Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Przelaczanie sie gazu


Martini26

Rekomendowane odpowiedzi

Absolutnie nie jestem tego pewien. Aczkolwiek przeglądając książkę serwisową instalacji gazowej znalazłem tam pozycję "spuszczanie frakcji stałej". I z tego co widzę było to robione daaawno temu :mrgreen:. Być może chodzi o wyczyszczenie reduktora. Hmm, coś mi się zdaje że kroi się wizyta u gazowników ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

tuż pod filtrem fazy lotnej ...

 

filtr trzeba zresztą wykręcić bo inaczej ciężko będzie wykręcić czujnik...

 

jeżeli czujnik lekko zabrudzony - wyczyścić i powinno być ok

jeżeli mocno - można spróbować wyczyścić ale pewnie reduktor jest tak zasyfiony że niewiele to pomoże.

jeżeli jest czysty - trzeba się udać na servis celem zmiany temperatury przełączania.

 

Oczywiście mowa o instalacjach w których przełączanie następuje na podstawie zmiany temperatury ...

 

pozdr,

szejk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mejbelina, sądząc po roczniku auta i rodzaju silnika, prawdopodobnie masz instalację IIgen. Ma ona tylko jeden czujnik temp. w odrożnieniu od instalacji wtryskowej IVgen. Czujnik wkręcony jest w reduktor gazu i mierzy wyłącznie jego temp. Uzależniona jest ona tylko od temp. cieczy chłodzącej. W czujniku tym w zasadzie nie ma czego czyścić. To jest śruba z zatopionym w jej wnetrzu czujnikiem. Wszystko jest zalane żywicą. Albo jest uszkodzony, albo problem leży gdzieś indziej.

Istnieje jeszcze możliwość, że masz czujnik w postaci pastylki przyczepionej czymś do reduktora. Jeśli sie odczepił to mierzy temp. otoczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z całym szacunkiem ale mylisz się co do czujnika!

u mnie czujnik wygląda jak mały kaloryferek a co za tym idzie łatwo łapie syf ...

 

oczywiście w innych instalacjach może wyglądać inaczej ale tego nie wiemy ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedna z przyczyn złej pracy czujnika może być źle wybrana charakterystyka czujnika ( o ile taki wybór istnieje w kompie - czujników jest cała masa jak swiat szeroki - stąd istnieje możliwość korekty ... :-( ). Dla sprawdzenia poprawności należy zidentyfikować typ czujnika przez dokonanie pomiaru jego rezystancji (bezpośrednio na wyprowadzeniu, odłaczony od instalacji sterujacej). Pomiar wykonujemy omomierzem na silniku zimnym oraz po raz drugi na ciepłym. Jeśli wynik pomiaru C-ciepły Z -zimny pokazał Z<C w granicach 110-130Ohm to mamy do czynienia z czujnikiem PT100 (100Ohms przy 0stC, 104Ohm to 10st, 108 to 20st itd.

Jeśli trzeba szybciej "podnieść temperaturę " to wystarczy szeregowo z czujnikiem wstawić 10Ohms aby uzyskać wzrost prawie o 30 stopni !(bez zmiany nastawy w kompie gazowym :?: )

Jesli jednak Z<C ale znacznie w granicach kilkudziesięciu KiloOhms to mamy do czynienia z czujnikiem PTC. Przyspieszenie wzrostu "temperatury " uzyskamy przez szeregowe właczenie rezystora o wartości kilkudziesięciu kiloomów . (Najlepiej potencjometr). Jesli jest Z>C to mamy do czynienia z czujnikiem NTC. Przy 0 dziesiątki(lub setki kiloomów) i wraz ze wzrostem temperatury zmniejszanie się rezystancji. Przyspieszenie osiagnięcia "wyzszej temperatury" osiagniemy przez równoległe podłaczenie z czujnikiem dodatkowego rezystorka kilka-kilkadziesiąt kiloomów (0,5-1W) . Niestety trzeba poeksperymentować.

Za kazdym razem jak zmienia się rezystancja wraz ze zmianą temperatury to sam czujnik jest OK !. Przerwa w czujniku (dziesiatki Megaomów) lub zwarcie (bliskie 0 omów) jest sygnałem nieprawidłowym. Termopar w autkach sie raczej nie stosuje ( własnie 0 ohms, ale wtedy mierzymy napięcie w mV). I tyle. :roll:

PS Przerwa w obwodzie z czujnikiem NTC powoduje brak możliwosci przełączenia na LPG !

Zabrudzenie, budowa, osłona itd ma wpływ na szybkość działania (stała czasowa) ale nie na wartość (po ustaleniu się temperatury oczywiscie). Bardzo ważne jest jednak jego umiejscowienie w stosunku do mierzonego medium. Chcąc mierzyć temperaturę cieczy musimy go w niej zanurzyć. Jesli czujnik jest przymocowany do obudowy to mierzy temperaturę obudowy a nie przepływajacej cieczy wewnątrz . I to musimy brać pod uwagę ustawiając próg przełączenia na LPG.

post-95-1201206083_thumb.gif

post-95-1201206083_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

geniusm, proszę, zrozum co napisałem.

Ty masz instalację wtryskową. Masz czujnik temp. gazu w fazie lotnej. W Megance z '96 z jednopunktem jest na 99% instalacja IIgen. Tam jest tylko czujnik temp. parownika. Jeśli wiesz jak on wygląda to zrozumiesz, że nie może on sie zabrudzić od samego działania instalacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

wracajac do tematu po dluzszej przerwie chcialbym uzupelnic co bylo nie tak ;-)

otoz gazownik tez nie wiedzial dlaczego tak sie moze dziac ale przeczyscil styki w Bingo i wymienil jakis bezpiecznik w nim na nowy rownoczesnie mowiac ze gdy sie to bedzie dzialo ponownie to musze samochod zostawic na noc aby rano mogl to sprawdzic - nie trzeba bylo zostawiac bo problem juz sie nie pojawil - przelacza sie zaraz po przegazowaniu czy jest -10 stopni czy +30, wiec chyba to byl ten bezpiecznik... lub styki?!

Autko do dzisiaj smiga (odpukac w nie malowane)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bezpiecznik to tylko zabezpieczenie które zadziała jak popłynie zbyt duży prąd <ok>.

Prawdopodobnie zaszkodziły styki (czyli powiększona rezystancja tam gdzie nie powinna być większa tylko taka która odpowiada temperaturze mierzonej ) ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!