Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

interfejs diagnostyczny warto i co potrafi.


Rekomendowane odpowiedzi

z tym podłączeniem do Laguny II i innych to byłbym ostrożny. nie napisali Ci jakie błedy wykrywa i usuwa. być może błędy wtrysku (bo to obejmuje diagnostyka OBD).

Ale w renówkach reszta błędów jest zapisana w pamięci konkretnych modułów (np. modułu klimatronika, albo panelu instrumentów lub modułu ESP).

i bez CLIPa i oryginalnej sondy CAN do niego nic nie zrobisz bo najpierw trzeba wykryć konfigurację sieci CAN a potem wejść w dany moduł i tam dopiero możesz przejrzeć jego usterki lub konfigurację.

 

a to co ktoś wyżej pisał, że wersje walizkowe CLIPA są za 7-8tys to troche nie do końca. Za 7tys są na allegro same sondy (chińskie klony) które sie nie dają aktualizować przez nowe wersje CLIPa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[ Dodano: 2008-03-14, 09:54 ]

Co do samego interfejsu wysłałem klika zapytań przez allegro do ludzi którzy zakupili to i ogolnie napisali ze po podłaczeniu do Clio, Laguny II, Megane III wykrywa błedy i je usuwa, problemem jest angielska wersja językowa ale to cheba nie duzy problem. Pozostaje jedynie pytanie do Was, jesli wykrywa te samochody to ze scenic II nie powinien miec problemu? jak myslicie, albo się myle.

 

Nie wydaje mnie sie. Jesli chodzi o starsze samochody[przed 2005] to jeszcze bylbym w stanie w to jakos uwierzyc. W nowych samochodach zakladaja jakies inne OBD2 [nie pamietam o co w tym chodzi, w kazdym razie czymstam sie rozni], wiec nie widze powodu dla ktorego takie ASO kupowaloby CLIPA za grube pieniadze jesli to samo mozna zrobic "sprzetem" za 200 czy 300 pln. Jesli to dziala na oslawionych elmach, to moge kazdemu podeslac schemat i sam sobie to zlepi [problem tylko jest z dostaniem samego elma] ale fakt jest taki, ze NA MILION procent nie skasuje wszystkich bledow. Nie bede juz mowil o tym czy w ogole sie polaczy z nowszymi samochodami bo nei ma po co

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuchajcie, a jak robią to warsztaty nieautoryzowane. Wielokrotnie podczas konsultacji tacy ludzie mowili mi ze nie ma problemu pod komputer kazdy samochod podlaczyc mogą - i nie byly to warsztaty wielkich sieci serwisowych... Wiem tyle ze uzywali do tego laptopa więc pewnie byla tez jakaś "wtyczka" + program - tylko co to mogło być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moj elektryk uzywa sprzetu za okolo 3-4k pln ktory moze obsluzyc WIEKSZOSC PODSTAWOWYCH FUNKCJI w WIEKSZOSCI samochodow. Moja honde mozna bylo podpiac, cadillaca mojego ojca juz nie. Nie istnieje uniwersalny komp do wszystkiego. Zacznij od samych wtyczek ktorych jest jedenśdziesiąt rodzajow i praktycznie kazda firma ma inna. Po dwa, kazda firma ma inny protokol komunikacji komputera samochodowego to nastepny problem. Trzy to to, ze rozne marki maja tak na prawde rozne obd2. Z tego co wiem aktualnie juz producenci aut przechodza na szyne CAN2 [ czy jakastam modyficacje CAN] i tak na prawde sprzet amatorski trzebaby bylo robic pod konkretny model komputera zeby miec pewnosc ze zadziala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobno pasuje dostałem jeszcze pare maili od ludzi ktorzy go kupili, jak narazie pozytywne opinie podobno łaczy się tylko trzeba miec w laptopie port Rs (sa problemy z usb), tylko nie mam od nikogo kto uzywa potwierdzenia odnosnie dzialania tego programu w scenic II a na tym mi zależy, (choc skoro w meganie III dziala....) tak wiec pewnosci nie ma.

Widomo wszystkich bledow nie wykryje bo to jest oczywiste (cena..) , ale wanze zeby miec poglad na sprawe i wstepna diagnoze przeprowadzac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

A jak to jest z MeganeII z 2003r - tam chyba nie ma jeszcze CANa?

Przydałby mi się jakiś patent, który pokazywał by, co i jak w aucie - np, czy włączają się kolejne stopnie grzania na mrozie (climatronik), czy coś nie walnęło (błędy) itp itd.

Takie cuda to tylko w clip-ie, czy w jakichś tańszych patentach też?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Hej!

 

Z tego co wiem wszystkie samochody produkowane w Europie / na Europę od 2000 roku z silnikiem benzynowym MUSZĄ być wyposażone w OBD II / EOBD. Diesle o ile dobrze pamiętam od roku 2003.

OBD II/ EOBD mogą stosować różne protokoły komunikacji w tym CAN, który jest w nowszych Renówkach.

Niestety norma OBD II/ EOBD nie definiuje za dużo, a raczej mało i z tego co wiem mówi tylko o diagnostyce silnika.

Ja mam Megane II 1.9 dCI z 2004 i mój interfejs na ELM327 działa, tzn. mogę odczytać dużo parametrów pracy silnika, ewentualne kody błędów i je kasować. Np. komunikat "Check injection system" po podłączeniu do komputera został wyjaśniony zgodnie z przypuszczeniami kolegów z forum - tzn. świece żarowe do wymiany.

 

Niestety interfejs nie pozwala odczytać stanu innych powiedzmy "obwodów" takich jak ABS, poduszki, klima itp.

To chyba tylko można zrobić clip'em lub w innych DOBRZE wyposażonych warsztatach.

 

Tym samym interfejsem udało mi się już podłączyć do:

Golfa benzyna chyba z 2003 odczytać i wykasować błędy oraz

Peugota 2006 z 2003 benzyna odczytać i wykasować błędy.

 

Parę stówek kosztowało, ale myślę, że warto.

 

W razie potrzeby mogę poratować kogoś z Wrocławia, jeśli nie ma daleko na Strzegomską za jakąś symboliczną "flaszkę" <ok>

 

pozdrawiam

Krzysiek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

odnosnie tego interfejsu mam taki i działa oczywiscie nie komunikuje sie z abs i poduszkami ale z reszta ok. Działa ale wtej chwili uszkodzonego mam prawdopodobnie rs-w kompie po go pare razy wyjmowałem przy właczonym kompie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!