Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z zapalaniem Megane 1.9 DTI


Piotr B.

Rekomendowane odpowiedzi

U mnie z kolei paradoksalnie kiepsko odpala jak jest ciepło na zewnątrz .

, powyżej 15 C przy zimnym i silniku odpala za pierwszym razem ale przez pierwsze 3 s chodzi nierówno na zwolnionych obrotach i nie reaguje na pedał gazu, po 3 s wszystko jest ok, podnoszą się obroty.

Jak jest zimno m tego efektu nie ma , po zapaleniu silnik ma podwyższone obroty , reaguje na gaz .

Jak jest silnik ciepły i ciepło na zewnątrz - tez jest ok .

Co to może być ?

Czujnik temperatury wody ?

Czy ten czujnik jest oddzielny od tego, którego wynik widnieje na wskaźniku na desce

ponieważ te wskazania wydaj się być ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik położenia wału podmienić z innego auta i zobaczyć co się będzie działo. Mój znajomy tak miał w swoim scenicu. Jak zimny (nawet -20) odpalił od razu. Jak aut było ciepłe to były problemy. Wymiana czujnika położenia wału załatwiła sprawę. Autko odpala teraz bez najmniejszego problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik położenia wału podmienić z innego auta i zobaczyć co się będzie działo. Mój znajomy tak miał w swoim scenicu. Jak zimny (nawet -20) odpalił od razu. Jak aut było ciepłe to były problemy. Wymiana czujnika położenia wału załatwiła sprawę. Autko odpala teraz bez najmniejszego problemu.

ale u mnie jak ślinik ciepły to tez odpala ładnie .

Jedyny problem jest wtedy gdy silnik jest zimny a ciepło na zewnątrz .

Czy taka sytuacja, tez może mieć coś wspólnego z tym czujnikiem wału ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie teoretycznie poprawiali ułożenie czujnika położenia wału ale czy nic się z nim nie dzieje to nie mam pojęcia. <piwko>

 

[ Dodano: 2010-08-20, 07:42 ]

Dodam, że na zimnym od czasu do czasu potrafi zapalić od pierwszego razu jak ledwo przekręcę rozrusznik. Czy to i pozostałe wcześniejsze opisy moich problemów sugerują Wam jakieś rozwiązanie przyczyny moich problemów?

 

[ Dodano: 2010-08-30, 09:00 ]

Czy może ktoś z Wawy albo okolic pisał by się na podmiankę czujnika położenia wału, to chociaż może w ten sposób udało by się wyeliminować ten czujnik? Oczywiście podmianka na parę dni. :oops:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 4 tygodnie później...

Po wizycie w serwisie sprawdzili wszystko włącznie z ciśnieniem silnika, wtryski, cofające się paliwo, zapowietrzający się układ, itp.itd. Skończyło się na tym, że przestawili delikatnie kąt wtrysku (ale stwierdzili, że pompa jest uszkodzona i aby dokładnie ją zdiagnozować trzeba ją wyjąć i obstawiają elektronikę i/albo ewentualnie głowice w pompie) i lepiej zapala, praktycznie od pierwszego przekręcenia ale potrafi ją mocno zakołysać i nabrała innego efektu, a mianowicie po odpaleniu wchodzi na 800 obrotów i jedzie normalnie i po jakimś czasie po wyrzuceniu na luz schodzi na 800 obrotów i od razu podbija do 1000-1100. Co najciekawsze po włączeniu klimy albo wspomagania kierownicy i/albo ogrzewania tylnej szyby obroty spadają mniej więcej do normalnego stanu. Zastanawiam się teraz czy robić coś z tą pompą bo koszt naprawy około 2500 i raczej wyżej niż niżej. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Kolego Kamson - przy wyłączonym zapłonie wyciągnij wtyczkę od EGR-a.

