Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Kalibracja wtryskiwaczy LPG


adrach

Rekomendowane odpowiedzi

gdyby ktos mial jakies pyt badz leprze wiadomosci na ten temat prosze o kontakt

 

Podlacze sie pod temat bo tak czytam i czytam i mometami smiac mi sie chce czytajac o jakichs baniaczkach z woda czy sprezarkach- to niedorzeczne i w ten sposob mozemy jedynie zmierzyc i wykalibrowac wedlug swojego wzornika danego wtryskiwacza a nie wykalibrowac jak nalezy. opowiem zaraz czego udalo mi sie dowiedziec w ciagu kilku dni jakie poswiecilem na ten temat.

 

mam audi 2.8 gaz sekwencja oczywiscie 2 listwy waltek po 3 cewki kazda 3 omowe. pewnego razu postanowilem je wyczyscic wiec rozebralem i wyczyscilem po zlozeniu i zalozeniu auto pracowalo nierowno i osiagalo obroty do 4tys max przy czym spalilo na odcinek 30 km 20 l gazu.dopiero po tym dowiedzialem sie w czym tkwil blad. otoz:

 

do skalibrowania domowymi sposobami musimy zaopatrzyc sie w przyzad do mierzenia skoku tloczka w mikrometrach bo to wlasnie mikrometry maja ogromna role w tych urzadzeniach

 

fachowy przyzad do pomiaru specjalnie do tego stworzony kosztuje na allegro 250 zl jego slabsza wersja ktora odlalazlem w sklepie internetowym 70 zl zas sam przyzad bez zamocowania w listwie kosztuje 35 zl na allegro nazywa sie- czujnik zegarowy/ glebokosciomierz.

 

zasilacz dajacy prad o wartosci 12V 2A

 

czesc materialow oraz zdjecia pochodza z internetu- ja je tylko poskladalm do kupy za co nie ponosze odpowiedzialnosci.

 

Wymiana i czyszczenie listwa wtryskiwaczy LPG Valtec

 

Jak sprawdzić który tłoczek sprawia problemy??

 

A no podobnie jak sprawdzamy która świeca nam nie działa, tylko że w tym przypadku podłączamy się pod laptopa i w oprogramowaniu

przełączamy wszystkie wtryski na benzynę i po kolei włączamy np. 1 na LPG i sprawdzamy czy równo pracuje silnik, jeżeli OK, przełączamy na PB i następną czyli nr 2 włączamy na LPG i obserwujemy.to dla bardziej zaawansowanych. w domowych warunkach mozemy po kolei odpinac zasilanie od cewek i obserwujemy roznice w pracy silnika z pracujaca badz nie pracujaca cewka

.

Objawy związane z problemami z listwą Valtec:

 

* szarpanie podczas przełączania z PB na LPG

* szarpanie podczas jazdy ze stałą prędkością

* słaba moc

* opóźniona reakcja podczas przyspieszania

* słabe osiągi pow. 4 tys. obrotów

Nie wszyscy muszą mieć wszystkie objawy wyżej opisane,

 

 

dla zaawansowanych:

Średnicę dysz można wyliczyć za pomocą specjalnego kalkulatorka. Odpalamy kalkulator i wybieramy listwę 1,2 lub 3Ω, następnie ilość cylindrów, klikamy strzałkami ustawiając odpowiednią moc silnika, oraz max czas wtrysku na obciążeniu (gdzieś w opisie wyczytałem, że dla większości silników jest 15ms) i tak ustawiamy, rodzaj układu wtryskowego oczywiście sekwencyjny i klikamy na "Przelicz". W ten sposób otrzymujemy średnicę dysz w mm.

Następnie potrzebujemy odpowiedni soft do centralki od gazu, w odczytach sprawdzamy jakie mamy dysze i możemy w ten sposób stwierdzić czy są dobrze dobrane.

 

 

 

Więc na początek trochę teorii:

 

1 - odkręcamy zacisk aby zdjąć całą listwę - wlot gazu pod ciśnieniem,

 

T - pod tymi śrubkami znajdują się tłoczki,

 

2 - czujnik temperatury (nie robimy z nim nic, nie odkręcamy),

 

3 - wylot nadmiaru ciśnienia, ściągamy rurkę w celu wymontowania listwy,

 

D - tu znajdują się dysze, w celu zdemontowania listwy również ściągamy przewody (te są bardziej ciaśniej zamontowane niż te z wylotu nadmiaru ciśnienia, ja pomagałem sobie wkrętakiem aby ściągnąć).

