Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dziwny dżwięk moze zawory?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Posiadam Megankę kombi z 2001r. Silnik 1,9dci (f9qk732) przebieg 180tys.

Nurtuje mnie jednak niepokojący dżwięk jak by "grających" zaworów.Pojawia się w zakreśie ok 2000 obr.Dzieję się tak na każdym biegu.

Np. jadąc na 5 biegu 90km/h na prostej drodze jest to słyszalne .Przekroczenie 2200obr dżwięk znika.Po niżej 1800obr też jest ok.

Oczywiście nie mam na myśli przeciążania silnika bo wtedy to normalne ,że da się słyszeć zawory.

Na biegu jałowym nie ma tego efektu bez względu na obroty.

Auto kupiłem niedawno i mam wrażenie, że jak kupowałem nie było tego słyczać.Po zakupie zmieniłem rozrząd,olej(półsyntetyk elf),wszystkie filtry.

Może ktoś coś poradzi.

 

PS.Dodam,że nie mam problemu z odpalaniem, wkręca się też ok,jedyny szczegół komputer pokazuje spalanie 5l/100 a rzeczywiste 6l/100 ale być może renaty tak mają

Edytowane przez albert70
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy przyczyną może być wtryskiwacz lub luz zaworowy?

Sam napisałeś że na biegu jałowym to nie występuje. Gdyby to były wtryskiwacze/zawory to byłyby słyszalne non-stop.

A jak wciśniesz sprzęgło, to też słychać te odgłosy ?

Edytowane przez 0cool
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

mi też to klekocze ,ale tylko w zakresie temperatury powietrza w miesiącach zimnych gdy jest na minusie i klepie jak zawory ,aż do momentu rozgrzania silnika.Przyczyną tego będą tylko i wyłącznie 2 możliwości :

-zbyt gęsty olej fabrycznie polecany 15w40 bodajże(elf sport2 w moim przypadku)na zimno jest gęsty,bo przy mrozach -20 -30 nawet z nowiutkim i naładowanym aku kręci w zwolnionym tępie,reasumując na zimno zbyt gęsty olej nie smaruje należycie górnych partii silnika np wałka rozrządu i klekocze coś w tych okolicach.Nie poleca się przechodzić z oleju gęstego na rzadszy zwłaszcza w silnikach o wieloletnim przebiegu,gdyż można nie mieć klekotania,a mieć kilka wycieków i mokry silniczek:)

-druga możliwość sam tak rozkliniam może ktoś kto zna się na budowie układu paliwowego rozwinie na jakiej zasadzie działa automatyczne ssanie!!!bo klekotanie to objawia się w czasie najwyższego ssania które w ciągu roku aż w takiej skali używane jest maksymalnie w trzech najzimniejszych miesiącach.

Pytanie czy ssanie nie jest podzielone na jakieś sekcje na przykład 4 zaworki które otwierają sie w zależności od tego jak duża dawka paliwa potrzebna i np ten 4 ostatni używany jest bardzo rzadko i zastany z jakichś powodów klepie,lub może jakaś klapka która musi się w zimnych miesiącach otwierać szerzej.

To wszystko moje przemyślenia,ciekaw jestem opinii Ekspertów .Mój silniczek to 1.6 8v 66kw z przebiegiem 102tyś w budzie sedan-limuzyna:)

Edytowane przez roboboss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!