Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Obroty Megan 1.6e


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć Megan 92, wiesz co kiedyś pękł mi ten kabelek właśnie było jak piszesz czyli sparciał. Wymieniłem go , map sensor znowu mech sprawdzał mówił że czyścił. Sam chciałem go wyczyścic ale za chiny nie wiem jak się go wyjmuję, nie ma tam śrubek, wróciłem teraz z przeglądu takiego "zimowego" podłączyli megi do kompa i CO nic nie pokazał komp. Stawiają na krokowy ale ja już go dwa razy wymieniałem. Sprawdzę faktycznie ten map sensor ale proszę was jak go wyjąć, bo nie widzę nigdzie śrubek przy nim.

 

Ale ostatnio powiem wam zauważyłem, że jeden kabelek który dochodzi do silniczka krokowego ma przerwaną izolacje, znaczy w jednym punkciku jest "odkryty" myślicie że może być to przez to?? zakleiłem to izolacja bo innego pomysły na ten czas nie miałem. A jeżeli tak czy da się jakoś te kabelki wymienić.

Edytowane przez Skorpioniks
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Map sensor jest zaczepiony na takiej blaszce która jest przykręcona na śruby do ściany komory silnikowej(Megane Scenic). Ja radzę odkręcić tą blachę.Map sensor jest zamocowany na takie plastykowe palce. Ja u Siebie je urwałem i teraz mam na wkręty. A powiedz mi czy masz może takie problemy, że jak cofasz to Ci chce zgasnąć jak nie dodasz gazu? I czy w czasie jazdy szarpie ci całym samochodem?

Edytowane przez Megan92
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak cofam niekiedy jest takie coś , że potrafi zafalować jak by miał zgasnąć to fakt. Czy w czasie jazdy szarpie samochodem nie , nie zauważyłem czegoś takiego ale przy cofaniu to co napisałeś owszem. Nawet mam coś takiego że jak ruszę i od razu nagle się zatrzymam to też zafaluję. Falowanie powiem szczerze niekiedy nie występuję, ale nawet jak go nie ma to widać że obrotomierz myszkuje, na takie chłodne, wilgotne dni to falowanie zgroza. Jak silnik jest zimny to spoko nic się nie dzieje jak dojdzie do temp prawidłowej wtedy zaczyna się cyrk. Powiem szczerze że mam już tego dość bo jest to męczące i to strasznie i nikt nie wie co gdzie i jak.

 

Co wymieniłem tak będzie prościej.

Cewki

Kable

Świece

Silniczek Krokowy

Filtry "wszystkie"

Płyny

Zawrowy ustawione

Planowana głowica" po zerwaniu rozrządu" przed zerwaniem tez falowało. Zawory z 8 to 5 nowych jest, pompa wody, paski, napinacze, sprzęgło czyszczona przepustnica, wymieniane niektóre bezpieczniki bo były już zgniłe, ten wężyk od map sensora, poduszki silnika, normalnie robione wsio praktycznie i dalej się dzieje co się dzieje. Kupiłem megi 4 lata temu za 8 tyś i coś mi się wydaje że wydałem drugie tyle na części.

Edytowane przez Skorpioniks
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm... Włącz tryb awaryjny. Przy włączonym silniku wyciagnij rurke od map sensora i szybko zatkaj wlot do mapa po jakimś czasie powinien włączyć się tryb awaryjny i zasygnalizuje Ci kontrolką od komputera(Taki kwadracik z impulsami). Jak przestanie Ci falować to według mnie to map. A jak dalej Ci faluje to klops.

Edytowane przez Megan92
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok pisze na nowo bo juz zaczynam sie męczyć z tą meganką. Słuchajcie ostatnie co zostało mi do sprawdzenia to map sensor oraz sonda lambda, z tego co poczytałem przepatrzyłem to jeszcze może dawać objawy falowań. I teraz pytanko da sie to jakoś sprawdzić na chłopski rozum. Rozumiem że pomysł kolegi MEgan92 będzie dobry by sprawdzić mapa?? potem jakoś ten tryb awaryjny się usunie??. Dwa jak sprawdzić lambde czy trzeba mieć do tego jakieś sprytne urządzenie.

 

Ps. Jedyne co wiem to komp nic nie wykazuję by któryś czujnik padł, ale przestałem już na to patrzeć. Tak ku gwoli ścisłości

Edytowane przez Skorpioniks
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Witajcie fomurowicze. Jestem nowy na forum. Od niedawna jestem posiadaczem Scenic'a 1.6 8V 90KM. Mam problem z falowanie obrotów. Jak odpale silnik oborty utrzymują sie na poziomie 500, po chwili sie podnoszą i zostaja na 1100-1200 obr/min. Załącze podgrzewanie szyby czołowej obroty spadają do 800. Każdy dodatkowy odbiornik elektryczny powoduje spadek obrotów. Co prawda nie gaśnie, ale jest to uciążliwe. Zauważyłem wczoraj, ze przewody zasilające silniczek krokowy były odłączone od niego. Podłączyłem je, ale większej zmiany nie zauważyłem. Dodatkowo cały czas świeci sie kontrolka o awarii ukł. elektrycznego silnika. Zamówiłem już silniczek krokowy nowy, bo mam obawy, że nie pracuje należycie i dokonam czyczszenia przepustnicy. Co mogę jeszcze zrobić, by pozbyć sie tych niestabilnych obrotów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wymieniałem jeszcze silniczka krokowego. Odpiąłem całe złącze kompa i co sie ukazało moim oczom? Dwa piny były odgjięte i nie wchodziły w kostkę. Wyprostowałem, podpiąłem kostkę i co? Silnik pracuje idealnie, kontrolka żólta od awarii elektroniki silnika zniknęła. Cud.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!