Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

usterka przelaczania


artus

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ! Mam meganke 1.6 98r sprowadzona w 2000 r z Francji z fabryczna instalacja gazowa.Autko zarowno na benzynie jak i na gazie chodzi ok. zadnych strzalow szarpan itp ,dwa razy bylem nia w Szwecji . Niestety odwiecznym problemem jest to ,iz pzrelacza sie momentalnie na gaz zaraz po odpaleniu,obojetnie czy silnik cieply czy zimny.Drazniace jest to ze jak zimny to po przelonczeniu z miejsca gasnie dlatego gasze ja i odpalam na benzynie.Gdy jest ciepla problemu nie ma ,aczkolwiek musze lekko dac gazu w momencie przelonczenia.Na benzynie odpala na dotyk nawet po dlugim postoju i w bardzo niskich temperaturach(przekonalem sie pracujac w Szwecji)Prosze Szanownych forumowiczow o jakiekolwiek wskazowki dotyczace mojej usterki zanim podjade do gazownika .Oczywiscie przewody wn ,swiece ,filtry sa ok.Dziekuje za wszelkie porady . Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gazownikiem nie jestem ale:

masz 2 gen zapewne wiedz gaszenie na benzynie samochodu jest wskazane w kazdym przypadku to ulatwia rozruch i nie jest to wina raczej instalasji tak poprostu jest. co do przelanczania hmm na cieplym silniku zawsze bedzie dobrze odpalal i przelanczal sie a co do zimnego hmmm moze niech gazowniki podniesie ci prog obrotow od ktorych instalacja ma sie przelanczac moze to cos da

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki w przyszlym tygodniu wybieram sie do gazownika

 

[ Dodano: 2007-09-19, 19:36 ]

Mam jeszcze pytanko dlaczego gdy jezdze caly czas na gazie to po nocy autko niechce odpalic od strzala a gdy pojezdze na benzynie to odpala super ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze. Nie wiadomo jaka masz instalację. Czy ma ona opcję przełączania po osiągięciu zadanej temp. czy po przekroczeniu obrotów, czy może jedno i drugie.

 

Po drugie. Jeżdżąc na gazie i tak gasząc silnik, masz cały kolektor wylełniony mieszanką powietrza i gazu. Przy odpalaniu silnika aktywny jest tryb "PB", czyli silnik zasysa powietrze z gazem i dodatkowo wryskiwacz benzyny dodaje jeszcze paliwo. Mieszanka jest zatem bardzo bogata i dopóki silnik nie dostanie tylko powietrza z benzyną (już bez gazu) dotąd nie będzie chciał odpalić.

Gasząc silnik na benzynie, zostawiasz kolektor wypełniony tylko powietrzem z małym bodatkiem benzyny w jednopunkcie lub przwie bez benzyny w wielopunkcie. Ot i cała tajemnica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam ! dokladnie wyglada to tak dowiedzialem sie od bylego wlasciciela ze kiedys bylo ok, nic nie trza bylo recznie przelaczac . teraz jest tak np gasze na gazie ,przy wlonczeniu zaplonu i uruchomieniu rozrusznika przelancza sam na benzynke gdy puszczam kluczyk !(wylonczony rozrusznik) z miejsca przelancza na gaz . Gdy silnik jest cieply to odpali natomiast jak zimny to gasnie ,dlatego odpalam na benzynie i po ok 1min. przelanczam recznie na gaz .Jest to drazniace dlatego wybieram sie do gaziarzy tylko nie wiem czy mnie zrozumia bo dla nich zawsze jest wszystko ok. he..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość GazMajster

I znów Lewy namieszał. Tylko po co??

Jeśli nie jest to sekwencja, to oczywiście kolektor jest w gazie. Niemniej jednak szybko wypełni się powietrzem i nie powinno być bólu z odpaleniem. Jeśli to sekwencja, to gazu w kolektorze nie ma. I sądzę, że jest to sekwencja.

Problem leży gdzie indziej. Otóż prawdopodobnie masz zbyt nisko ustawioną temperaturę przełączania na gaz. LPG musi być choć trochę podgrzane aby dobrze silnik pracował. Przy zbyt niskiej temperaturze gazu silnik może nierówno pracować, szarpać i nawet gasnąć. To jest prawdopodobna przyczyna. Nie sądzę, aby padł czujnik temperatury, bo prawdopodobnie wogóle by się nie przełączał na LPG. Chyba coiś się w kompie pomoieszało. Tego na początek bym szukał.

 

Teraz prawdopodobnie Lewy się wytrzęsie nade mną ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość GazMajster

Otóż Lewy były i są produkowane Renie z fabryczną instalką. Widziałem takie Clio z sekwencją i reduktorem Sagem. Sądzę jednak, że w tych latach fabryczną nazywano instalki montowane u dealera i prawdopodobnie masz założonego Colteca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bargar, jaki związek ma przytoczony fragment o zasilaniu silnika K7M, do rrodzaju założonej w tym samochodzie instalacji LPG?

 

GazMajster, tak wiem, że są instalacje zakładane fabrycznie. Nawet widzałem takie cudo. Moje zwątpienie jednak budzi mozliwość, że w aucie z 98r. jest IVgen.

 

kocuper, DGI to nie jest IVgen (potocznie sekwencja). Jest to IIIgen. zwana ciągłym wtryskiem gazu. Tu są nawet jej fotki i opis: http://megane.com.pl/viewtopic.php?t=2638&highlight=dgi

 

artus, zrób prosty i krótki test. Jeżdżąc jak codzień na LPG, przed zgaszeniem silnika przełącz na benzynę i po kilku sekundach zgaś silnik. Jeżdżac na LPG twój komp będzie miał "pomieszane" ;) a kilkusekundowa praca na benzynie nie zmiani tego faktu. Przy następnym odpaleniu silnika zobacz czy odpali odrazu, czy będziesz musiał pochechłać jak po zwykłej jeździ na LPG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!