Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

usterka przelaczania


artus

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ! Mam meganke 1.6 98r sprowadzona w 2000 r z Francji z fabryczna instalacja gazowa.Autko zarowno na benzynie jak i na gazie chodzi ok. zadnych strzalow szarpan itp ,dwa razy bylem nia w Szwecji . Niestety odwiecznym problemem jest to ,iz pzrelacza sie momentalnie na gaz zaraz po odpaleniu,obojetnie czy silnik cieply czy zimny.Drazniace jest to ze jak zimny to po przelonczeniu z miejsca gasnie dlatego gasze ja i odpalam na benzynie.Gdy jest ciepla problemu nie ma ,aczkolwiek musze lekko dac gazu w momencie przelonczenia.Na benzynie odpala na dotyk nawet po dlugim postoju i w bardzo niskich temperaturach(przekonalem sie pracujac w Szwecji)Prosze Szanownych forumowiczow o jakiekolwiek wskazowki dotyczace mojej usterki zanim podjade do gazownika .Oczywiscie przewody wn ,swiece ,filtry sa ok.Dziekuje za wszelkie porady . Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gazownikiem nie jestem ale:

masz 2 gen zapewne wiedz gaszenie na benzynie samochodu jest wskazane w kazdym przypadku to ulatwia rozruch i nie jest to wina raczej instalasji tak poprostu jest. co do przelanczania hmm na cieplym silniku zawsze bedzie dobrze odpalal i przelanczal sie a co do zimnego hmmm moze niech gazowniki podniesie ci prog obrotow od ktorych instalacja ma sie przelanczac moze to cos da

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki w przyszlym tygodniu wybieram sie do gazownika

 

[ Dodano: 2007-09-19, 19:36 ]

Mam jeszcze pytanko dlaczego gdy jezdze caly czas na gazie to po nocy autko niechce odpalic od strzala a gdy pojezdze na benzynie to odpala super ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze. Nie wiadomo jaka masz instalację. Czy ma ona opcję przełączania po osiągięciu zadanej temp. czy po przekroczeniu obrotów, czy może jedno i drugie.

 

Po drugie. Jeżdżąc na gazie i tak gasząc silnik, masz cały kolektor wylełniony mieszanką powietrza i gazu. Przy odpalaniu silnika aktywny jest tryb "PB", czyli silnik zasysa powietrze z gazem i dodatkowo wryskiwacz benzyny dodaje jeszcze paliwo. Mieszanka jest zatem bardzo bogata i dopóki silnik nie dostanie tylko powietrza z benzyną (już bez gazu) dotąd nie będzie chciał odpalić.

Gasząc silnik na benzynie, zostawiasz kolektor wypełniony tylko powietrzem z małym bodatkiem benzyny w jednopunkcie lub przwie bez benzyny w wielopunkcie. Ot i cała tajemnica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam ! dokladnie wyglada to tak dowiedzialem sie od bylego wlasciciela ze kiedys bylo ok, nic nie trza bylo recznie przelaczac . teraz jest tak np gasze na gazie ,przy wlonczeniu zaplonu i uruchomieniu rozrusznika przelancza sam na benzynke gdy puszczam kluczyk !(wylonczony rozrusznik) z miejsca przelancza na gaz . Gdy silnik jest cieply to odpali natomiast jak zimny to gasnie ,dlatego odpalam na benzynie i po ok 1min. przelanczam recznie na gaz .Jest to drazniace dlatego wybieram sie do gaziarzy tylko nie wiem czy mnie zrozumia bo dla nich zawsze jest wszystko ok. he..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość GazMajster

I znów Lewy namieszał. Tylko po co??

Jeśli nie jest to sekwencja, to oczywiście kolektor jest w gazie. Niemniej jednak szybko wypełni się powietrzem i nie powinno być bólu z odpaleniem. Jeśli to sekwencja, to gazu w kolektorze nie ma. I sądzę, że jest to sekwencja.

Problem leży gdzie indziej. Otóż prawdopodobnie masz zbyt nisko ustawioną temperaturę przełączania na gaz. LPG musi być choć trochę podgrzane aby dobrze silnik pracował. Przy zbyt niskiej temperaturze gazu silnik może nierówno pracować, szarpać i nawet gasnąć. To jest prawdopodobna przyczyna. Nie sądzę, aby padł czujnik temperatury, bo prawdopodobnie wogóle by się nie przełączał na LPG. Chyba coiś się w kompie pomoieszało. Tego na początek bym szukał.

 

Teraz prawdopodobnie Lewy się wytrzęsie nade mną ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość GazMajster

Otóż Lewy były i są produkowane Renie z fabryczną instalką. Widziałem takie Clio z sekwencją i reduktorem Sagem. Sądzę jednak, że w tych latach fabryczną nazywano instalki montowane u dealera i prawdopodobnie masz założonego Colteca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bargar, jaki związek ma przytoczony fragment o zasilaniu silnika K7M, do rrodzaju założonej w tym samochodzie instalacji LPG?

 

GazMajster, tak wiem, że są instalacje zakładane fabrycznie. Nawet widzałem takie cudo. Moje zwątpienie jednak budzi mozliwość, że w aucie z 98r. jest IVgen.

 

kocuper, DGI to nie jest IVgen (potocznie sekwencja). Jest to IIIgen. zwana ciągłym wtryskiem gazu. Tu są nawet jej fotki i opis: http://megane.com.pl/viewtopic.php?t=2638&highlight=dgi

 

artus, zrób prosty i krótki test. Jeżdżąc jak codzień na LPG, przed zgaszeniem silnika przełącz na benzynę i po kilku sekundach zgaś silnik. Jeżdżac na LPG twój komp będzie miał "pomieszane" ;) a kilkusekundowa praca na benzynie nie zmiani tego faktu. Przy następnym odpaleniu silnika zobacz czy odpali odrazu, czy będziesz musiał pochechłać jak po zwykłej jeździ na LPG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!