Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czym jest napędzana pompa wody


psulek

Rekomendowane odpowiedzi

czym jest napędzana pompa wody w Megane Scenic 1.9 dTi F9Q 734?

 

ja miałem SCENICa r.p. 1999, silnik F9Q-734 i tam na 100% była napędzana PASKIEM ROZRZĄDU. przy przebiegu 180 tkm ją wymieniałem razem z rozrządem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To że zmieniłeś z pompą wody to nie znaczy że ta pompa jest napędzana z rozrządu. Na 100% jest napędzana z paska klinowego i potwierdził mi to mechanik który zmieniał mi rozrząd około tydzień temu. Mogłeś zmienić pompę z rozrządem bo po prostu ciekła.

 

Pozdrawiam

 

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Odnawiam temat.

 

Posiadam Megane Scenic 1.9dti 1998r. i w nim wyciek najprawdopodobniej z pompy wody. Stąd pytanie. Wydaje mi się, że pompa wodna nie jest napędzana przez pasek rozrządu, tylko drugi. Czy to prawda? Kolejne pytanie, jeśli tak jest to czy jest możliwość wymiany pompy wody bez ruszania rozrządu?

 

Jeśli trzeba robić rozrząd to czy dobre są takowe części?

 

Te: http://allegro.pl/rozrzad-renault-scenic-1-9-dti-dci-pompa-wody-i1741015802.html

 

lub te: http://allegro.pl/rozrzad-renault-espace-iii-1-9-dti-pompa-wody-i1746065890.html

 

w tym drugim zestawie nie ma rolki zębatej, czy warto ją zmieniać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W silniku F8Q pompę wody napędza pasek wielorowkowy, czyli ten z alternatora, pompy wspomagania i sprężarki klimatyzacji.

W tych aukcjach co pokazałeś, jest dla F9Q.

Sprawdź dokładnie jaki masz silnik.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tabliczka z typem silnika i jego numerycznym wyróżnikiem, a także jego numer jest z przodu bloku silnika z jego prawej strony. Można powiedzieć na przodzie 1 cylindra, licząc od strony sprzęgła Popatrz w instrukcję użytkownika auta.

Może być pomocna komórka z aparatem albo kamerka na kablu podłączona do laptopa.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę ciężko odczytać ale raczej to F8Q, znajomy mechanik potwierdził moje przypuszczenia, że pompę napędza pasek wielorowkowy.

 

Obok pompy z silnika wychodzi plastikowy króciec od którego odchodzi rozgałęźnik na węże od wody. Prawdopodobnie tam też mógł przy nim pójść oring, przerabiał ktoś osobiście ten temat? Ciężko się dostać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obok pompy z silnika wychodzi plastikowy króciec od którego odchodzi rozgałęźnik na węże od wody.

Masz to na myśli???

http://sklep.salko.pl/produkt,72217,0,przewod-wodny-RE.1,9dCi-plastikowy-na-bloku.html

Jeśli tak, to nie do zdobycia nowe, nawet w ASO. Jest możliwe zamówienie we Francji przez ASO ale zero pewności, że nadejdzie. Pozostaje jedynie zakupić używkę, albo tak jak mój mechanik to zrobił, wymienić oring i osadzić na silikonie.(był też wyszczerbiony zewnętrzny rant) Króciec jest przykręcany śrubą, więc nie powinno się ponownie rozszczelnić. Robione to było na początku sierpnia i jak do tej pory jest szczelne.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Witam wszystkich,

Wczoraj w mojej Reni zdiagnozowałem taką samą usterkę jak w temacie.

Mam pytanie do kolegów forumowiczów odnośnie wymiany tego elementu. Czy można zrobić to samemu w domowych warunkach ?

W google znalazłem podobny wątek, ale odnosił się do silnika 1.6 benzyna, natomiast w moim samochodzie występuje silnik 1.9 dti, i już na pierwszy rzut oka, dostęp do króćca magistrali jest fatalny.

Jeżeli któryś z kolegów miał doświadczenie w tej wymianie , to prosił bym o ewentualne wskazówki.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej jakbyś dysponował kanałem, czasami dostęp od dołu jest łatwiejszy.

I poprawka odnośnie mojego poprzedniego wpisu z 2011 roku, dotycząca możliwości zakupu kompletnego króćca. Jest taka możliwość zakupić nówki przykładowo tu:

za 29 zł do Volvo

http://allegro.pl/krociec-wody-volvo-s40-v40-silniki-diesla-1-9-td-i5192108720.html

Albo to samo za 65zł do Renaulta

http://allegro.pl/rura-krociec-wody-renault-7700873948-8200713678-i5352131066.html

Używki od 15 do 50 zł.

Nadal także są dostępne w PHU SALKO (link w poprzednim poście) nowe hiszpańskie zamienniki, już z oringiem za 21 zł.

http://salko.pl/bloku/58670-przewod-sztywny-chlodzenia-Renault-1-9D-F8Q-plastikowy-na-blok-oring-zamiennik-hiszpanski-Metalcaucho.html

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie,

na wstępie dziękuje za zainteresowanie, dzisiaj odebrałem "króciec magistrali wodnej"

jest to zamiennik Włoskiej firmy "Burt",w zestawie znalazłem rurkę, uszczelkę typu o-ring i instrukcję dotyczącą montażu dla samochodów:

clio II, espace III, megane II, 1.9 Td,2.0 16v

o-ring jest wymiarów 28mm średnica wewnętrzna, 32mm zewnętrzna,

cena: 7,5 euro,

insrukcja montażu mówi " Dla prawidłownego montażu przewodów wodnych należy bezwzględnie nasmarować obudowę a nie same przewody,a to dla uniknięcia przemieszczeń o-ringu co mogłoby spowodować nieszczelność i wyciek"

Moje pytanie brzmi: o jakie smarowanie chodzi

z góry dziękuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapewne jakaś wazelina techniczna, która nie reaguje ani z metalem, ani z plastikiem, ani z gumą. (wazelina do uszczelek drzwi)

Chodzi o to, by przy montaży zminimalizować tarcie gumowego oringu o metalowe gniazdo, by go nie uszkodzić nim jeszcze zalejesz wszystko płynem.

No i zamieszczona w ulotce wskazówka ma swój sens, jak nasmarujesz gniazdo, to oring będzie się w nim ślizgał jak już będzie w jego obwodzie, lekko ściśnięty.

Jak posmarujesz króciec z oringiem, to oring zamiast się wcisnąć wyskoczy na zewnątrz, poza plastikowy kołnierz..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!