Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

usterka przelaczania


artus

Rekomendowane odpowiedzi

Lewy przepraszam za zbyt zawiły i niezrozumiały poprzedni komentarz.

Gaz Majster napisał:

Jeśli to sekwencja, to gazu w kolektorze nie ma.

Nawet jeśli to sekwencja to gaz w kolektorze jest. Dawka podzielona jest na dwie. Jak w przytoczonym fragmencie wtrysk jest podczas suwu napełniania i pracy. W momencie zgaszenia silnika zawsze pozostanie gaz w kolektorze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podpinam się pod temat,mam nadzieję że nie złamię regulaminu.

na podstawie waszej rozmowy wykluło mi się pytanie:

Czy rzeczywiście jest tak że nie można wyeliminować tego "trudnego" zapalania w samochodzie z lpg(obojętnie czy się zostawi na pb czy lpg przy jego gaszeniu)?

Zakład w którym zrobiłem instalkę unika tematu i to jest podejrzane.Doszło nawet do tego że zaproponowali mi zostawienie samochodu na noc aby mógli ocenić "palenie"(uważam to za nonsens bo powinni to wiedzieć na podstawie doświadczeń,a nie moim kosztem-dlaczego mam się pozbywać samochodu)

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość GazMajster

Ciekawe idee Bargar. Może nie zauważyłeś, ale wtryskiwacze gazu montuje się koło benzynowych, więc tuż nad zaworami. Poza tym może nie wiesz, że powietrze jest zasysane nad tłoki, a nie tłoczone do kolektora, więc tam gazu nie ma. No może tyle, co smrodku, więc prawie nic. Ot wszystko.

Mantev.

Przy dobrze założonej i ustawionej instalce nie ma prawa nie palić "za pierwszym".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam sekwencję i mimo to że gazownikiem jest mój b. dobry znajomy który miał przyjemnośc mi zakładać instalację sam drapie się po głowie. Rozkłada rece i nie wie czym to może być spowodowane. Nawet kilkukrotnie wymieniał mi wtryskiwacze i przeprogramowywał komputer. Dalej to samo :-? Jak zimny musze go kręcić min 2 razy, troszkę się poprawia jak zrobię ponad 100km na benzynie.

Lecz po kilku dniach znów to samo. Na gazie zrobiłem dopiero 10000km i ciekawe jest to że autko zachowywalo się calkiem normalnie gdy zaczynałem przygodę z gazem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GazMajster napisał:

wtryskiwacze gazu montuje się koło benzynowych, więc tuż nad zaworami. Poza tym może nie wiesz, że powietrze jest zasysane nad tłoki, a nie tłoczone do kolektora, więc tam gazu nie ma.

Pokrętna logika. Dyskusja akademicka zapewne niewielu zainteresuje, ale skoro ją zacząłeś, to wyjaśnij jako znawca tematu, co dzieje się z gazem wtryśniętym przed zamknięty zawór dolotowy w suwie pracy, po zatrzymaniu silnika? I nieważne czy jest go tyle co smrodku. Każdy obrót silnika na biegu jałowym odbywa się za sprawą tego smrodku czyli tyle co nic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teoria o zasysaniu powietrza
;) Jakaś wiedza tajemna którą chcesz zachować tylko dla siebie? Niech tak zostanie.

BUDZIKKK mimo szczerych chęci twojego znajomego nie czekałbym i bez obrazy dla niego odwiedziłbym inny warsztat. To że dwa razy programował komp nie znaczy, że zrobił to dobrze. Nic nie napisałeś o jego doświadczeniu i może tu jest pies pogrzebany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam Clio 1,2 8-zaworowy silnik, samochód z 2000r. gaz 2generacji, komputer STAG-50, plastikowy kolektor dolotowy ale to pewnie każdy wie i założone na nim zawory bezpieczeństwa tzw. grzybki. Nie ma problemów z odpalaniem tego samochodu rano (nawet w zimie) bezpośrednio z gazu. Gorzej sprawa wygląda jak odpalam samochód z benzyny i od razu przełączam go na gaz, wtedy właśnie szarpie (nie strzela). Gazownicy w większości przypadków przy ustawianiu gazu posługują się w programach tzw. opcją auto konfiguracji i za to nas kasują. A wystarczy kupić lub zrobić interfejs i pobrać ze strony producenta instalacji gazowej soft czasami nawet aktualizacji komputera gazowego o czym gazownicy również często nie wiedzą i samemu przeprowadzić auto konfiguracje gazu.

 

Sadze ze koledze wystarczy tylko podnieść temp. przy jakiej komputer pozwala na przełączenie sie na gaz - tak jak to już wspominaliscie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość GazMajster

autokonfigurację robi się po to, abywiedzieć jak sielnik pracuje i jak wstępnie ustawiać. Zaraz potem trzeba dopieścić pracę komputera gazowego. Rzadko się udaje, aby nic nie przestawiać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[Cięcie]

 

 

To trzeba bardzo dokładnie patrzeć gazownikom na :roll: "ręce", bo jeździłem do kilku i żaden poza autokonfiguracja nie zmieniał mi żadnych innych parametrów, tylko standardowo:

regulacja kroków (60-80) - na biegu jałowym

potem kazali powoli zwiększyć obroty do 3k

i koniec

 

Radzę przeczytać regulamin forum - Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!