Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Intensywny zapach benzyny spod maski i nawiewów.


Monar_opole

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Od pewnego czasu podczas porannego rozruchu silnika z nawiewów wydobywa sie zapach benzyny. Szczególnie czuc, gdy auto stoi np w orku lub przed skrzyzowaniem. Wcześnie myslałem, że to spaliny poprzedzającego autka ale nie. Stojąc na światłach wyszedłem z autka i okazuje sie, że zapach jest wyczuwalny również na zewnątrz. Wszystko odbywa się przy zimnym silniku. Po rozgrzaniu efekt zanika lub jest niewyczuwalny. Dzisiaj poczułem zapach już po przekręceniu kluczyka a przed rozruchem silnika. Logika podpowiada mi, że w momencie włączenia "zasilania" włącza się pompa paliwowa i instalacja "czeka" na rozruch silnika. Po otwarciu maski zapach wyczuwalny jest pomiędzy kolektorem ( taki srebrny ) a ścianką pomiędzy komorą silnika a kabiną. Nie widać wycieku, "spoceń" a zapach jest wyczuwalny. Jak bnapisałem wyże efekt zanika po rozgrzaniu silnika. Silnik 2.0 8V M. Scenic Może ktos juz sie spotkał z podobna sytuacją??? MOże ktos udzieli mi jakiś sensownych wskazówek???

Z góry dziękuje za pomoc.

 

lapka2.gif

Regulamin , proszę się z nim zapoznać oraz unikać nadmiernego używania klawisza Enter.

 

0cool

Edytowane przez 0cool
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 3 tygodnie później...

Witam . Miałem to samo. Intensywny zapach benzyny szczególnie w środku auta. To proste. Masz wyciek w komorze silnika najprawdopodobniej w okolicach przewodu paliwowego. Na łączeniech są oringi uszczelniające . Problem tkwi w łączeniu. U mnie wyciekało że widziałem paliwo na kolektorze dolotowym a raz mi spadł przewód. Ja mam silnik K7M 1.6 e 90KM i ma dwa przewody. Wzmocniłem to połączenie opaską zasiskową dostępną w każdym ssklepie o średnicy niewiele wikszej od przewodu. Rozłóż opaskę całkowicie, załóż na przewód i złóż opaskę z powrotem oraz zacisnij solidnie . Często oringi na tych złączach puszczają ponieważ pompa daje cinienie a guma z czasem traci swoje własciwości zwłaszcza w kontakcie z benzyna. Ja do tego wymieniłem oringi 2 sztuki na każdym złączu. Ale uważaj jeżeli nie cieknie mocno to tylko zastosuj opaski. Jeżeli widzisz benzyne na kolektorze że się zbiera to wymień oringi. Weż na wzór do sklepu ponieważ muszą byc idealne bo są delikatne i przy zakładaniu przewodu lubią zmieniac pozycję i się zrywac. Jeżeli to nie przewody paliwowe to musisz miec inny wyciek w innym miejscu. Ale jak opisujesz gdzie czujesz to tam szukaj , a to miejsce łączenia przewodu z elementem stałym silnika. Sprawdz także przewody odpowietrzajace opary paliwa. Jest to bardzo ważne bo jak ci strzeli przewód to lejesz benzyną po drodze i silniku. Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!