Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Kolor diody


Rekin3030

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Otóż mam założoną instalację LPG I gen. Zakładana była w 2002r. Instalka ma przełącznik WR trybu pracy benzyna-gaz do pojazdów z silnikami wtryskowymi. Przełącznik ma 3 pozycje: I-praca na benzynie(świeci LED czerwony) 0-praca awaryjna umożliwiająca(w szczególnych przypadkach) uruchomienie silnika na gazie(świeci LED czerwony a po zakręceniu rozrusznikiem LED żółty) i II-praca automatyczna-silnik jest uruchamiany na benzynie (świeci LED zielony i LED czerwony) i po osiągnięciu zadanego progu obrotów silnika przechodzi automatycznie na gaz (świeci LED zielony i żółty). Tak mam napisane w obsłudze przełącznika WR. Dodatkowo jest narysowany przełącznik i pokazane 4 diody. Od góry opisane przedstawiam poniżej

LED żółty - gaz

LED zielony - praca automatyczna

LED czerwony - benzyna

LED czerwony - rezerwa gazu.

A w rzeczywistości wygląda to tak: odpalam na automacie II na benzynie (świeci czerwony i niby ten zielony ale wygląda bardziej na blady żółty) ,po osiągnięciu odpowiednich obrotów w moim przypadku 2.500 przełącza się na gaz (świeci zielony(to ten co wcześniej był blado żółty) i kolor żółty na samej górze.Dodam,że ja w przełączniku mam 3 diody a nie 4 tak jak napisałem. Oczywiście po przełączeniu zamykają się zawory czuć szarpnięcie to charakterystyczne i już inna jazda. Tak było do tej pory. Od pewnego czasu po przełączeniu na gaz świeci tylko kolor zielony,żółty już nie. Oczywiście słychać to przełączenie czyli jadę na gazie (chyba). Raz zauważyłem ,że ten kolor żółty zaczął powoli świecić jak się auto mocniej rozgrzało. Kiedyś żona jechała do pracy w dwie strony na kolorze zielonym ( czyli na gazie chyba). Dzwoniłem do gazownika dzisiaj i powiedział mi,że zielony to gaz a ten żółty kolor co wcześniej świecił z zielonym to rezerwa gazu i mam nie zwracać na nią uwagi bo w niektórych przypadkach świeci cały czas a gazu jest dużo w butli.

Zatem pytanie do was jest takie czy rzeczywiście zielony to gaz,czemu wcześniej świecił z żółtym?? Do dnia dzisiejszego częściej świeci sam zielony,rzadko dołącza do niego żółty. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak zaraz po odpaleniu świecie zielony i czerwony ( praca na benzynie ) po przejściu na gaz świeci zielony i żółty. Skoro teraz świeci ci tylko zielony a auto działa na gazie ( tak przypuszczam ) to stawiał bym na to że żółta dioda się spaliła i dlatego nie świeci najtańszą metodą naprawy było by wymontowanie przełącznika rozebranie go i wylutowanie spalonej diody i wlutowanie nowej bo skoro przełącznik działa to nie widzę sensu wymieniać na nowy który kosztuje w granicach 30 zł a dioda max 1 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam wsumie bardzo podobną sytłulacjie, przy odpaleniem "kluczyk przekręcony"

wszytko jest dobrze nawet diody od ilości gazu sie zapalają, ale niestety juz po odpaleniu, kontrolki gasną, i nie wiadomo ile jest gazu.

Diody spalone nie sa, bo by nie swiecily na włączonym zapłonie, jak to sprawdzić, naprawić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!