Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Przebiegi w Waszych TCe a usterkowość auta


Rekomendowane odpowiedzi

I tak nieźle. Moje 2.0, które ma tę samą moc i moment maksymalny (a gorszy przebieg, bo zaczyna walczyć od jakichś 3500 RPM) pali ze 12 we Wrocławiu. Te silniki są pod względem osiągów odpowiednikami starszych dwulitrowych jednostek i żeby tyle niutonometrów dać na ośki, trzeba odpowiednio duże wybuchy robić w cylindrach - nie ma cudów. Oszczędności w małolitrażowych, uturbionych silnikach są przy emeryckiej jeździe w trasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

na dzień dzisiejszy 29,5 tys. km, leję i jeżdżę :!: W poniedziałek przegląd po 30 tys. (akurat przez weekend zrobi się brakujące 500km :-D )

Średnie spalanie ok 7,5 l/100 km przy letnich gumach 225/40R18. Spalanie na trasie z Międzyzdrojów 6,5 l/100 km. Chyba nieźle?

Edytowane przez robpab
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam.

14000 spalanie na poziomie 7,5-8 /100 km. Jedyna usterka to resetowanie sie radia co jakiś czas. Urzadzenie 2 razy demontowane z auta i wysylane na testy do sopotu (koszt servisu). Po stwierdzeniu braku błędów montowane ponownie i nadal usterka sie pojawia. Na razie odpuszczam reklamacje(2 tygodnie bez radia i navi to lekkie przegięcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Nie chcę zakładać nowego tematu, więc pociągnę ten. Chodzi o ewentualne usterki tylko i wyłącznie silnika 1.4 TCe. W ostatnim "Motorze" jest zestawienie różnych samochodów różnych klas niby godnych uwagi na wtórnym rynku. Jest tam Megane III i Scenic III. Przy Megane III jest uwaga, że nie poleca się tego silnika, a przy Scenicu III wręcz, żeby go unikać. Niestety nie podano dlaczego. Zastanowiło mnie czy to jest kolejna niby fachowa porada miernych redaktorów dla głodnych dzieci, czy też rzeczywiście jest coś poważniejszego na rzeczy. Może koledzy, którzy mogą pochwalić się jakimiś znacznymi przebiegami podzieliliby się swymi uwagami odnośnie tego silnika, chodzi mi o wszelkie awarie - jeśli były. Zresztą myślę, że cenne byłyby każde informacje na temat ewentualnych usterek silnika, tzn. czy, kiedy i dlaczego się pojawiają. Ale najlepiej jak byłyby to potwierdzone, a nie takie zasłyszane z daleka. Chyba już powinny być samochody z przebiegami powyżej 100 tys. km, więc może istnieją już jakieś poważne podsumowania. Ja dodam, że sam mam taki silnik, mam prawie 40 tys. km i dotychczas jest wszystko OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy Megane III jest uwaga, że nie poleca się tego silnika, a przy Scenicu III wręcz, żeby go unikać. Niestety nie podano dlaczego.

Oto rzetelność dziennikarska dziennikarzy opłacanych przez Helmutów...

Skoro nie polecają TCe w megance, a wręcz odradzają w scenicu, to wg mnie wyjaśnienie jest tylko jedno: SPALANIE. Scenic ma inną bryłę nadwozia, większe opory powietrza, a więc i spalanie zazwyczaj wyższe.