 

Kiedy mamy już ściągniętą listwę (może być również zamontowana w autku), najpierw ściągamy zabezpieczenie w postaci blaszki zaznaczonej na czerwono strzałką.

 

 

Uwaga!!!

 

mozemy zdemontowac sergiel wyjac cewke i odkrecic trzpien tak aby nie rozregulowac docisku na sprezynke ktory jest baaaardzo istotny-kalibracja.czyscimy wszystko i skladamy jak bylo- teoretycznie nic nie powinno nam sie rozregulowac-ale osobiscie tego nie przepraktykowalem niestetyy

 

Na fotce zaznaczyłem strzałkami jak to wszystko zamontować, jeżeli chodzi o demontaż do działamy odwrotnie do strzałek z lewej strony wyjmujemy tłoczek ze sprężynką a z prawej odkręcamy śrubkę. (już na tych fotkach widać jaki brud się wydostawał z listwy).

 

 

w rowku sruby sluzacej do kalibracji powinna być gumka uszczelniająca- ta zielona, u mnie jedna sparciała i podczas demontażu po prostu się wykruszyła.

 

 

Wszystko czyściłem w spirytusie wlanym do szerokiego słoika. Wrzucałem śrubkę, sprężynkę i tłoczek i ruszałem słoikiem.

 

 

W razie złej pracy listwy i widocznych uszkoden gumy na tloczku badz peknietej sprezynie dociskajacej można zamówić

zestaw naprawczy listwy VALTEC i od razu wymienić. U mnie na listwie nie bylo to konieczne

 

 

Instrukcja używania przyrządu do regulacji listwy wtryskiwaczy

 

 

1) Przykręć przyrząd do stołu.

 

2) Podłączyć zasilacz do sieci 12V 2A, a następnie wtyczkę zasilacza umieścić w gnieździe przyrządu.

 

3) Pociągnij za uchwyt następnie zainstaluj listwę wtryskiwaczy.

 

4) Listwa powinna swobodnie wejść pomiędzy dwa ustalające pręty, a sondę zegara, ważne jest, aby sonda swobodnie weszła do gniazda dyszy listwy wtryskiwacza. Pręty ustalające powinny się znaleźć pomiędzy listwą, a jarzmem cewki wtryskiwacza.

 

5) Podłącz wtyczkę do cewki, w którą wprowadzona została sonda czujnika.

 

6) Kilkukrotnie naciśnij przycisk po lewej stronie do momentu, gdy wskazówka czujnika będzie wskazywała te same wartości

 

7) Przekręcając tarczą czujnika ustawiamy „0” w miejscu spoczynku wskazówki. Następnie naciskamy przycisk i trzymając go odczytujemy wartość, jaką wskazał czujnik.

 

8 Średnim wychyleniem dla większości wtryskiwaczy jest

0,4mm dla zwykłego valteka

0,5mm wartość zaleca przez znawcow , wtryskiwacz chodzi stabilniej niż na 0,6mm a spadek wydajności w większości przypadków nie wielki

0,6mm dla valteka bfc lub rail'a

(pół obrotu dużej wskazówki czujnika). Jeśli testujemy ustawienie wtryskiwaczy, sprawdzamy czy na wszystkich gniazdach listwy są takie same ustawienia. Pomiędzy poszczególnymi gniazdami różnica nie powinna wynosić więcej jak + - 0,05mm. Na podstawie prób stwierdzono, że dopracowana i dobrze ustawiona listwa na wszystkich gniazdach ma odchyłki nie większe niż, właśnie 0,05mm. Taką tolerancję uznajmy za dopuszczalną podczas wymiany zestawów naprawczych wtryskiwaczy. Regulacja z dokładnością do 0,01 nie stanowi żadnego problemu, im dokładniej wyregulujemy listwę tym lepiej będzie działać.

 

 

należy pamiętać im większy skok tłoczka tym krótsza żywotność wtryskiwacza

oraz wtryskiwacz mniej stabilnie chodzi na krótszych czasach wtrysku

oraz przypominam że maksymalna wydajność dla skoku 0,4mm wtryskiwacza przy 1 barze wynosi 30 koni z gara

 

fotki do opisu pod spodem

post-30993-1298815243_thumb.jpg

post-1-1298815243_thumb.jpg

post-1-1298815244_thumb.jpg

post-1-1298815245_thumb.jpg

post-1-1298815246_thumb.jpg

post-1-1298815247_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!