Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Gaśnie przy zimnym silniku 1.6e 97


cih

Rekomendowane odpowiedzi

  • 4 tygodnie później...

Witam

Dołączę się do tematu. Gasnący silnik po wciśnięciu sprzęgła na zimnym...

Sprawdziłem większość rzeczy o których była mowa wyżej i nic...

Jednak po konsultacjach postanowiłem podnieść obroty jałowe podejrzewając, że silniczek krokowy już pada. Podniosłem obroty do 850 na śrubie regulacyjnej i dziwna sprawa bo raz trzyma te obroty a za chwilę znowu spada do starych ustawień tj jakieś 550 obrotów. Czy mam rozumieć że silniczek jest do wymiany? Bo jako tako obroty nie falują czasem się przywiesi na 1500 i trzyma ale to rzadko.

Będę wdzięczny za wszelkie rady/wskazówki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam to samo co pozostali czyli problem z gasnącym silnikiem na jałowym biegu.

Prawda jest taka że renault to nie jest honda czy BMW , wymieniłem już kupę rzeczy ale nikt nie wie od czego falują te obroty i dlaczego gaśnie.

Świece przewody, czujnik pól. wału, krokowiec itd , diagnoza na komputerze (nic nie wyszło sic !)

Jak czytam że to może być Lambda albo cewki albo czujnik temper.. to się zastanawiam czy żeby cokolwiek naprawić w tym aucie nie trzeba wymienić jego połowy :/

Mam jeszcze pytanie w związku z tłukącymi się zaworami(auto chodzi jak diesel zanim się rozgrzeje) czy możne mieć jedno związek z drugim ? I jaki jest koszt remontu silnika(znajomy pow ze to zawory się tłuką i jakieś szklanki trzeba wymieniać... Ile to może kosztować i czy warto to w ogóle robić (cena/wartość auta) ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Jeśli chodzi o problem gaśnięcia na zimnym silniku to miałem ten problem i weliminowałem go w ten sposób-pojechałem do mechanika i wyregulował mi zawory, wydechowe miały za mały luz i się nie domykały.

A wcześniej z podpowiedzi uczestników na forum straciłem kupe kasy na-silniczek krokowy,świece,całą przepustnice,czujnik temperatury płynu chłodzącego i nic nie pomogło a portfel wyczyściło.

Nic nie kupujcie tylko wyregulujcie najpierw zawory a w razie jak by to nie pomogło to najpierw auto podpiąć pod komputer sprawdzić elektronikę.

Ale zawory w 99% pomagają.

Podrawiam!!!

Pomocą służę rónież w luz na kierownicy góra dół oraz regulacja tylnej belki auto morzna podnieść w górę lub wyregulować jak krzywo stoi.

GG44940643

Edytowane przez LukaszM.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam. W mojej renacie zawory były ustawiane x razy i nie pomagało, a jak wielu posiadaczy tego auta męczę się z gasnięciem auta na zimnym silniku. Też powymieniałem co się dało i nadal to samo. Podpięty był pod kompem i 0 błędów. Jak potrzymam go na obrotach to po 2-3 min normuje się i już nie gaśnie. Bo z tego co widzę nikt nie znalazł prawidłowej przyczyny na te boleści. Silnik 1.4 E7J

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Witam!

Mam ten sam problem na zimnym silniku moja meganka 1998r 2.0 8v gaśnie, gdy już się trochę rozgrzeje silnik chodzi dobrze, chociaż obroty wskakuja na 1200. Usterka zaczęła się zeszłej zimy gdy padła mi cewka i silnik zrobił kilkadziesiąt kilometrów na 3 garach. Wymieniłem silnik krokowy, czujnik położenia wału, termostat, cewki zapłonowe, przewody wysokiego napięcia, świece, filtr paliwa, sprawdzany był czujnik temperatury nic nie pomogło. Czytając ten wątek zastanawiam się nad regulacją zaworów. Tak jak wiele osób pisało co mechanik to propozycja wymiany kilku części, czasem się zastanawiam czy nie lepiej poszukać całego silnika. Przejechane mam 233000km, 3 lata temu wymieniłem oryginalny filtr na stożek (oczywiście raz w roku go zmieniam) oraz zastąpiłem katalizator strumienicą, Latem to mi tak nie przeszkadzało bo silnik szybko się rozgrzewał teraz jednak jest to irytujące. Macie jakieś propozycje zanim wydam małą fortunę na diagnostów i masę niepotrzebnych części?

 

Dodano: 17 sty 2014 - 09:43

Zawory wyregulowane, dwa się podpierały, silnik pracuje ładnie ale nadal gaśnie , a więc szukamy dalej :applause:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!