Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane 2.0 F3R ciężko pali i ciężko wkręca na zimnym silniku


Mathius

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Walczę od kilku dni z Meganą Coupe 2.0 F3R + LPG sekwencja BRC.

 

Problem jest następujący :

Na zimnym silniku bardzo ciężko pali, a jak już zapali - utrzymuje wolne obroty lecz nie wkręci się na wysokie, po dodaniu gazu muli się, prycha, jak nie odpuścimy gazu to zgaśnie...

Wystarczy, że silnik pochodzi chwilę na wolnych obrotach, lekko się rozgrzeje, powoli stopniowo dodajemy gazu - problem znika, wkręca się, nastepnie silnik się rozgrzeje i po problemnie ani śladu, moc standardowa, żadnych objawów, na ciepłym silniku tego problemu nie ma.

 

Świece zapłonowe nowe, filtr powietrza również, rozebrałem dolot - wymieniłem uszczelkę pod przepustnicą i silnikiem krokowym (były wydmuchane), lecz zero reakcji, wpinałem samochód pod komputer diagnostyczny - żadnych błędów... No może poza jednym - aktywny błąd zamka alarmowego, wywaliło przerwany obwód, ale jest to spowodowane tym, ze mam wycięty immo.

 

Stawiam, że zapłon i rozrząd jest OK, ponieważ kłopot jest tylko na zimnym silniku, pozatym moc standardowa.

 

 

Co radzicie robić ? Skoro sterownik nie wywala żadnych błędów, jaki obrać punkt zaczepienia ? Tak jak pisałem, po lekkim rozgrzaniu problem znika..

 

Czujnik położenia wału ? Czujnik ciśnienia na listwie wtryskowej ? Czujnik temperatury ?... Trochę mija się z celem wymienianie czujników na oślep...

Edytowane przez Mathius
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzis zmieniłem jeszcze raz świece, zakręciłem gaz na butli, myśląc że puszcza zawór i gaz się zbiera w kolektorze zalewając silnik, ale brak rezeultatów.

 

Sonda zmieniona na sprawną z Scenica 2.0 16v F4R, przeczyszczone połączenia na cewkach zapłonowych ( były zaśniedziałe).

 

Raczej wiem co jest problemem - nie załącza się ssanie na zimnym silniku - dlatego ma problem z zapaleniem i wkręceniem na obroty.

 

Na odpiętej sondzie raz na jakiś czas sterownik załączy ssanie i problem znika - obroty wzrastają do około 1500 obr/min i wszystko jest OK, ale po około 3-4s ssanie się wyłącza i tak to wygląda.

 

Co w tym silniku decyduje o właczeniu ssania ? Czujnik temperatury ?

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.9

 

0cool

 

Dodano: 13 kwi 2012 - 21:56

Problem rozwiązany - uszkodzny czujnik temperatury.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!