Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1,9 dt - nierówno pracuje, szarpie na zimnym i ciepłym, czasami przykopci


timo69

Rekomendowane odpowiedzi

Tym razem mam problem z silnikiem... Objawy są następujące:

1) silnik nierówno pracuje - obroty na biegu jałowym nie tyle falują, co na chwilę potrafią spaść niemal do zera - na ułamek sekundy, za krótko żeby silnik zgasł, zaraz wraca na normalne obroty, po czym sytuacja sie powtarza. Czasami te spadki następują seriami, jeden po drugim w ilości kilku-kilkunastu, czasami pojedynczo w niewielkim odstępach czasowych, ale zdarza się, że szarpnie tylko raz albo w ogóle przez dłuższy czas jest spokój.

2) w czasie jazdy pojawiają się szarpnięcia tego typu, jak przy kończącym się paliwie - silnik na chwilę się dławi, po czym wraca do normalnej pracy. Czasem, choć nie zawsze, na kilka sekund pojawia się objaw numer 3, czyli metaliczna praca silnika - nie zawsze klekotanie zgrywa się w czasie z szarpnięciami. Objaw równiez występuje niereguralnie - czasami jest masakra i szarpie cały czas, a czasami przez kilkaset kilometrów jest spokój.

3) szczególnie na zimnym silniku dźwięk BYWA (nie jest ciągle) metaliczny, typowy klekot. Czasami tylko przez chwilę, czasami dłużej, czasami wcale. Czasem mocniej klekocze pod obciążeniem, ale nie ma reguły - potrafi klekotać też na biegu jałowym. Zdarza się też klekotanie na ciepłym silniku, choć wydaje się nieco bardziej miękkie.

4) ogólnie poza momentami szarpnięc silnikowi nie brakuje mocy.

5) odpala zawsze, bez zająknięcie od pierwszego razu nawet przy -23 tej zimy.

6) w momencie szarpnięć z punktu 2 z wydechu leci chmurka białego dymu (ale tylko wtedy). Ogólnie kopcenia w żadnym kolorze nie stwierdziłem (wiadomo, jak depnę do dechy dynamicznie przyspieszając to lekko przykopci na czarno, ale to przy naprawdę ostrym deptaniu, czego na ogół nie stosuję).

 

Po występieniu objawów wymieniłem filtry: paliwa i powietrza. Niestety nic się po tej wymianie nie zmieniło. Nie widać też żadnych uszkodzeń przewodów paliwowych czy śladów wycieków mogących świadczyć o nieszczelności układu paliwowego.

 

Co to może być?

 

Moje typy:

1) elektrozawór kąta wtrysku

2) coś z zaworami - pęknięta sprężyna, uszkodzenie zaworu

3) jakiś czujnik lub inna usterka elektroniki

4) pompa lub wtryskiwacze

5) jednak mimo wszystko jakaś nieszczelność i zapowietrzanie układu paliwowego

6) zanieczyszczenie smoka paliwa w zbiorniku do tego stopnia, że czasami nie potrafi zassać przez syf.

 

Dość słabo znam ten konkretny silnik, więc nie wiem na ile realne są moje strzały... będę wdzięczny za pomoc i jakieś sugestie od czego zacząć diagnozowanie (co najłatwiej wykluczyć).

 

P.S. Pompę mam Lucasa.

Edytowane przez timo69
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!