szło równiótko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie było podobnie. Po wymianie końcówek ustawiłem zbieżność i auto zaczęło ściągać w prawo. Ustawiono mi zbieżność jeszcze raz. Tym razem 0 na 0 – nic to nie dało. Zamieniłem koła tylne z przednimi - nic. Zmieniłem opony na felgach prawa z lewą – nic. Zamieniłem całe koła (wszystkie 4) prawe na lewą stronę a lewe na prawą – przestało ściągać. W związku z tym, że opony kierunkowe nie mogą się kręcić w drugą stronę, wróciłem do tego co było. Gdy dopompowałem opony na właściwe ciśnienie – nie ściąga do dziś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam

Przyłożyłem dzisiaj w krawęznik, felga do wymiany ale mniejsza o to.

Załozyłem dojazdówkę i co chwilę próbuje mi wyrwać kierownicę z ręki i ściąga w kierunku tej dojazdówki.

Auto przed kolizją lekko ściągało na prawo bo drążek miał już luz, ale nie wyrywało kierownicy ,a teraz tak szarpie co jakiś czas na prawo.

Rano muszę tam zajrzeć ale aż się boję co moge tam zobaczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Założyłem normalne koło i nic, jak jadę to koło w swoją stronę, raz w lewo, raz w prawo, zalezy jak się na nieróności drogi ułoży.

Przy oględzinach, wachacz cały, amortyzator i sprężyna też, końcówka drążka ma luz ogromny, koło lata jak szalone.

Dzisiaj kupiłen nowe końcówki, zobaczymy co z tego wyjdzie.

Zauważyłem też, że jak cofałem w lewo, to pojawiał się taki dźwięk jak by coś gdzieś szorowało :-)

Pytanie, czy to przez zniszoną końcówkę, koło się za mocno wychyla i coś obciera, czy przegłub poszedł, albo łożysko się rozsypało ?

Aż się boję pomyśleć, co się mogło stać od tego krawężnika.

Edytowane przez Olass_K
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!