Obiegowa opinia o TCe jest taka, że to mało ekonomiczny silnik, tymczasem są i głosy rozsądku http://www.autocentrum.pl/forum/renault/ludziom-odbilo-spalanie-1-4-tce-1999970583/

U mnie spalanie jest 8,3 litra. Jazda dynamiczna, sporo po autostradze w okolicach 150 km/h, dużo jazdy z dużym obciążeniem. Najmniejsze spalanie miałem jak docierałem auto <czerwona>

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z awaryjnością TCE jest jak yeti. Ktos coś niby słyszał i widział, ale żadnych konkretów. Pisma nie polecają, ostrzegają, ale jak na razie nie stwierdzono, aby te silniki miały wady konstrukcyjne, a w sumie są na rynku od 2007. TSI sie psują, THP też, ale TCE? Wujek Google też nic o tym nie mówi. Znajomy w ASO Renault potwierdził, że nie mieli jeszcze awarii tego silnika. U mnie pierwsze prawie 30 tys bez zarzutu. Dynamika ok, a spalanie poniżej 8 litrów. Przy emeryckiej jeździe kilka razy zszedłem poniżej 6 litrów. Jeszcze uwaga na temat spalania - czesto słysze i czytam, że TCE żra paliwo, a TSI sa oszczędne. Ciekawe, co podają użytkownicy TSI, bo komputery pokazujace spalanie zaniżaja u nich nawet o 1 l/100. U mnie zawyża komp o jakieś 0,4 l.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wg mnie wyjaśnienie jest tylko jedno: SPALANIE.

Nie jestem pewien, czy o spalanie tu chodzi. To jak wiadomo w dużej mierze kwestia charakteru użytkownika. Ale w owym "Motorze" przy Megane III uwaga jest taka, żeby wystrzegać się tanich 1,4 TCe. Tak jakby wyraźnie sugerowali awaryjność tych silników i ostrzegali przed okazyjnym kupieniem "miny". Ja osobiście wszystkie takie "mądrości" pism "fachowych" traktuję nonszalancko, ale niestety masy kształtują swoją świadomość w oparciu takie opiniotwórcze gazetki. Wychwalanie na potęgę VW i Toyot skutkuje kosmicznymi cenami każdego rupiecia tych marek. Ja swego czasu też uległem takim pochwalnym peanom i kupiłem corollę nówkę. I był to mój najgorszy samochód w życiu (a miałem ich trochę)- badziew nad badziewie. I nikogo nie przekonam, że jest inaczej, bo prawie każdy pieje z zachwytu nad toyotami.

Dlatego niniejszym zachęcam innych - faktycznych użytkowników 1,4 TCe - do dzielenia się uwagami odnośnie ewentualnej usterkowości tych silników. Zwłaszcza tych z dużymi przebiegami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widać helmuty naprawdę boją się tego silnika, skoro piszą takie rzeczy :) Używane samochody wycenia rynek i akurat TCe do tanich zazwyczaj nie należą. Tym bardziej, że zwykle są to dość bogato wyposażone wersje. Ostrzeżenie, żeby nie kupować TANICH TCe jes g***o warte. Tanich, bo co? Może silnik perełka, a auto szpachlowane i dlatego tanie? Tak samo "konkretnie" można powiedzieć, aby nie kupować tanich TSI. W przypadku TCe nie słychać o żadnych akcjach serwisowych, użytkownicy nie dramatyzują, tak jak to można poczytać na forach użytkowników TSI. Wprost przeciwnie.

I dlaczego TCe jest wg helutów gorsze w scenicu, niż w megane? Jedyny wytłumaczalny powód, to spalanie. Pomijając różne style jazdy kierowców, co może mieć wpływ na spalanie, to jednak scenic ma mniej aerodynamiczną bryłę.

Gdyby coś się działo z TCe nie tak, to na tym forum by o tym huczało. Tymczasem cisza, bo nie ma o czym pisać...

Najlepiej zapytaj wujka google wpisując: awaryjność TCe lub po ang. TCe engine failure

Dla porównania wpisz sobie też: awaryjność TSI lub TSI engine failure :)

Także wyluzuj i śmigaj śmiało :)

Edytowane przez bowie
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie we wrześniu było 2,5 roku, teraz przebieg 52.000km i żadnych awarii silnika. Ogólnie żadnych awarii, jedynie problem z lakierem na tylnej klapie, ale to będzie robione na gwarancji...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!