Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

ubywa płynu i oleju w renault megane scenic


ekmir

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam renault megane scenik 1.6 z 1997 r (benzyna + gaz) i niestety mam z tym autem problem.

Od dłuższego już czasu ubywa w ww. aucie płyn chłodzący. Wymieniono pompę i uszczelkę pod głowicą (głowicę planowano) i zjawisko nie ustało.

Płynu ciągle ubywa, a ja ciągle muszę go uzupełniać. Ostatnio zauważyłem, że ubywa go więcej i częściej muszę dolewać.

Ponadto ostatnio zaczeło w autku ubywać również oleju, który też uzupełniam i występują kłopoty z odpalaniem samochodu - szczególnie rano, a jak już zapali to gasnie i trzeba ponawiać odpalanie.

Bardzo proszę o pomoc.

 

Dziękuję

 

Ekmir

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy instalacji gazowej radzę sprawdzić połączenia węży z reduktorem. Średnica przyłączy na reduktorze przeważnie jest odrobinę za mała i opaski często nie uszczelniają złącza. Małe wycieki są trudne do zlokalizowania. Co do zużycia oleju, to nic nie napisałeś o swoim silniku. Rok produkcji sugeruje konkretny przebieg, co może być przyczyną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Na korku i we wlewie oleju widoczna jest dziwna maź - wcześniej tego nie zauważyłem.

 

Pozdrawiam

No, to chyba sprawa się wyjaśniła - źle założona uszczelka pod głowicą. Płyn chłodzący przedostaje się do kanałów olejowych, gdzie tworzy się ten "majonez" i osiada na korku i wlewie. Przy okazji ciągnie olej do cylindrów (płyn pewnie też), gdzie jest on przepalany. Silnik może przy tym dymić z wydechu. Niestety, chyba konieczna powtórka z rozrywki - czyli kolejna uszczelka, no i planowanie głowicy... Ale to chyba objęte gwarancją, skoro spartaczyli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może byc jeszcze jedna przyczyna.Peknieta lub nieszczelna membrana w reduktorze LPG.Ubywa płynu i potem po czasie dopiero oleju i robi sie majonez.Miałem taką przypadłośc w skodzie (poprzednie auto).Wymieniłem uszczelkę pod głowicą i nie pomogło.Potem dopiero rozebrałem reduktor i okazało sie że membrama nie jest szczelna.Po wymianie ustąpiło.Sprawdzenie reduktora jest tańsze i zaczął bym od tego.Najprościej pootwarciu reduktora sprawdzić czy w komorach mieszania gazu nie ma płynu,powinny byc suche,a jak sa mokre to znaczy że którędyś dostaje sie płyn do mieszanki.Auto przy tym tez słabnie i więcej pali.To jest szczególnie częsta awaria przy włoskich reduktorach np.Stefanelli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!