Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Fazy rozrządu a olej.


ecolog

Rekomendowane odpowiedzi

Wcześniej pisałem sporo na temat gaśnięcia, spadku mocy, grzechotów itp. Jednym słowem typowych usterek sygnalizujących usterkę koła faz rozrządu.

Zmieniłem olej i ciekawostka.

WSZYSTKIE objawy ustały. Auto nie gaśnie ;) Pracuje równo i przestało grzechotać rano. Pisze tego posta po 2 miesiącach od wymiany oleju , codziennie robie około 50-100km więc na 100% problem ustąpił.

 

Wiadomo może być to zwykły zbieg okoliczności (mogli np. usunąć usterkę która odpowiadała za elektrozawór, lub cokolwiek innego).

Ale do rzeczy - kilka osób na tym forum pisało, że problem zwykle zaczyna się się jak auto stoi pod górkę ( olej spłynął), jak stoi dłużej niż parę godzin (to samo).

No ale z tego co mi pan mechanik tłumaczył koło zmiennych faz jest sterowane olejem (w dużym uproszczeniu metoda działania jest podobna do automatycznej skrzyni biegów). Jeśli oleju jest za mało - jest słabej jakości koło pracuje nie tak jak powinno.

I teraz dodajmy zalecenie Renault (zmieniać olej co 30.000) - coś mi się wydaje, że to sie przyczynia do sporej części "padniętych kół"

Dodam, że do zmiany oleju oleju cały czas miałem komunikat - że olej OK. w dniu wymiany miałem 3 z chyba 5 kropek.

I jeszcze na koniec mam jakieś 5.000 do wymiany rozrządu - stoję przed dylematem czy z kołem czy bez ale raczej dla pewności dołożę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze coś w tym jest. kiedyś czytałem (chyba w AŚ) o padajacych kołach rozrządu w Fiatach i tam była wskazówka dot. częstej wymiany oleju.

 

dziwne tylko, że umnie objawy te pojawiły się po przegladzie i wymianie oleju na Elf 0W czyl w zasadzie bardzo dobry olej. może jest zbyt rzadki i 5W byłby lepszy?

 

Na jakim oleju ty jeździsz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rzeczywiscie cos w tym moze byc, poniewaz u mnie objawy pojawily sie (tzn. pierwsze terkotania) ok 2 tyg po wymianie oleju, moze poprostu olej mu nie pasuje...

 

ale kolo z rozrzadem wymieniam za ok. 2tyg, tym bardziej ze cena rzeczywiscie spadla i te pare zl mozna zaoszczedzic...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jeden z (rozgadanych) servisantów w ASO warszawskim stwierdził że koła zmiennych faz rozrządu padają właśnie za przyczyną oleju (ponoć elf który standardowo leje Renault jest tego powodem ... a jak wiadomo elfa muszą lać, bo to chyba francuska myśl techniczna ). Po wymianie drugiego koła zfr wlałem Castrol 5W40 - zobaczym czy to prawda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

U mnie od pierwszej wymiany oleju śmiga na Castrol 5W40 Magnatec, wymieniam co 15 tysięcy i mimo to przy 88tys koło padło całkowicie, po długim okresie dawania o sobie znać. Wydaje mi się, że nie jest to problem rodzaju oleju, jeśli już, to może tylko odpowiednio dużej jego ilości, żeby elektrozawór mógł odpowiednio koło dosmarować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a u mnie wlasnie po wymianie na przelomie 2006/2007 na castrola magnatec-a 5w40 wiosną koło zmiennych faz dało o sobie znać... wczesniej byl elf evolution 0w30 (wg faktury z ASO)....

 

teraz przy wymianie koła zmiennych faz wlali 5w30 (wg faktury oczywiscie) - bo oni sami tylko wiedzą co i ile leją...

 

zgadzam sie z "teorią" kolegi ze ilosc moze miec tu znaczenie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!