Później spróbuj odpalić. Jak będzie wszystko o.k to sprawę masz jasną. Zdarza się tak, że EGR ulega uszkodzeniu a komputer tego nie widzi. Jak odłączysz EGR-a komputer żadnych błędów ci nie wywali i możesz jeździć z odpiętym. Szkoda kasy na nowy, który i tak się za jakiś czas zepsuje. W tym przypadku jaki opisałem autko ciężko odpala a po odpaleniu dymi na biało, lub tak jak u Ciebie wariują obroty. Daj znać jak Ci poszło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Mam podobny problem , ale chyba bardziej złożony.

Otóż zaczęło się od tego, że pewnego razu w zimny pochmurny dzień w czasie jazdy zapaliła mi się kontrolka świec żarowych, i tak zapalała się i gasła. Aż pod sklepem jak zaparkowałem i poszedłem na zakupy- wracam - a tu nie pali. Odstał z godzinę, pomieszałem przy kablach i odpalił. Posprawdzałem co się dało- podejrzanego nie znalazłem.

Minęło kilka dni, schodzę rano na parking i dupa...nie pali, kombinowałem ,kombinowałem i nic. Poszedłem wkurzony do domu , schodzę po godzinie i pali. :shock:

I tak kilka było kilka razy, zanim zjarzyłem , że ściągając klemę od akumulatora i zakładając z powrotem dokonuję reanimacji po której ta menda, mój samochód odpala.

Umówiłem się na diagnostykę. Pojechałem : pokazało 3 błędy - czujnik ERG, immobilizer, pompa wtryskowa- ale mechanicy powiedzieli, że pewnie nic z tych rzeczy nie jest prawdą skoro po zdjęciu klemy błędy się kasują. Wyszło tylko to co wychodzi po rozłączeniu zasilania- pewnie wszystkie te rzeczy są git. Że mam przyjechać autem na lawecie jak nie pali, nie zdejmować klemy i wtedy może wyjdą prawdziwe błędy.

Dałem sobie spokój bo autku się poprawiło...na miesiąc. Do dzisiaj.

Menda nie zapaliła, i nie było to po długiej przerwie, bo zaledwie 30 minut wcześniej jeździłem autem. Nawet zdjęcie klem nic nie pomogło. Nie chodzi. Zholowałem auto na parking i umówiłem się z mechanikiem, że jutro go zabiera i mają je naprawić.

 

Swoją drogą dedukowałem co to może być : jedni, że kąt nachylenia wtrysku, inni że ten czujnik erg ( który sprawdziłem i jest ok), że immobilizer trzeba obejść ( ale okazało się, że raczej nie to) , że świeca żarowa (ta też ok), że za słaby akumulator ( wymieniłem na silną nówkę), że czujnik położenia wału , itp, itd....i dupa - nie mam pomysłu. Aż się boję co mechanicy wymyślą, znając życie nie będą wiedzieli i będą mnie kasować metodą prób i błędów. Poradźcie co to za ustrojstwo może być, bo już mi ręce opadają. :-/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! ja też miałem problem z odpalaniem, odpalał na zimnym za 4-5 obrotem rozrusznika (później w ciągu dnia od strzała)

również kombinowałem z zapłonem, świecami żarowymi, cofającym się paliwem itd, chciałem jeszcze szukać przyczyny w rozruszniku bo wyczytałem że ponoć zdarzały się wadliwe ale dałem sobie spokój i oswoiłem się z myślą że ten typ tak ma...

 

Akumulator miałem bosch 60ah kupiony nówka 3-4 lata temu, już wtedy wydawało mi się że ciut za wolno kreci...

ale ostatnio po tygodniu stania ledwo zapalił wiec zadzwoniłem do szwagra żeby mi w dobrej cenie ako zamówił bo pracuje w hurtowni z częściami do Renault ciężarowych,

a że akurat jak dzwoniłem to nie było mnie przy aucie i nie pamiętałem jakiej mocy mam ako, poprosiłem aby wyszukał w katalogu do 1,9dti,

 

przywiózł 74ah :-? okazał się troszkę (ok4cm) szerszy niż stary i nie pasował w "półkę" pod akumulator.

