Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nierówna praca na PB - uboga mieszanka


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Próbuję domowymi sposobami dojść co jest Megance 1,6 8V 90KM 1996 r. + sekwencja SEC@LECHO. Na benzynie bardzo nierówne obroty, tak jakby było za mało bądź za dużo paliwa. Zaraz po odpaleniu jest ok, póki ma przez kilka sekund obroty 1300, tylko po tym jak zejdą już w okolice 800 jest problemo. Silnik nie przerywa tak, jak ma to miejsce w przypadku zanikania iskry, tylko pracuje podobnie do dwusuwa. Po dodaniu gazu najpierw mocno się przydusi po czym wchodzi na obroty. Reset komputera-przez kilkanaście km jest ok. Po czym znów to samo. Po przełączeniu na LPG (sekwencja) jest ok cały czas. Pierwsza teza - sonda. Grzałka ok (kilkanaście omów). Pomiar na PB daje stałe napięcie 0,2V; po przełączeniu na LPG pięknie oscyluje 0,2 - 0,8. I tu moje pytanie: wiadomo, że sterownik LPG emuluje pracę sondy ale w przypadku II gen. W sekwencji sterownik uczy się głównie z czasów wtrysków PB i ewentualnie wspomaga sygnałem z sondy, ale nie przecina się kabla. Więc teoretycznie jest ona sprawna?

Zająłem się też przewodami podciśnienia. One są ok, natomiast od kolektora ssącego wężyk leci do czujnika (czy tam regulatora) podciśnienia i po dodaniu gazu słychać syknięcie i ogólnie gdzieś tam w okolicach ciągle słychać lekkie syczenie. Jak odłączę wężyk podciśnienia obroty się podnoszą po czym silnik gaśnie. Kable elektryczne do tego czujnika były kiedyś lutowane (są na nich rurki termokurczliwe) więc jest opcja, że to kiedyś padło.

Edytowane przez mimegane
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

!!!Po resecie komputera kiedy jedzie kilkanaście km na domyślnej mapie i się uczy - pracuje pięknie równo. Widać coś fałszuje mu dane daje za ubogą mieszankę. Pb jest cały czas 1/4 i pracuje na niej do rozgrzania się reduktora. Mapa LPG jest ustawiona "na sztywno" dlatego nawet padnięty czujnik podciśnienia czy temp. nie wpłynie na pracę silnika na gazie. LPG ma swój oddzielny czujnik.

 

--

Czujnik podciśnienia odpada - sprawdzałem na innym.

Edytowane przez mimegane
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!