Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Gaśnie przy zimnym silniku 1.6e 97


cih

Rekomendowane odpowiedzi

  • 4 tygodnie później...

Witam

Dołączę się do tematu. Gasnący silnik po wciśnięciu sprzęgła na zimnym...

Sprawdziłem większość rzeczy o których była mowa wyżej i nic...

Jednak po konsultacjach postanowiłem podnieść obroty jałowe podejrzewając, że silniczek krokowy już pada. Podniosłem obroty do 850 na śrubie regulacyjnej i dziwna sprawa bo raz trzyma te obroty a za chwilę znowu spada do starych ustawień tj jakieś 550 obrotów. Czy mam rozumieć że silniczek jest do wymiany? Bo jako tako obroty nie falują czasem się przywiesi na 1500 i trzyma ale to rzadko.

Będę wdzięczny za wszelkie rady/wskazówki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam to samo co pozostali czyli problem z gasnącym silnikiem na jałowym biegu.

Prawda jest taka że renault to nie jest honda czy BMW , wymieniłem już kupę rzeczy ale nikt nie wie od czego falują te obroty i dlaczego gaśnie.

Świece przewody, czujnik pól. wału, krokowiec itd , diagnoza na komputerze (nic nie wyszło sic !)

Jak czytam że to może być Lambda albo cewki albo czujnik temper.. to się zastanawiam czy żeby cokolwiek naprawić w tym aucie nie trzeba wymienić jego połowy :/

Mam jeszcze pytanie w związku z tłukącymi się zaworami(auto chodzi jak diesel zanim się rozgrzeje) czy możne mieć jedno związek z drugim ? I jaki jest koszt remontu silnika(znajomy pow ze to zawory się tłuką i jakieś szklanki trzeba wymieniać... Ile to może kosztować i czy warto to w ogóle robić (cena/wartość auta) ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Jeśli chodzi o problem gaśnięcia na zimnym silniku to miałem ten problem i weliminowałem go w ten sposób-pojechałem do mechanika i wyregulował mi zawory, wydechowe miały za mały luz i się nie domykały.

A wcześniej z podpowiedzi uczestników na forum straciłem kupe kasy na-silniczek krokowy,świece,całą przepustnice,czujnik temperatury płynu chłodzącego i nic nie pomogło a portfel wyczyściło.

Nic nie kupujcie tylko wyregulujcie najpierw zawory a w razie jak by to nie pomogło to najpierw auto podpiąć pod komputer sprawdzić elektronikę.

Ale zawory w 99% pomagają.

Podrawiam!!!

Pomocą służę rónież w luz na kierownicy góra dół oraz regulacja tylnej belki auto morzna podnieść w górę lub wyregulować jak krzywo stoi.

GG44940643

Edytowane przez LukaszM.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam. W mojej renacie zawory były ustawiane x razy i nie pomagało, a jak wielu posiadaczy tego auta męczę się z gasnięciem auta na zimnym silniku. Też powymieniałem co się dało i nadal to samo. Podpięty był pod kompem i 0 błędów. Jak potrzymam go na obrotach to po 2-3 min normuje się i już nie gaśnie. Bo z tego co widzę nikt nie znalazł prawidłowej przyczyny na te boleści. Silnik 1.4 E7J

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Witam!

Mam ten sam problem na zimnym silniku moja meganka 1998r 2.0 8v gaśnie, gdy już się trochę rozgrzeje silnik chodzi dobrze, chociaż obroty wskakuja na 1200. Usterka zaczęła się zeszłej zimy gdy padła mi cewka i silnik zrobił kilkadziesiąt kilometrów na 3 garach. Wymieniłem silnik krokowy, czujnik położenia wału, termostat, cewki zapłonowe, przewody wysokiego napięcia, świece, filtr paliwa, sprawdzany był czujnik temperatury nic nie pomogło. Czytając ten wątek zastanawiam się nad regulacją zaworów. Tak jak wiele osób pisało co mechanik to propozycja wymiany kilku części, czasem się zastanawiam czy nie lepiej poszukać całego silnika. Przejechane mam 233000km, 3 lata temu wymieniłem oryginalny filtr na stożek (oczywiście raz w roku go zmieniam) oraz zastąpiłem katalizator strumienicą, Latem to mi tak nie przeszkadzało bo silnik szybko się rozgrzewał teraz jednak jest to irytujące. Macie jakieś propozycje zanim wydam małą fortunę na diagnostów i masę niepotrzebnych części?

 

Dodano: 17 sty 2014 - 09:43

Zawory wyregulowane, dwa się podpierały, silnik pracuje ładnie ale nadal gaśnie , a więc szukamy dalej :applause:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!