Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

usterka przelaczania


artus

Rekomendowane odpowiedzi

Lewy przepraszam za zbyt zawiły i niezrozumiały poprzedni komentarz.

Gaz Majster napisał:

Jeśli to sekwencja, to gazu w kolektorze nie ma.

Nawet jeśli to sekwencja to gaz w kolektorze jest. Dawka podzielona jest na dwie. Jak w przytoczonym fragmencie wtrysk jest podczas suwu napełniania i pracy. W momencie zgaszenia silnika zawsze pozostanie gaz w kolektorze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podpinam się pod temat,mam nadzieję że nie złamię regulaminu.

na podstawie waszej rozmowy wykluło mi się pytanie:

Czy rzeczywiście jest tak że nie można wyeliminować tego "trudnego" zapalania w samochodzie z lpg(obojętnie czy się zostawi na pb czy lpg przy jego gaszeniu)?

Zakład w którym zrobiłem instalkę unika tematu i to jest podejrzane.Doszło nawet do tego że zaproponowali mi zostawienie samochodu na noc aby mógli ocenić "palenie"(uważam to za nonsens bo powinni to wiedzieć na podstawie doświadczeń,a nie moim kosztem-dlaczego mam się pozbywać samochodu)

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość GazMajster

Ciekawe idee Bargar. Może nie zauważyłeś, ale wtryskiwacze gazu montuje się koło benzynowych, więc tuż nad zaworami. Poza tym może nie wiesz, że powietrze jest zasysane nad tłoki, a nie tłoczone do kolektora, więc tam gazu nie ma. No może tyle, co smrodku, więc prawie nic. Ot wszystko.

Mantev.

Przy dobrze założonej i ustawionej instalce nie ma prawa nie palić "za pierwszym".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam sekwencję i mimo to że gazownikiem jest mój b. dobry znajomy który miał przyjemnośc mi zakładać instalację sam drapie się po głowie. Rozkłada rece i nie wie czym to może być spowodowane. Nawet kilkukrotnie wymieniał mi wtryskiwacze i przeprogramowywał komputer. Dalej to samo :-? Jak zimny musze go kręcić min 2 razy, troszkę się poprawia jak zrobię ponad 100km na benzynie.

Lecz po kilku dniach znów to samo. Na gazie zrobiłem dopiero 10000km i ciekawe jest to że autko zachowywalo się calkiem normalnie gdy zaczynałem przygodę z gazem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GazMajster napisał:

wtryskiwacze gazu montuje się koło benzynowych, więc tuż nad zaworami. Poza tym może nie wiesz, że powietrze jest zasysane nad tłoki, a nie tłoczone do kolektora, więc tam gazu nie ma.

Pokrętna logika. Dyskusja akademicka zapewne niewielu zainteresuje, ale skoro ją zacząłeś, to wyjaśnij jako znawca tematu, co dzieje się z gazem wtryśniętym przed zamknięty zawór dolotowy w suwie pracy, po zatrzymaniu silnika? I nieważne czy jest go tyle co smrodku. Każdy obrót silnika na biegu jałowym odbywa się za sprawą tego smrodku czyli tyle co nic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teoria o zasysaniu powietrza
;) Jakaś wiedza tajemna którą chcesz zachować tylko dla siebie? Niech tak zostanie.

BUDZIKKK mimo szczerych chęci twojego znajomego nie czekałbym i bez obrazy dla niego odwiedziłbym inny warsztat. To że dwa razy programował komp nie znaczy, że zrobił to dobrze. Nic nie napisałeś o jego doświadczeniu i może tu jest pies pogrzebany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam Clio 1,2 8-zaworowy silnik, samochód z 2000r. gaz 2generacji, komputer STAG-50, plastikowy kolektor dolotowy ale to pewnie każdy wie i założone na nim zawory bezpieczeństwa tzw. grzybki. Nie ma problemów z odpalaniem tego samochodu rano (nawet w zimie) bezpośrednio z gazu. Gorzej sprawa wygląda jak odpalam samochód z benzyny i od razu przełączam go na gaz, wtedy właśnie szarpie (nie strzela). Gazownicy w większości przypadków przy ustawianiu gazu posługują się w programach tzw. opcją auto konfiguracji i za to nas kasują. A wystarczy kupić lub zrobić interfejs i pobrać ze strony producenta instalacji gazowej soft czasami nawet aktualizacji komputera gazowego o czym gazownicy również często nie wiedzą i samemu przeprowadzić auto konfiguracje gazu.

 

Sadze ze koledze wystarczy tylko podnieść temp. przy jakiej komputer pozwala na przełączenie sie na gaz - tak jak to już wspominaliscie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość GazMajster

autokonfigurację robi się po to, abywiedzieć jak sielnik pracuje i jak wstępnie ustawiać. Zaraz potem trzeba dopieścić pracę komputera gazowego. Rzadko się udaje, aby nic nie przestawiać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[Cięcie]

 

 

To trzeba bardzo dokładnie patrzeć gazownikom na :roll: "ręce", bo jeździłem do kilku i żaden poza autokonfiguracja nie zmieniał mi żadnych innych parametrów, tylko standardowo:

regulacja kroków (60-80) - na biegu jałowym

potem kazali powoli zwiększyć obroty do 3k

i koniec

 

Radzę przeczytać regulamin forum - Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!