Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Obroty 1100-1200 2.0 8V


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam nietypowy problem. Mianowicie. Od około 2 tyg w moim aucie po odpaleniu silnika obroty oscylują w granicy 900. Po chwili około 1-2 minut obroty są 1100-1200 i utrzymują się cały czas. Gdy wypnę wtyczkę od krokowego jest zero reakcji. Jak były obroty tak są . Dodam że dzieje sie to na gazie jak i benzynie. Pomieniony Krokowy, sonda i czujnik temperatury biała wtyczka z drugiego 100% sprawnego auta i bez zmian. Co moge jeszcze sprawdzić? Dziwi mnie brak reakcji krokowego i czujnika tem. na wypięcie wtyczki. Auto odpala ładnie na zimnym i ciepłym silniku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wymieniłem wszystkie czujniki (temperatury, wałka rozrządu, temperatury powietrza, połozenia przepustnicy) poza czujnikime położenia wału. Przeczyściłem przepustnicei załozyłem nowe uszczelki, wymieniłem cewki. Auto juz ładnie odpala. Problem teraz to na benzynie obroty mi falują tak od 900 do 1500.Co może byc przyczyną? Dodam ze krokowy jest załozony z innego sprawnego auta i objaw jest dopiero na ciepłym silniku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Czesc Kolego,

 

I jak rezultaty dalszej diagnostyki?

 

Ja u siebie wymieniłem krokowca na oryginał za 350

Świece na NGK

Przewody WN NKG

Czujnik położenia wału

Czujnik temperatury płynu

Lambdę na ogyginalną nową (4 przewody) ok 350 + czyszczenie wtyczki Kontaktem po mechanikach i ułożenie kabla w odpowiedniej spince.

Filtry

Olej

Rozrzad

 

Auto pali na "dotyk" ale mam prawie to samo tyle że na zimnym jest super trzyma około 750 i na gazie i benzynie.

 

Natomiast w miarę jak się rozgrzewa rzeczywiście obroty zaczynają bardzo powoli falować tak do około 1000-1050, po osiągnięciu połowy skali temperatury oleju. Sprawdzam to już automatycznie na każdym skrzyżowaniu, szczególnie dobrze to widać ostatnio po czyszczeniu wtyczki od Lambdy oraz po poruszeniu dolotu ponieważ strzeliło mi zabezpieczenie filtra powietrza od LPG na skutek ubogiej mieszanki oraz rozszczelnil się dolot (rurka metalowa obsadzona w rurze gumowej dolotu). Po tym 2 obejmy musiałem odkrecic i skręcić spowrotem oraz założyć gume zabezpieczająca strzał.

 

Zaczynam podejrzewać, że za to odpowiedzialny jest faktycznie dolot. Niedługo robie jeszcze diagnostyke samej lambdy bo mam po wymianie błąd na komputerze wiec podziele sie informacjami, chociaż sama lambda wg. komputera z diagnostyki LPG "jakoś tam działa". Może po czyszczeniu wtyczki i ruszeniu kabla zaczęła.

 

Powiedziałbym, że w twoim przypadku powinieneś zacząć od czujnika temperatury płynu chłodzącego i czujnika położenia wału. Ja na początku miałem właśnie takie objawy jak opisałeś + po wciśnięciu gazu zaraz po odpaleniu prawie gasł i kilka razy trzeba było kręcić rozrusznikiem. NIe wspominając o dwóch błędach stałych właśnie tych czujników na CLIP (ten sam silnik mamy). Robiłeś już diagnostyke na kompie ? No i jeszcze na koniec dodam, że wg mnie trzeba chwile pojezdzić po każdej wymianie żeby zrobić adaptację na kompie. Podobno okolo 10 startów silnika.

 

Pzdr.

Co jest powodem że wkleiłeś trzy takie same posty w trzech różnych wątkach?

Zalecam przypomnienie Regulaminu forum.

W "nagrodę" przydzielam punkcik.

 

Dodano: 09 sie 2012 - 15:48

Jak byś się wczytał dokładnie to byś zobaczył że nie są takie same, a powody chyba sa dla wszystkich procz ciebie jasne.

Edytowane przez P_r_z_e_m_o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam nagane 1.6 8v w LPG II generacji. Po ostatnim strzale z filtra krokowiec chyba się przestawił. obroty sa w granicach 1000obr/min. Co robić ? Krokowiec niedawno zmieniany. Reset tez nic nie pomógł, chyba wykręcę go i wyczyszczę może ten "trzpień" sie przestawił od tego strzału?

 

 

przeczyściłem krokowca (szmatką tylko bo niedawno był wymieniany i czyszczony) wsadziłem walnąłem reset i obroty poniżej 500. A na dodatek po jakiejś minucie zaświeciła się kontrolka zółta od ukł wtryskowego? taki zygzak w prostokącie. Może czujnik podciśnienia podał ?

Kurde już nie wiem co robić mam z tym samochodem od czego zacząć. Chyba zacznę od kupna nowego krokowca tego za 40zł na all. A potem to już nie wiem, pozbęde się go chyba.

Edytowane przez Szeryf94
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!