Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

ubywa płynu i oleju w renault megane scenic


ekmir

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam renault megane scenik 1.6 z 1997 r (benzyna + gaz) i niestety mam z tym autem problem.

Od dłuższego już czasu ubywa w ww. aucie płyn chłodzący. Wymieniono pompę i uszczelkę pod głowicą (głowicę planowano) i zjawisko nie ustało.

Płynu ciągle ubywa, a ja ciągle muszę go uzupełniać. Ostatnio zauważyłem, że ubywa go więcej i częściej muszę dolewać.

Ponadto ostatnio zaczeło w autku ubywać również oleju, który też uzupełniam i występują kłopoty z odpalaniem samochodu - szczególnie rano, a jak już zapali to gasnie i trzeba ponawiać odpalanie.

Bardzo proszę o pomoc.

 

Dziękuję

 

Ekmir

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy instalacji gazowej radzę sprawdzić połączenia węży z reduktorem. Średnica przyłączy na reduktorze przeważnie jest odrobinę za mała i opaski często nie uszczelniają złącza. Małe wycieki są trudne do zlokalizowania. Co do zużycia oleju, to nic nie napisałeś o swoim silniku. Rok produkcji sugeruje konkretny przebieg, co może być przyczyną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Na korku i we wlewie oleju widoczna jest dziwna maź - wcześniej tego nie zauważyłem.

 

Pozdrawiam

No, to chyba sprawa się wyjaśniła - źle założona uszczelka pod głowicą. Płyn chłodzący przedostaje się do kanałów olejowych, gdzie tworzy się ten "majonez" i osiada na korku i wlewie. Przy okazji ciągnie olej do cylindrów (płyn pewnie też), gdzie jest on przepalany. Silnik może przy tym dymić z wydechu. Niestety, chyba konieczna powtórka z rozrywki - czyli kolejna uszczelka, no i planowanie głowicy... Ale to chyba objęte gwarancją, skoro spartaczyli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może byc jeszcze jedna przyczyna.Peknieta lub nieszczelna membrana w reduktorze LPG.Ubywa płynu i potem po czasie dopiero oleju i robi sie majonez.Miałem taką przypadłośc w skodzie (poprzednie auto).Wymieniłem uszczelkę pod głowicą i nie pomogło.Potem dopiero rozebrałem reduktor i okazało sie że membrama nie jest szczelna.Po wymianie ustąpiło.Sprawdzenie reduktora jest tańsze i zaczął bym od tego.Najprościej pootwarciu reduktora sprawdzić czy w komorach mieszania gazu nie ma płynu,powinny byc suche,a jak sa mokre to znaczy że którędyś dostaje sie płyn do mieszanki.Auto przy tym tez słabnie i więcej pali.To jest szczególnie częsta awaria przy włoskich reduktorach np.Stefanelli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!