Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich

Mam pewien problem, a w szukajce nie znalazłem odpowiedzi, chociaż problemy zbliżone.

Chodzi o to, że mój Scenic ściąga na prawą stronę. Jaśniej - w czasie jazdy puszczam kierownicę i ona lekko skręca w wyniku czego wciąż muszę kontrować w lewo żeby utrzymać tor jazdy.

Pojechałem dzisiaj na ustawienie geometrii, a pan fachowiec (bywałem już u niego z innymi autami i usługa zawsze bez zastrzeżeń) powiedział, że nic na to nie poradzi bo to że auto ściąga uzależnione jest od kąta pochylenia, którego w Scenicu się nie reguluje i usłyszałem sugestię, że być może rama jest skrzywiona.

Jak mam to traktować?

Może ktoś miał podobny problem i mi podpowie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed zmianą było tak samo. Dodam, że niedawno go kupiłem ale nie zauważyłem tego przy samym zakupie.

Nie wygląda na bite, bo mój mechanik przy wymianie rozrządu je obejrzał i nic podejrzanego nie stwierdził.

Żeby było śmieszniej czasem wydaje mi się że jest OK, a po kilkuset metrach znów się tak dzieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic z tych rzeczy. To musi być coś innego. wczoraj zauważyłem, że ściąga na prawo po ostrym skręcie w prawo, natomiast po skręceniu na skrzyżowaniu w lewo dolegliwość ustępuje, a nawet zaczyna ściągać na lewo.

Już zupełnie zgłupiałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Dzięki, spróbuję tam zajrzeć chociaż nie mam pojęcia co może zmienić przełożenie śruby.

Zastanawiam się jeszcze nad tymi łożyskami amortyzatorów, bo objawy wypisz wymaluj jak u mnie.

Edytowane przez Elmio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

dołącze się do tematu a mianowicie wczoraj zaliczyłem krawężnik oczywiście fela do wymiany po założeniu zapasu zauwarzyłem ściąganie w prawo dziś obejrzałem zawieszenie dokładnie i stwierdziłem że jest wszystko ok a wiec moje pytanie czy mogła się przestawić zbieżność dodam że gdy jadę prosto muszę kontrować kierownice w lewą strone

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie to ja mam ciekawszy przypadek. Po wymianie końcówek drążków autko zaczęło uciekać na lewo. Kilkakrotna regulacja zbieżności i zamiana kół nic nie dała. Zbieżność wg przyrządu na stacji kontroli jest na "0". Dodatkowo wymienione zostały tulejki na wahaczu. Auto jak uciekało tak ucieka. Na odcinku 100 m potrafi zmienić pas. Może ktoś ma jakiś rozsądny pomysł? jutro jeszcze zmieniam koła przód-tył. Przed wymianą końcówek autko szło równiótko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie było podobnie. Po wymianie końcówek ustawiłem zbieżność i auto zaczęło ściągać w prawo. Ustawiono mi zbieżność jeszcze raz. Tym razem 0 na 0 – nic to nie dało. Zamieniłem koła tylne z przednimi - nic. Zmieniłem opony na felgach prawa z lewą – nic. Zamieniłem całe koła (wszystkie 4) prawe na lewą stronę a lewe na prawą – przestało ściągać. W związku z tym, że opony kierunkowe nie mogą się kręcić w drugą stronę, wróciłem do tego co było. Gdy dopompowałem opony na właściwe ciśnienie – nie ściąga do dziś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam

Przyłożyłem dzisiaj w krawęznik, felga do wymiany ale mniejsza o to.

Załozyłem dojazdówkę i co chwilę próbuje mi wyrwać kierownicę z ręki i ściąga w kierunku tej dojazdówki.

Auto przed kolizją lekko ściągało na prawo bo drążek miał już luz, ale nie wyrywało kierownicy ,a teraz tak szarpie co jakiś czas na prawo.

Rano muszę tam zajrzeć ale aż się boję co moge tam zobaczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Założyłem normalne koło i nic, jak jadę to koło w swoją stronę, raz w lewo, raz w prawo, zalezy jak się na nieróności drogi ułoży.

Przy oględzinach, wachacz cały, amortyzator i sprężyna też, końcówka drążka ma luz ogromny, koło lata jak szalone.

Dzisiaj kupiłen nowe końcówki, zobaczymy co z tego wyjdzie.

Zauważyłem też, że jak cofałem w lewo, to pojawiał się taki dźwięk jak by coś gdzieś szorowało :-)

Pytanie, czy to przez zniszoną końcówkę, koło się za mocno wychyla i coś obciera, czy przegłub poszedł, albo łożysko się rozsypało ?

Aż się boję pomyśleć, co się mogło stać od tego krawężnika.

Edytowane przez Olass_K
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!