Dzwonie, odpowiada że według jego katalogów do tego silnika powinien być taki ale w razie co to mi wymieni. Już mi się nie chciało mu truć tyłka z wymianą i jeżdżeniem w tą i z powrotem i spróbowałem go zamontować, po opiłowaniu jednej ze ścianek półki akumulator zmieściłem :)

 

i teraz dopiero wiem co znaczy odpalanie od strzała :) rozrusznik kreci o wiele szybciej a auto odpala jak marzenie (świece chyba też się szybciej nagrzewają)

 

Proponuje wszystkim zanim zaczną niepotrzebnie wydawać kasę pożyczyć od kogoś mocniejszy akumulator i sprawdzić czy pali lepiej, być może to rozwiąże problem jak w moim przypadku

Pozdrawiam

 

mam nadzieje że większa moc akumulatora nie wykończy mi alternatora :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Mam problem jak w temacie, przeglądałem już kilka tematów na forum, ale założyłem nowy żeby upewnić się w pewnych kwestiach.

 

Otóż problem jest jak temperatura spada poniżej 0,po nocy przestanej w garażu auto odpala za 2-5 razem. Jak już odpali chodzi równiutko stąd też wykluczam uszkodzenie świecy żarowej (gdyby któraś nie grzała po odpaleniu telepałoby autem), dodatkowo powiem że wymieniłem filtr paliwa, wężyk od filtra paliwa do pompy też mam nowy, na tym wężyku mam też zaworek zwrotny założony także cofanie się paliwa też odpada.

 

Moje pytanie dotyczy kąta wtrysku - czy jego złe ustawienie może mieć wpływ na słabe odpalanie auta ? dodam że latem auto może postać 3 dni i odpala od kopa.

Druga opcja, którą biorę pod uwagę to uszkodzony przekaźnik od świec - niby pokazuje że grzeją a faktycznie mogą nie dostawać napięcia i dopiero za którymś razem zaczynają grzać.

 

Jak uważacie którą opcję najpierw sprawdzić ??

 

Z góry dzięki za rady.

 

Założyłeś nowy wątek, a niedobry moderator przeniósł post do już istniejącego tematu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łatwiej sprawdzić świece. Ja, gdy chciałem być pewien, że przekaźnik podaje napięcie podłączyłem przewodzik do świecy i masy z małą żaróweczką. Wyprowadziłem ją przy "szparce" maski przy podszybiu, tymczasowo przykleiłem taśmą, i jak odpalałem to było widać czy się pali czy też nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj zrobiłem test : zanim odpaliłem auto przekręciłem kluczykiem w pozycję zapłonu dziesięć razy dosłownie na pół sekundy bez całkowitego grzania świec w celu rozruszania przekaźnika świec, dopiero za 10tym razem dogrzałem świece do końca, aż zgasła kontrolka świec+8s, auto odpaliło od kopa :) także jest jakiś progres.

 

Moje pytanie brzmi : jeżeli kąt wtrysku jest źle ustawiony czy auto dobrze odpala w ciepłe dni czy też ma problemy ? moja renia w ciepłe dni odpala bez problemu od kopa, tylko jak zimniej ma problemy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rav00000, przejrzyj ten temat. Kilka postów wyżej kol. 19Urban94 opisał swój problem z odpalaniem.

 

Poniżej słitaśny załącznik dla posiadaczy silnika dti

Megane_dTi.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czytałem te posty jednak nie znalazłem odpowiedzi na pytanie: jeżeli kąt wtrysku jest źle ustawiony czy auto dobrze odpala w ciepłe dni czy też ma problemy ? chodzi o odpalanie po dłuższym postoju 8-12h conajmniej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!