Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Kalibracja wtryskiwaczy LPG


adrach

Rekomendowane odpowiedzi

Na czym dokładnie polega skalibrowanie (ustawienie) wtryskiwacza gazowego?

Robi się to np. po rozebraniu wtryskiwacza w celu oczyszczenia z zanieczyszczeń, które po dłuższym użytkowaniu zebrały się w jego wnętrzu.

(Mam założone wtryskiwacze Zavoli PAN i raz na jakiś czas operacja taka musi być przeprowadzona).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... nie jest to dla mnie wciąż jasne.

Powiedzmy, że mam zapasowy wtryskiwacz, który:

- rozebrałem,

- przeczyściłem z osadu,

- oraz wymieniłem w nim tłoczek ze sprężynką.

Mam więc mechanicznie sprawny i w zasadzie nowy wtryskiwacz.

Pozostaje go jednak skalibrować. Jak to zrobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lewy, Twoja porada jest ... powalająca ;)

Przecież kalibracja wtryskiwacza nie może być nie wiadomo jak skomplikowana. Wydaje mi się, że warsztat ściąga w tym przypadku łatwą kaskę.

Wtryskiwacz gazowy, czyli w dużym uproszczeniu elektrozawór (tj. wysterowywana impulsowo cewka unosząca tłoczek) raczej jest prymitywnym układem mechaniczno-elektrycznym, nieprawdaż?!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lewy, Twoja porada jest ... powalająca

Dziękuję! Jakie pytanie - taka porada ;-)

Wydaje mi się, że warsztat ściąga w tym przypadku łatwą kaskę.

Owszem. A wiesz dlaczego? Bo ma potrzebny sprzęt. Chcesz zaoszczdzić? Wykonaj przyrząd, którym sprawdzisz przepływ wtryskiwacza i porównaj go z przepływem wtryskiwacza wzorcowego (takiego, którego jesteś pewien). I po kłopocie. :-P

Myślisz, że napisałem Ci taką odpowiedź przez złośliwość. Ano nie. To była właśnie dobra rada. Skoro nie wiesz nawet w jakim celu kalibruje sie wtryskiwacze, nie masz sprzętu, nie wiesz jak to właśnie uważam, ze najlepiej jak skalibruje to ktoś kompetentny ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wykonaj przyrząd, którym sprawdzisz przepływ wtryskiwacza i porównaj go z przepływem wtryskiwacza wzorcowego

To już jakiś konkret, ale od razu nasuwa się kolejne pytanie (chociaż nie wiem czy mogę ;-) ): jak najprościej wykonać taki przyrząd (i to własnoręcznie)?

Abstrahując od przyrządu myślę sobie tak, jeśli każdy wtryskiwacza ma dawkować taką samą porcję gazu, to tłoczek w każdym wtryskiwaczu musi wychylić się ze swego, powiedzmy wyjściowego (stacjonarnego), położenia o konkretną wartość. Załóżmy, że dla wzorcowego wtryskiwacza skok tłoczka w momencie wysterowania go przez ECU wynosi 1 mm (strzelam wartość na pałę!). Jeśli więc w kalibrowanym wtryskiwaczu ustawię taki sam skok jak we wzorcowym, to można wywnioskować, że przepływ gazu (czy jak to określiłeś na samym początku - wydatek) powinien być ustawiony prawidłowo.

Co Ty na to Lewy??? A może można to zrobić inaczej, lepiej, prościej???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może ktoś mądrzejszy wymyśli, jak zrobić to metodą chałupniczą przy niewielkim nakładzie kosztów.

Spróbuj poszukać tutaj, w dziale LPG.

http://obd2.pl/forum

Jest tam naprawdę dużo ludzi znających się na technice LPG, więc może znajdziesz poradę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

adrach, kalibracja jak sama nazwa wskazuje polega na doborze odpowiedniego otworu, tzw. dziury w tym co wkręcasz do kolektora (i to nazywa się dysza). Dobór średnicy otworu (dyszy) do mocy silnika można znaleźć na sronie STAG lub KME. Inną sprawą jest czyszczenie elektrozaworu (wraz z membraną), o którym napisałeś na początku. Wymieniasz lub czyścisz membranę (gumową lub metalową), ewentualnie wymieniasz cewkę i coś tam jeszcze. Ważne jest, ażeby wszystkie cewki (elementy wymieniane) były identyczne. Dlaczego, ano czas otwarcia jest jednakowy dla wszystkich wtryskiwaczy i ustalany jest na podstawie pierwszego wtryskiwacza benzynowego. Sposób sterowania wtryskiwaczami to osobne zagadnienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie. Stary tłoczek, tak jak w pozostałych wtryskiwaczach, był już sklepany. Osobiście olałbym tą kalibrację, chyba że po zamontowaniu wtryskiwacza byłyby jakieś problemy.

 

PS. Jaki pisałem, tak zrobiłem. Wątek nieco wyczyszczony z mało konkretnych treści.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kocuper, jeśli ja poruszam problem "kalibracji wtryskiwacza", Lewy używa sformułowania "ustawienie wydatku gazu" wtryskiwacza, czy w dalszej części piszę o ustawieniu "skoku tłoczka" we wtryskiwaczu, to mamy na myśli jedno i to samo, czyli dokładnie to co Ty, kiedy piszesz o "skoku trzpienia".

(Kwestia doboru dysz, czy czyszczenia innych elementów zestawu LPG, to już temat na inny wątek.)

Problem jest więc taki: jak domowym sposobem w prawidłowy sposób ustawić skok tłoczka (trzpienia) we wtryskiwaczu, czyli jak prawidłowo skalibrować wtryskiwacz, aby wykazywał wzorcowy wydatek gazu w czasie pracy w warunkach rzeczywistych.

 

Z pewnością wszyscy zgadzamy się z Tobą, że czasem otwarcia zaworku we wtryskiwaczu steruje już sam komputer. Jednak skok samego tłoczka we wtryskiwaczu (powiedzmy: pozycja "dół-góra", czy jak wolisz "zamknięty-otwarty") reguluje się mechanicznie (dociskiem, śrubą, zwał jak zwał). I teraz, jak najsensowniej zrobić domową metodą taki przyrządzik, dzięki któremu dałoby się ustawić precyzyjnie wydatek gazu.

 

Ja zaproponowałem metodę mierzenia tego skoku w milimertach. Powiedzmy, że skok ten we wzorcowym wtryskiwaczu wynosi 1 mm. Trza by wykombinować taki przyrządzik, bazując np. na "wskazówkowej" śrubie mikrometrycznej, aby można było nim zmierzyć ten skok. Należałoby więc przyjąć spoczynkową pozycję tłoczka jako zerową, następnie wysterować go prądem o zbliżonej wartości jak robi to komputer i wówczas odczytać wartość skoku tłoczka. Sęk w tym, że sterowanie cewki wtryskiwacza w warunkach rzeczywistych jest "impulsowe" i odbywa się w bardzo krótkiej skali czasu, a tu aby "na stole" możliwe byłoby zmierzenie skoku tłoczka potrzebujemy znacznie dłuższych czasów pomiarowych. Można byłoby próbować to objeść wysterowując wtryskiwacz na dłuższy czas, np. na kilka sekund, czyli na tyle długo, aby móc zmierzyć skok tłoczka. Nie wiem jednak, jak sama cewka zniesie ciągłą moc w czasie tych kilku sekund.

 

A może ktoś zaproponuje inny sposób?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!